Vozačku će biti puno lakše izgubiti, stižu i stroža pravila za mlade

Ministarstvo unutarnjih poslova poslalo je tijekom božićnih blagdana na savjetovanje s javnošću novi Nacrt prijedloga Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji donosi brojne novosti, posebno za mlade vozače i one koji imaju naviku sjesti za volan pripiti ili pijani.

Lakše ostati bez vozačke

Nacrtom se, između ostalog, propisuje procedura ukidanja vozačke dozvole bez mogućnosti ponovnog polaganja zbog negativnih bodova. Prema predloženim izmjenama do ukidanja vozačke dozvole dolazilo bi ako vozač skupi 12 negativnih prekršajnih bodova, odnosno devet bodova ako je mladi vozač. Prema sadašnjem zakonu nakon 9 skupljenih negativnih bodova izriče se privremena mjera zabrane upravljanja vozilom, a dozvola se poništava tek kad se nakon prvih 9 skupi još devet negativnih bodova.

Ponavljanje tri najteža prekršaja bi, dakle, za mlade vozače bilo dovoljno za ukidanje vozačke dozvole. U najteže prekršaje, za koje se dobiva po 3 negativna boda, ubraja se prekoračenje dozvoljene brzine kretanja za više od 50 kilometara na sat, upravljanje pod utjecajem alkohola iznad 1,5 promila ili pod utjecajem droge i lijekova. Ako vas pak tri puta uhvate alkoholizirane u tri godine, slijedi vam izvanredni liječnički pregled, jer se ‘za vas može opravdano posumnjati da imate problem s alkoholom’, stoji u nacrtu zakona.

Nova definicija “mladog vozača”, promjene za starije

Prema novom Nacrtu zakona, mijenja se i definicija mladog vozača. Pod mlade vozače prema novom Zakonu bi spadali svi vozači mlađi od 24 godine, ali i svi vozači s manje od dvije godine iskustva.

‘S obzirom na činjenicu da mladi vozači i vozači s nedovoljno vozačkog iskustva uzrokuju nerazmjerno veći broj prometnih nesreća u odnosu na sve ostale vozače, namjera je posebnim pravnim režimom, kojim bi granica za ukidanje (suspenziju) vozačke dozvole zbog prikupljenih negativnih prekršajnih bodova bila nešto niža (9 bodova) od granice koja vrijedi za sve ostale vozače (12 bodova), utjecati na ponašanje te skupine vozača. Ovo stoga što se u toj najosjetljivijoj fazi vozačkog staža, odnosno za vrijeme stjecanja prvih vozačkih iskustava u prve dvije godine nakon stjecanja vozačke dozvole, očekuje da vozači u većoj mjeri poštuju prometne propise odnosno može im se tolerirati manje transgresija u odnosu na vozače koji već imaju višegodišnje iskustvo’, stoji u nacrtu zakona.

Stvari se mijenjaju i za starije od 65 godina. Svi stariji od navedene dobi morat će na zdravstveni pregled prilikom produljenja vozačke ‘zbog zdravstvenih promjena koje se mogu pojaviti u toj dobi i koje mogu utjecati na sposobnost upravljanja vozilima’, piše portal Index.hr.

Nema tehničkog pregleda prilikom prve registracije

Novi zakon predviđa i ukidanje tehničkog pregleda kod prve registracije novih vozila, ali i liberalizaciju tržišta autoškola.

Umirovljenici se pobunili

Zbog najave obaveze liječničkog pregleda prilikom produljivanja vozačke dozvole za starije od 65 godina reagirali su iz Matice umirovljenika.

‘Matica umirovljenika Hrvatske izražava oštar prosvjed zbog nacrta novog prijedloga Zakona o sigurnosti prometa na cestama, upućenog na savjetovanje s javnošću, kojim se za osobe starije od 65 godina namjerava uvesti obvezan liječnički pregled za produženje vozačke dozvole. Zahtijevamo da se zadrži postojeće zakonsko rješenje i da se hitno povuče prijedlog koji bi diskriminirao ljude po starosnoj dobi. Matica se slaže da trebaju postojati rješenja kojima se mogu i trebaju spriječiti nesreće u prometu nastale zbog zdravstvenih problema vozača bez obzira radi li se o starijoj ili mlađoj osobi.

U Republici Hrvatskoj, od ukupnog broja vozača, ima više od deset posto starijih od 65 godina, a statistike pokazuju da oni sudjeluju u svega osam i pol posto prometnih nezgoda. Vidljivo je iz brojnih analiza i podataka kod nas i Europi da stariji vozači ne pripadaju najrizičnijim skupinama u prometu, nego su upravo zbog svog iskustva, oprezniji i mudriji u vožnji. Ako Vlada bude uvažavala lobije, kojima je u interesu da zarade na umirovljenicima, a ovom prilikom i na liječničkim pregledima, onda Matica poručuje da se s tim neće miriti i da će biti prisiljena, zajedno sa Sindikatom umirovljenika i drugima, tome se oduprijeti.

Teško stečeno pravo za vozače starije od 65 godina, koje su umirovljenici izborili prije 12 godina, bila je ukinula i Milanovićeva Vlada, ali ju je vratila i priznala grešku. Sada se, baš u Božićno i novogodišnje vrijeme, kao gorku čestitku umirovljenicima i starijim osobama, to ponovno pokušava nametnuti omalovažavajući dijalog s umirovljeničkim udrugama i argumente koje iznose. Uz teško siromaštvo u koje su zapali umirovljenici, sada bi im se uveli novi financijski troškovi, ali i maltretiranja na liječničkim pregledima.

Stoga Matica umirovljenika Hrvatske, najveća udruga civilnog društva, sa 279.000 članova, upućuje javni poziv Vladi da zaustavi ovakvo ponižavanje umirovljenika jer su bili isključeni i iz nedavne rasprave o poreznim zakonima kao i rasprave o Državnom proračunu za 2017. godinu, a u odnosu na plaće mirovine u Hrvatskoj su na samom dnu Europe. I ovaj prijedlog Nacrta zakona o sigurnosti prometa na cestama bi išao bez dijaloga u Nacionalnom vijeću za umirovljenike i starije osobe koje još nije formirano pri Vladi RH.

Matica upozorava i na neistinito tumačenje tobožnjeg ‘usklađivanja’ zakona, jer zakonodavstvo u Europskoj uniji ne diskriminira umirovljenike i starije osobe niti kad je riječ o sudjelovanju u prometu na cestama’, stoji u njihovom priopćenju.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije