Evo kako i zašto je Bosanac zaustavio kompletnu proizvodnju Golfa

Poznato je da nesreća gotovo nikada ne dolazi sama, a kada je iza vas nešto što bismo mogli nazvati i katastrofa (iako ste krivac isključivo vi), naivno bi bilo vjerovati da će oporavak biti uglađen proces. Jedno vodi drugome i uz dobro poznati domino efekt, došlo je do toga da šest od deset Volkswagenovih tvornica u Njemačkoj privremeno ugase strojeve i da se obustavi proizvodnja Golfa i Passata, dakle najprodavanijih modela, ali i slaganje motora, mjenjača i uređaja za kontrolu štetnih emisija.

Što se dogodilo iza scena ne možemo znati, no ono što se navodi kao razlog tomu sudski je proces vođen s dva dobavljača – Car Trimom za presvlake sjedala i ES Automobilgussom za dijelove prijenosnog sustava, koje spadaju pod Prevent grupaciju iz Bosne i Hercegovine. Na njezinom se čelu nalazi poznati poduzetnik Nijaz Hastor, jedan od najbogatijih državljana BiH, koji svoje poslovno carstvo gradi u oko 15 zemalja. Njegove su tvrtke odbile dostaviti potrebne dijelove Volkswagenu, koji je zbog nedostatka istih na zalihama bio prisiljen na neuobičajene i drastične mjere.

Dobavljači, koji smatraju da Volkswagen pokušava riješiti svoje probleme prebacujući teret na njihova leđa, kao razlog prekida isporuke dijelova njemačkom divu navode nenajavljenu i neopravdanu promjenu starog ugovora i otkazivanje narudžbe vrijedne 500 milijuna eura Car Trimu. Osim toga, Volkswagen je navodno odbio isplatiti 58 milijuna eura odštete, koje dobavljači potražuju zbog adaptacije pogona za prethodno dogovoren posao s kojim se trebalo krenuti sljedeće godine.

Iz njemačke tvrtke, koja muku muči s nizom tužbi temeljenih na prošlogodišnjem skandalu, smatraju da je takav potez nemaran, što je razumljiv stav s obzirom na to da procjene govore o gubicima od 70 do 100 milijuna eura tjedno.

Nakon što su se iz Prevent grupacije prvotno oglušili na odluku suda koji je od njih zahtijevao da nastave s dostavom, srećom dogovor je postignut i Volkswagen neće biti prisiljen od suda tražiti pristup proizvodnim halama i dijelovima. Proizvodnja automobila nastavit će se od ponedjeljka, nakon što stoji od četvrtka u slučaju Passata, odnosno ponedjeljka u slučaju Golfa, dok će tvornice za komponente ubrzati proizvodnju u sljedećih par dana kako bi dostigle uobičajene brojke.

Iako pojedinosti novog dogovora nisu poznate, objavljeno je da on uključuje suradnju sljedećih šest godina, ali i mogućnost da Volkswagen nabavi do 20 posto lijevanih dijelova od drugog dobavljača. Također, spominje se isplata 13 milijuna eura kompenzacije, piše portal Automobili.dnevnik.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije