STARIJE OSOBE U PROMETU

MIŠLJENJE STRUČNJAKA ‘Vozači stariji od 70 godina trebali bi na liječnički pregled svakih šest mjeseci!’

Po mišljenju Željka Marušića, trebalo bi uvesti obvezu liječničkog pregleda za osobe starije od 65 godina...

Prometnu nesreću koja se dogodila u Nedeljancu u kojoj se
77-godišnjak autom zabio u automobil u suprotnoj traci te pritom
uzrokovao ozlijede kod šestero ljudi, komentirao je prometni
stručnjak dr. Željko Marušić.

Po njegovom mišljenju trebalo bi uvesti obvezu
liječničkog pregleda za osobe starije od 65 godina, čiji bi
se troškovi subvencionirali iz državnog proračuna i Nacionalnog
programa za sigurnost cestovnog prometa.

– To je, nesumnjivo, nacionalni interes. Za osobe iznad koje
navrše 65 godina liječnički bi pregled vrijedio dvije godine,
nakon 67 godina svake godine, a nakon navršene 70. svakih šest
mjeseci, odnosno po procjeni liječničke komisije. Svatko tko
dočeka starost (mnogi nažalost nisu te sreće) treba se
dostojanstveno i odgovorno nositi s tom činjenicom, jer svima
tada počinju naglo slabiti vid, sluh, motoričke sposobnosti,
koncentracija, sposobnost procjene situacije – predlaže dr.
Marušić.

Naglašava da je važno da financijsko opterećenje za liječničke
preglede bude što manje kako bi bilo prihvatljivo i siromašnijim
vozačima.

>> I dvije djevojčice ozlijeđene u sudaru u Nedeljancu, ukupno šestero njih zadobilo ozljede

– Nažalost, mnogi to vide kao diskriminaciju, ugrožavanje
ljudskih prava, svojevrsno poniženje, ali to je potpuno krivo
razmišljanje. Naime, što je s ljudskim pravima nesretne dvije
djevojčice i jedne bebe, koje su stradale teškim kršenjem
prometnih propisa, odnosno nepažnje dvojice staraca?! A treba, i
radi interesa starijih spriječiti ovakve situacije, jer neće im
biti ugodno posljednje godine života proživjeti s teškim
osjećajem krivnje, stigmom, da su teško ugrozili mlade živote.
Posebice u još težim i tragičnim ishodima – govori doktor.

Ukazuje i na problem upotrebe mobitela za vrijeme vožnje, a to
može biti gore nego vožnja u alkoholiziranom stanju, kaže.

– Posebice važno je uočiti da je utjecaj korištenja mobilnog
uređaja u vožnji opasniji kod starih vozača, koji imaju manju
brzinu reakcije i lošije uočavaju zbivanja u prometu, a usto
manje spretno koriste mobilne uređaje u vožnji od mlađih osoba
(za sve je to nedopušteno)! Apsurdno je da je za to, prema
članku 196. stavak 5, propisana kazna od 500 kuna, dakle samo 250
pri plaćanju u kratkom roku! Tehnološki razvoj nadvladao je ovu
uredbu, učinivši je opasno anakronom. Za samo telefoniranje kazna
može ostati kao sada, ali treba je višestruko povećati, uz
oduzimanje dozvole, praktički izjednačiti s prolaskom kroz crveno
svjetlo, za zahtjevnije radnje na mobilnom uređaju tijekom
vožnje, kad vozač potpuno skreće pogled i pozornost s prometnice
– ističe dr. Marušić.

Zbog svega toga, kaže doktor, policija ima ključnu ulogu jer bi
trebala u suradnji s operaterima unaprijediti metode i opremu
kako bi što učinkovitije kontrolirala vozače i poslije svake
nesreće provela ‘elektroničku forenziku’ korištenja mobilnog
uređaja za vrijeme vožnje.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije