Sigurnost vožnje

ZAUSTAVNI PUT AUTOMOBILA Ima li razlika između električnih vozila te benzinaca i dizelaša?

S teškim električnim vozilima, više kinetičke energije mora se raspršiti, ali nisko težište vozila osigurava dobra svojstva kočenja

Put kočenja automobila ponekad se značajno razlikuje. U testovima
Njemačkog autokluba (ADAC), ukupni pobjednik, Porsche 911,
zaustavio se od 100 km/h do nule nakon 30,9 metara, Suzuki Jimny
je tada još jurio 56 km/h i zaustavio se nakon dugih 45,2 metra.
Autoklub je do sada ocjenjivao rezultate ispitivanja kočnica 396
vozila.

Vozila sa sportskim gumama pokazala su se najboljima jer, osim
kvalitetnih kočnica, imaju i veću površinu za kočenje. Porsche
911 i BMW M5, koji su također bili uvjerljivi na testu,
standardno izlaze iz tvornice na Pirelli P Zero gumama. Seat
Leon ST Cupra R i Audi A7, koji su na cesti u različitim modelima
Michelina Sport Pilot, pokazali su slično dobre rezultate.

Ulogu guma objašnjva primjer Hyundai Kone Electric, koja je
koristila Nexen gume (model N Fera SU1) te se zaustavljala za
40,3 m, ali je nedavno počeo koristiti Michelin Primacy 4 i treba
joj samo 36,1 m.

S druge strane, vrsta pogona ne igra ulogu. Vozila na električni
pogon koče jednako dobro kao i benzinski i dizelski motori.
Potonji su postigli prosječni put kočenja od 35,6 metara, plug-in
hibridi 36,2 metra, a čisto električna vozila 36,0 metara. S
teškim električnim vozilima, više kinetičke energije mora se
raspršiti, ali nisko težište vozila osigurava dobra svojstva
kočenja, piše portal revijahak.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije