Dobro je znati

TEHNIČKI KVAROVI Zbog kojih okolnosti i kvarova može doći do požara na vozilima?

Znatno veća opremljenost vozila povećava potrebu za većim brojem električnih i elektroničkih komponenti što može povećati i mogućnost nastupanja različitih tehničkih neispravnosti

Požari na vozilima su jako rijetki događaji, ali se u malom broju
i dalje događaju zbog tehničke neispravnosti na vozilu ili nekog
propusta, objasnio nam je Marin Morava,
tehnički savjetnik HAK-a. Vozila otprije tridesetak godina bila
su sklonija zapaliti se zbog tehničnih neispravnosti, a najčešći
razlozi su bili:

– Manje kvalitetna rješenja na spremniku i dovodu goriva do
motora nakon određene starosti vozila
– Neispravan rad rasplinjača
– Propuštanja dobavne membranske pumpe goriva
– Preskakanje iskre na visokonaponskim razvodnim kabelima za
iskru na svjećicama
– Lošije toplinske izolacije karoserije u području prolaska
ispušnog sustava uzduž vozila
– Korištenje jednostavnijih, ali manje pouzdanih rješenja, npr.
da se ručnim prekidačima za svjetla ili pokretanje vozila zatvara
strujni krug s el. trošilom umjesto korištenja releja kao
sigurnijeg rješenja.

Zbog svega toga vozila su bila sklonija samozapaljenju. Do danas
su razni nedostaci prepoznati i znatno su poboljšani te je znatno
manji broj slučajeva zapaljenih vozila. Nažalost, svjedoci
smo da se ipak neko vozilo ipak zapali, a to ja najčešće zbog:

– Znatno veća opremljenost vozila povećava potrebu za većim
brojem električnih i elektroničkih komponenti što može povećati i
mogućnost nastupanja različitih tehničkih neispravnosti na
električnim strujnim krugovima zbog neadekvatnog održavanja el.
opreme, proizvođačkih propusta, pa sve do napada glodavaca na
instalacije…
– Obrada ispušnih plinova kod današnjih vozila je postala
zahtjevna pa se kod određenih vozila ciljano u određenim
trenutcima podiže temperatura ispuha zbog termičke obrade
nakupljenih krutih čestica u ispušnom filtru. Neispravni ispušni
sustavi koji propuštaju u tom trenutku ili su loše toplinski
izolirani od same karoserije vozila mogu biti pokretač požara na
vozilu. Važno je s godinama održavati ispuh ispravnim (posebice
kada krene korozija), a važana je izolacija za njegovo odvajanje
od karoserije vozila
– Naknadno ugrađena dodatna el. oprema često upitne kvalitete
prema modelu kupi i ugradi sam često se u praksi izvedi s loše
položenim i izoliranim el. vodičima te nepravilno osiguranim i
priključenim uređajem na izvor napajanja pa u praksi se povećava
potencijal samozapaljenja vozila
– Jedna od nedozvoljenih radnji je pojačavanje osigurača s više
ampera nakon zbog pregaranja. Tu mjesto dozvoljene provodljivosti
osigurača možda kratkoročno rješava problem, a potencijalno
povećava mogućnost zapaljenja vozila
– Motorni prostor je također čest pokretač požara u ime zbog
crijeva i cijevi goriva, propuštanja ulja na zagrijane ispušne
dijelove, neispravno položenih ili izoliranih instalacija kod
popravaka. Svakako je važno na vrijeme uočavati potencijalne
neispravnosti i uklanjat ih te izbjegavati improvizacije.

Putnički prtljažni ili teretni prostor su često pokretač požara
na vozilu i najčešće je u pitanju ljudski propust kod parkiranja
vozila na jakom suncu s ostavljenim plinskim upaljačem ispod
vjetrobrana na instrument ploči, uređajima s litijevim
baterijama kao što su mobitel, romobili, prijenosne svjetiljke
itd., sprejevima i osvježivačima pod tlakom sa zapaljivim plinom
u boci pa sve do slučajeva vožnje dodatnog benzina u rezervi zbog
neispravnog pokazivača od goriva. Tu su i ostavljanje različitih
uključenih uređaja u auto upaljaču dok je vozilo ugašeno i
napušteno i neugašeni opušci koji su ispali iz pepeljare.

Ako dođe do požara pokušajte prije svega kontaktirati vatrogasnu
službu na 193 ako je to moguće jer svaka loša procjena ili
nestručan pristup kod gašenja požara može dovesti u opasnost vaš
život i živote drugih osoba te prouzročiti velike materijalne
štete. Prema tome, dobro je da se pri ruci ipak nađe i neko
sredstvo za gašenje požara, savjetuje portal revijahak.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije