Savjeti

‘CHECK ENGINE’ LAMPICA Što učiniti kada se upali?

Vožnja s upaljenom lampicom "check engine" na dulje vrijeme nikako nije preporučljiva

Baš ste izgurali cijeli mjesec bez nenadanih troškova i
iščekujete plaću, a onda se na instrumentnoj ploči vašeg
automobila upali ona – “kontrolna lampica motora” odnosno
“lampica za upozorenje na motor/emisije” ili na engleskom “check
engine”. Jedna od najopćenitijih signalnih lampica upozorenja na
instrumentnoj ploči automobila koja označava da nešto nije u redu
s vašim automobilom od koje zaziru svi vozači jest “check
engine”, odnosno u prijevodu “provjerite motor”. To je ona žuta
lampica u obliku bloka motora koja se pali s drugim lampicama
kada date kontakt okretanjem ključa ili pritiskom na tipku za
paljenje, a morala bi se ugasiti s drugim lampicama kada se motor
pokrene. Ona se pali odnosno ostane upaljena nakon startanja
motora kada neki od senzora sustava automobila detektira
nepravilnost u radu automobila.

Dobra je vijest da to ne mora biti nikakav ozbiljan kvar, ali
paljenje lampice “check engine” nipošto ne treba ignorirati.

Ako ona ostane upaljena nakon startanja motora prvo probajte
ugasiti i ponovno upaliti motor, nakon što ste se isključili iz
prometa, pa ako se nakon restartanja motora lampica ugasi
vjerojatno se radi o trenutačnoj ili jednokratnoj greški,
otkrivenoj zahvaljujući senzorima. Ako je u pitanju zanemariva
greška i lampica se više ne upali, najvjerojatnije je sve u redu
s vozilom. Ako se lampica ne gasi ili se takva situacija ponavlja
nakon višekratnog paljenja motora, odnosno signalna lampica
svijetli duže vrijeme i ne gasi se prilikom ponovnog pokretanja
motora, najbolje je posjetiti mehaničara i provjeriti razlog
njezina paljenja.

Vožnja s upaljenom lampicom “check engine” na dulje vrijeme
nikako nije preporučljiva, bez obzira na to što ne osjećate
nikakvu razliku u radu motora i snazi automobila. Ako pak
osjetite da automobil ostaje bez snage ili je motor prešao u
“safe mode” (siguran način rada) i ne može postići veći broj
okretaja te normalno ubrzavati, bez odlaganja se odvezite do
mehaničara. Mehaničar će pomoću dijagnostičke opreme locirati
mjesto kvara i detektirati razlog kvara. Razlog paljenje lampice
“check engine” može značiti probleme s mnogim dijelovima motora i
usisnog te ispušnog sustava automobila. Kvar lambda sonde, greška
sustava za ubrizgavanje, oštećenje DPF filtera ili katalizatora,
mjerenje određenih temperatura i pritisaka, kvar EGR ventila samo
su neke od mogućih grešaka na koje ukazuje ta lampica. Također,
može se raditi o kvaru senzora, niskom naponu električnih
instalacija, oksidiranim spojevima, vlazi u instalacijama…

Lampicu “check engine” koja je dijelom sustava za
samodijagnostiku automobila imaju svi današnji automobili. Sustav
koji se sastoji od brojnih senzora koji nadziru pogonski sustav i
šalju informacije centralnom računalu automobila. Bilo kakvo
odstupanje može biti razlog paljenja lampice za provjeru motora
na nadzornoj ploči vozila. Važno je napomenuti da prilikom kupnje
rabljenog automobila obvezno provjerite radi li lampica za
provjeru motora. Okretanjem ključa u početni položaj, na
nadzornoj ploči bi trebale zasvijetliti sve kontrolne lampice.
Ako se lampica “check engine” uopće ne pali nešto nije u redu. To
može značiti da je prethodni vlasnik vozila, odnosno njegov
mehaničar, zbog nemogućnosti uklanjanja greške, jednostavno
isključio lampicu, ali nije riješio problem. Dakako, treba vas
zabrinuti i ako lampica ostane upaljena i nakon pokretanja
motora.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije