Kvarovi

ISKUSTVA HAK-ovih MEHANIČARA Što se najviše kvari na dizelašima i benzincima na cesti?

Preporuka je da se u sklopu redovnih pregleda i servisa obavi i autodijagnostika s dijagnostičkim uređajem kako bi se na vrijeme odradila analiza

Što možete očekivati kao vlasnici novijih benzinaca i dizelaša?
Uglavnom, bezbrižno putovanje do cilja. No ponekad i nije tako.
Rijetki su to slučajevi, ali se događaju. HAK-ova služba Pomoći
na cesti ima desetljeća iskustva, uz kontinuirane edukacije i
obnovu flote vozila i alata za popravak. To nas čini relevantnim
odgovoriti na mnogo pitanja, a jedno od onih koje smo uputili
HAK-ovom tehničkom savjetniku Marinu Moravi je
što se danas najviše kvari na benzincima i dizelašima? Na cesti,
naravno!

– Kod dizelaša, kod motora s Euro 5 i 6 normom ispušnih plinova,
često će se događati problemi s ventilom za povrat ispušnih
plinova AGR ili EGR, kao i s adblue spremnikom, s otopinom ureje.
Jedno i drugo utječe na gubitak pogona, a riječ je o dijelovima
koji obrađuju ispušne plinove. Kod novih generacija dizelskih
brizgaljki nema pravila, nekad stanu raditi na 60.000 km, a kod
istog modela vozila naprave 300.000 km bez problema. Veliki je
problem kod ove grupe dijelova da često nisu lagerski dostupni i
cjenovno su dosta veliki i neplanirani trošak, kao i već
spomenuti dijelovi koji sudjeluju u obradi ispušnih plinova.

Ovo su specifični kvarovi za dizelaše. Što je s benzincima?

– Kod benzinaca često će nas na cesti ostaviti visokonaponski
svitak (bobina) – tada ostajemo bez potrebne iskre na svjećicama
i gubitkom rada cilindra nema daljnje vožnje na siguran način.
Vozila na benzin, a pogotovo ako su kombinirana s LPG pogonskim
gorivom, često mogu imati neispravnost benzinske pumpe u
spremniku goriva kao i kod motora s direktnim ubrizgavanjem koji
koriste visokotlačne pumpe za ubrizgavanje goriva. Benzin ne
djeluje kao dizelaš s efektom podmazivanja. Također, noviji
trocilindarski benzinski motori često boluju od nekog od problema
na distribuciji s lancem. Uvijek je prijenos između bregaste
osovine i koljenastog vratila teže uravnotežiti s tri cilindra pa
neki materijali u tom prijenosu prije dožive određeni zamor ili
ubrzanije trošenje do često neželjene razine njihovog pucanja i
potpunog otkazivanja.

Ima li lijeka ili se sve te greške javljaju (nažalosti vozača i
putnika) s ‘velikom praskom’ na putovanjima?

– U ovim ili sličnim problemima kod dizelaša i benzinaca često
autodijagnostika može bilježiti u određenu kodnu grešku, koja
neće još uključivati lampicu neispravnosti motora, ali će servisu
biti vidljivo da računalo već bilježi da ti dijelovi rubno
funkcioniraju. Očitane greške s dijagnostičkim uređajem će pomoći
serviseru da na vrijeme upozna vozača da bi skoro moglo doći do
situacije otkazivanja nekog ključnog dijela. Preporuka je da se u
sklopu redovnih pregleda i servisa obavi i autodijagnostika s
dijagnostičkim uređajem kako bi se na vrijeme odradila analiza.
Odnosno, kako biste znali da je neki ključni dio u lošijem stanju
i kako bi se isti na vrijeme mogao popraviti.

Izvor: revijahak.hr

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije