NIJE RIJETKOST

‘PIŠTOLJ’ VAM KOD TOČENJA GORIVA ČESTO ‘IZBACUJE’? Nije problem u vašem autu već u nečemu neočekivanom

Benzinske crpke dizajnirane su da se automatski zaustave kad senzor učita da je došlo do promjene tlaka od benzinskih para

Vlasnici ne samo starijih automobila, prilikom točenja
goriva na benzinskoj pumpi, često se zapitaju zašto
“pištolj” ponekad klikne i prestaje ulijevati gorivo, iako
rezervoar nije napunjen do vrha. Mnogi se zabrinu da nešto ne
rade dobro ili da je na automobilu nastao neki kvar, ali u većini
slučajeva to zapravo nije do njih. Već smo pisali o tome je
li i koliko je štetno za automobil dolijevati gorivo i nakon
“klika”, a sada otkrivamo zašto uopće “pištolj” prestaje točiti.

Benzinske crpke dizajnirane su da se automatski zaustave kad
senzor učita da je došlo do promjene tlaka od benzinskih para.
Naime, na vrhu svakoga “pištolja” postoji otvor pomoću kojega se
odvodi zrak iz rezervoara te se tako lakše ulijeva gorivo u isti.
U tome otvoru nalazi se senzor koji učitava promjene tlaka u
spremniku te kad se prekine dovod zraka, jednostavno “pištolj”
klikne i prestaje daljnje ulijevanje goriva. Moderni automobili
opremljeni su sustavom za isparavanje goriva i imaju malo
drugačije otvore spremnika pa se u njih lakše ulijeva gorivo. No
automobili starijih godišta ili nemaju takav sustav ili je on
jednostavno već zaštopan pa se stvaraju lagani problemi.

Gorivo se, prilikom točenja, može slijevati niz stijenku crijeva,
koje vodi do rezervoara, pa se na trenutak začepljuje senzor
tlaka na pištolju. On automatski klika i prestaje točiti gorivo
iako ne bi trebao. Naime, vrlo često nije problem u samom otvoru
spremnika na automobilu nego upravo u “pištolju” benzinske crpke.
Bio to stariji ili noviji automobil, “pištolj” bi svakako trebao
ravnomjerno utakati gorivo i izbacivati zrak.

No nerijetko benzinske postaje štede na “pištoljima”, koji
imaju svoj rok trajanja, pa se zbog prekomjernih utakanja
goriva oni jednostavno oštećuju! Tada počinju lošije točiti
gorivo i sliniti na vrhu pa se češće začepi otvor senzora tlaka.
Taj problem može se i vrlo lako riješiti. Naime, ako “pištolj”
izbacuje prilikom točenja, potrebno ga je malo usmjeriti prema
gore kako bi otvor za odvod zraka zapravo mogao doći “do zraka”.

Preporučuje se i smanjiti pritisak te polakše utakati gorivo kako
bi se ono ravnomjernije rasporedilo i spriječilo “slinjenje” na
vrhu. Nažalost ako ništa od toga ne pomaže, vjerojatno je riječ o
starijim “pištoljima” pa je najbolje probati sve to primijeniti
na nekoj drugoj benzinskoj postaji, savjetuje portal
jutarnji.hr/autoklub
.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije