Zeleni telefon: Građani najviše prijavljuju probleme vezane uz otpad i zelenilo

Broj Zelenog telefona, 072 123 456, servisa na koji građani diljem Hrvatske mogu dojavljivati o raznim problemima okoliša i davati prijedloge, a dežurni na telefonu, aktivisti iz organizacija civilnog društva, prenose informaciju nadležnim institucijama, u prvih šest mjeseci ove godine građani su zvali 1263 puta.

I dalje je najveći broj prijava u kategoriji otpad, izvještavaju iz Udruge Franjo Košćec. Unutar te kategorije u 2016. zaprimljeno je 457 prijava, što čini više od 36% od ukupnog broja prijava.

– Građane najvećim dijelom brine neprimjereno odlaganje i zbrinjavanje otpada odnosno ilegalna odlagališta otpada. Pozitivna promjena u zaprimljenim prijavama je povećan je broj upita o mogućnostima odvojenog odlaganja pojedinih vrsta otpada – stoji u priopćenju udruge.

Osim vrlo čestih prijava građana iz urbanih sredina, koje se odnose na održavanje javnih zelenih površina, povećan je broj prijava parcela na kojima raste ambrozija. Tome doprinose pojedinačne akcije lokalnih vlasti kojima građane pozivaju na prijavljivanje takvih parcela.

Iako je cilj Zelenih telefona da potakne građane na aktivno sudjelovanje i samostalno sudjelovanje u rješavanju problema u okolišu, činjenica je da su najveći dio prijava aktivisti Zelenih telefona prenosili nadležnim institucijama i rješavali samostalno.

U ovom razdoblju čak 67,27% prijava je anonimno što nam sugerira na strah od javnog istupanja prisutan kod građana, ističe se.

Udruga Franjo Koščec – Varaždin imala je 128 prijava na Zeleni telefon. Od toga broja 41 prijava (32,03%) odnosila se na kategoriju otpad, a 36 (28,13%) na kategoriju zelenilo.

Stoga se može reći da su građani Varaždinske i Krapinsko-Zagorske županije zvali Zeleni telefon Udruge Franjo Košćec s približno istim pitanjima kao i građani ostatka države.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije