Udruga Varaždinski potrošač: Prevare su često posljedica nepažnje!

Gotovo da i ne postoji pojedinac koji barem jednom nije imao kakav problem s reklamacijom ili neki slični potrošački problem. U takvim situacijama često ne znamo kako postupiti, a Varaždinkama i Varaždincima, ako niste znali, već više od deset godina u tome može pomoći udruga Varaždinski potrošač.

– Udruga je osnovana 2002. godine, na inicijativu dijela vjerovnika štedno-kreditne zadruge Cekin, a bavimo se zaštitom prava potrošača – započela je Sanja Keretić, dopredsjednica udruge te nastavila.

– Stanje vezano uz zaštitu potrošača i informiranje građana je danas puno bolje nego prije nekoliko godina. Sve ih je više ‘čulo negdje’ i znaju da potrošači imaju svoja prava. Međutim, vrlo često ta ista prava ne znaju na koji način ostvariti. Stoga udruga savjetuje sve potrošače neka se prilikom kupovine što bolje informiraju, pitaju za uvjete kupnje, a naročito neka budu oprezni prilikom potpisivanja raznih ugovora. Svatko bi ugovor trebao prije potpisivanja dobro pročitati i proučiti ugovorne obveze te se raspitati na koji način se nešto može vratiti ili pak raskinuti ugovor, s obzirom da su to neka od osnovnih potrošačkih prava koja se krše.

Potrošači ipak često ne znaju kako u kojoj situaciji postupiti stoga kontaktiraju udrugu.

– Ljudi nas pitaju što ih zanima, a često traže tumačenje nekog zakona, što i na koji način te kome se obratiti ukoliko potrošač smatra da se njegova prava krše ili pak nisu zadovoljni nekom uslugom. Ono što im mi tada savjetujemo, kao najvažniji korak, jest upućivanje pisanog prigovora trgovcu ili davatelju javne usluge. Nakon što im oni odgovore, što su dužni učiniti u zadanom roku, potrošač može vidjeti da li je njegov prigovor uvažen – ispričala je Keretić te dodala kako su građani sve svjesniji svojih prava.

– Svi žele zaštititi svoja prava, ali većina njih ne želi pisati prigovor što je najveći problem. Gotovo svi žele problem riješiti telefonskim putem ili osobnim odlaskom u trgovinu, a to nije uvijek moguće. Naša udruga može pomoći pri sastavljanju tih prigovora, a naročito pomažemo starijim osobama. Osim toga, savjetujemo na što se potrošači mogu požaliti i na koji način to učiniti.

Prema riječima Sanje Keretić, postoje neki problemi, točnije, prigovori, koji se često ponavljaju.

– Velik broj prigovora i upita odnosi se na problem sklapanja ugovora sredstvima daljinske komunikacije. Potrošačima se često skriva komercijalna narav poziva i nisu upoznati s činjenicom da im se nudi prodaja robe ili usluge koja temeljem razgovora s agentom može rezultirati ugovornom obvezom. Iako zakon predviđa mogućnost da se potrošač predomisli i odustane od ugovora ili kupnje i daje mu pravo da, ne navodeći razloge za to, jednostrano raskine ugovor sklopljen izvan poslovnih prostorija ili sklopljen na daljinu u roku od 14 dana, potrošači često propuste reagirati u predviđenom roku. Materijalni nedostaci kupljenih proizvoda također su česta meta prigovora.

> ‘Teleoperateri su me teretili za 24.000 kuna, četiri mjeseca sam vodio borbu’

Osim toga, kaže Keretić, liberalizacija tržišta električne energije pozitivna je promjena koja potrošaču omogućava izbor opskrbljivača, ali su potrošači sada na ‘vjetrometini bespoštedne borbe za svakog korisnika’.

– Prodajni predstavnici često koriste zavaravajuće metode prodaje, lažno predstavljanje i krivotvorenje potpisa, sklapanje ugovora a da potrošač nije upoznat sa stavkama ugovora, kao i netočno iskazivanje popusta. Posebno su ugroženi potrošači starije životne dobi s kojima se ugovori zaključuju na prijevaru.

Varaždinski potrošač može pomoći onome tko želi, posredovanjem ili samo savjetom.

– Pojedinac može zatražiti posredovanje naše udruge, točnije, zajedničkim snagama pokušamo riješiti njihov problem. Međutim kada ga savjetujemo što učiniti najčešće ne dobijemo povratnu informaciju, stoga molimo svakoga neka nam javi kako je slučaj riješen, odnosno, jesu li zadovoljni – rekla je Keretić te dodala kako se svi potrošači sa svojim upitima mogu javiti mailom, telefonom ili osobnim dolaskom u prostor udruge na adresi Križanićeva 33 u Varaždinu.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije