PROBLEMATIČAN PARKING

PARKIRALIŠTE U ZAGREBAČKOJ Ukinut će se besplatno parkiranje i uvesti dnevna naplata, za stanare povlaštene karte

Čini se da će Varaždin ostati bez još 183 besplatna parkirna mjesta...

U pomalo kaotičnoj atmosferi održan je u srijedu, 16. siječnja, u
sportskoj dvorani Druge osnovne škole u Varaždinu sastanak između
varaždinske gradske vlasti, koju je predstavljao
gradonačelnik Ivan Čehok i pročelnik Upravnog
odjela za komunalne poslove, urbanizam i zaštitu okoliša
Roberto Krajcer, i stanara
zgrada
koji koriste javno parkiralište između
Zagrebačke i Prešernove ulice
.

Odaziv je bio više no velik, oko 150 građana došlo je čuti na
koji način gradska vlast planira razriješiti problem koji je,
kako su istaknuli neki od građana, nastao kad je to parkiralište
prije nekih 20 godina asfaltirano. Kako je od središta grada
udaljeno nekih 10 minuta hoda, a uz to je i besplatno, postalo je
to parkiralište koje koriste stanari zgrada, ali i brojni drugi
građani, kako oni iz Varaždina, tako i oni iz ostalih dijelova
županije pa i šire. Kako je riječ o javnom parkiralištu, ono je
otvoreno za sve građane, što velike probleme stvara stanarima
zgrada koji, posebice u nekim dijelovima dana, teško dolaze do
slobodnih parkirnih mjesta i primorani su tražiti slobodna
parkirna mjesta u udaljenijim dijelovima grada.

Gradonačelnik Čehok od samog je početka pokušao ukazati kako je
ovdje riječ o javnom parkiralištu, no druga strana, stanari,
često se oglušila na tu nepobitnu činjenicu. Iznio je dva moguća
modela kojima bi se problem stanara zgrada u Zagrebačkoj 13, 15,
17, 19, Kozarčevoj 2 i Prešernovoj 2 riješio.

– Pretvaranje javnog parkirališta u parkiralište na kojem bi
stanari imali određenu povlasticu nije jednostavno, niti
besplatno. To je jedna mogućnost, da se parking proširi za 45
mjesta i da se potom uvede sustav dnevne naplate za sve građane,
dok bi stanari imali povlaštene karte te bi svoje parkirno mjesto
plaćali oko 50 kuna mjesečno. Druga mogućnost je da se
parkiralište proširi za 45 mjesta i da ostane otvoreno za sve kao
i sad – rekao je Čehok.

Trošak postavljanja novih parkirnih mjesta na sebe bi preuzeo
Grad Varaždin, dok bi se iz mjesečne naplate za stanare od 50
kuna plaćalo održavanje parkirališta, koje bi godišnje iznosilo
između 80 i 100 tisuća kuna.

Građani su u nastavku iznijeli niz primjedaba i prijedloga, no
nakraju je prihvaćena, ne jednoglasno, ideja da se uvede sustav
dnevne naplate, uz poseban tretman stanara koji koriste to
parkiralište.

– Sad potrebno vidjeti kako je najlakše napraviti nova parkirna
mjesta, a potom sve stanare obavijestiti o tome žele li
sudjelovati u predloženom modelu naplate – dodao je Čehok.

Glas nezadovoljnih

Nezadovoljnih glasova nije nedostajalo po završetku sastanka.
Među njima bio i Josip Kahlina koji u
Zagrebačkoj ulici ima ugostiteljski objekt.

– Očekivao sam da će gradonačelnik doći na ovaj sastanak s nekim
prijedlozima i podacima. Iznos koji je rekao, 50 kuna mjesečno,
nije velik, no pitanje je dokad će to vrijediti. Po meni bi svaka
zgrada trebala dobiti svoja parkirališta koja bi bila ograđena
rampom, a ne da je ovo i privatno, i povlašteno, i javno – rekao
je Josip Kahlina.

Predsjednik 3. mjesnog odbora Grada Varaždina Nenad
Košćak
istaknuo je kako su poslali desetke zahtjeva
prema Gradu, a da gradonačelnik ‘ovakvim cirkusom pokušava doći
do kojeg glasa’ za skore izbore za mjesne odbore.

Nekima ideja dnevne naplate i privilegiranih mjesečnih karata za
stanare nije prihvatljiva opcija.

– Ne slažemo se da parkiralište bude otvoreno i za druge. Čak i
ako će biti dnevna naplata, bit će isto. Nama treba parkiralište
koje će biti samo za stanare i to je jedino rješenje. Nije nam
drago što ćemo morati dodatno plaćati za parkirna mjesta, no ako
je to rješenje naših problema s parkiranjem, prihvaćamo – rekla
je Mirjana Klinec.

Također je i razjasnila zašto zgrade nemaju svoja parkirališta.

– Kad su zgrade izgrađene, svaki stan je imao i svoje pripadno
parkirno mjesto. No kad smo prelazili s Jugoslavije na Hrvatsku,
dobili smo mogućnost otkupa stanova. I tu su nam predložili da se
parkirno mjesto izbaci iz ugovora kako bi se cijena stana
spustila, što su svi prihvatili – objasnila je Mirjana.

Svi detalji o promjenama koje će zahvatiti parkiralište između
Zagrebačke i Prešernove ulice bit će objavljeni na stranicama
Grada Varaždina te građani putem upita moći zatražiti dodatna
pojašnjenja o novom sustavu parkiranja.

Parkiralište između Zagrebačke i Prešernove ulice trenutno broji
183 mjesta, a u skoroj budućnosti to će biti 183
mjesta manje na koja je u Varaždinu moguće parkirati besplatno.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije