o koroni i školi u direktu

Ministar Fuchs: ‘Prelazak na online nastavu izazvao bi i psihološke, pedagoške, sociološke i gospodarske probleme’

'Dosta zemalja prelazi na ovaj model koji smo mi predložili. Ponosni smo što nas neki sada slijede. Napravili smo dobar pristup koji sada drži vodu - rekao je ministar...

U prvom valu korone škole su zatvorili svi, sada nastava ide
online samo u
u šest europskih država. Što planira Hrvatska za
RTL Direkt
otkrio je ministar
obrazovanja Radovan Fuchs.

Dakle ne postoji u pripremi nikakva odluka da sve škole
ili sve srednje škole idu online?

Ne postoji plan da sve škole pređu na online nastavu.

Je li to opcija za Zagreb koji je non stop u problemu s
brojem zaraženih.

Danas smo razgovarali i zaključili da to nije opcija. Mi imamo
specifične epidemiološke situacije, poput dvije gimnazije koje su
u istom prostoru, jedna ide ujutro, druga popodne, zbog
potresa naravno. U jednoj, točnije u MIOC-u prešli
su na online nastavu zbog pozitivnih učenika i nastavnika, dok u
popodnevnoj smjeni je Gornjogradska gimnazija bez ijednog
pozitivnog slučaja. 

Postoji li neka brojka na kojoj se pali alarm?
Naprimjer 500 zaraženih u 14 dana i zatvarate.

Kod nas je alarm kontinuirano upaljen, stalno smo u kontaktu
sa stožerima, pratimo sve i cijelu situaciju, ali ići na neke te
varijante 500 pozitivnih pa zatvaramo to nema smisla. 

Bivša ministrica Divjak danas piše na Facebooku: ‘.. na
nacionalnoj razini treba donijeti kriterij koliko je to novo
zaraženih dnevno u nizu od nekoliko dana, koji povlači da
obrazovne ustanove prelaze na online nastavu.’

Kao što sam rekao to je bespotrebno. 

Treba li to i dalje ostati na lokalnoj razini? Dakle tamo
gdje je problem ide se online.

Mislim da je to pravilni pristup, srž čitavog pristupa je da
nastava licem u lice je u principu nezamjenjiva i prelazak
na online nastavu izazvao bi i psihološke, pedagoške,
sociološke i gospodarske probleme. Ako sve zatvorite,
što s malom djecom čiji roditelji rade i pitanje je bi li to
imalo adekvatni učinak, jer morate imati na umu da
primjerice učenici srednjih škola, ako je i nastava online, će se
družiti. Tako da to nije dobar način. Znači cilj je da sva djeca
idu u školu, a kada se pojavi pozitivni slučaj onda se ide na
izolaciju. 

Je li u pravu Boris Jokić kada kaže da se ne priprema za
prelazak na online nastavu?

On je pozitivni kritičar, jako se dobro poznajemo. On je već
govorio da smo se mi kupali na moru i rekao da ništa neće biti
spremno za početak školske godine, a kao što vidite –  bilo
je.

Sada imamo generalni porast pozitivnih i to je opći trend.
Zadnjih je tjedana povećanje, ali mi, što se tiče školske
populacije nemamo ništa drugačiji trend nego je to opći trend.

Da, ali jesu li učitelji spremni, jesu li škole spremne,
što ste napravili od proljeća dosad da se pripremite?

Stalno se radi na svemu, ljudi rade dva tjedna
unaprijed. 

Što je s tabletima? Jeste li sve podijelili? Jesu li
učenici spremni za školu od doma bude li potrebe?

Tableti su podijeljeni, jedan dio se još dijeli, a koliko
znam u planu je i  određena nabava. 

Situacija je danas ovakva, sutra onakva. Jeste li u
komunikaciji s europskim kolegama? Postoji li neki zajednički
stav o tome kako postupati?

To je ono što smo od početka govori, mi smo bili pioniri, dosta
zemalja prelazi na ovaj model koji smo mi predložili. Ponosni smo
što nas neki sada slijede. Napravili smo dobar pristup koji
 sada drži vodu. 

Na pitanje o nedostatku 940 školskih čistačica, Fuchs je
odogovorio kako svakim danom Ministarstvo dodatno odobrava
suglasnosti za njihovo zapošljavanje.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije