Vijesti / Društvo

pitanje parkirališnih mjesta

PARKING U RADIĆEVOJ I TRAKOŠĆANSKOJ Podolnjak: 'Tako se onda može naplaćivati po cijelom gradu'

PARKING U RADIĆEVOJ I TRAKOŠĆANSKOJ Podolnjak: 'Tako se onda može naplaćivati po cijelom gradu'
Patrik Macek/Pixsell/Varaždinski.hr/Google maps

Grad namjerava uvesti naplatu parkinga u dvije varaždinske ulice. Stanari nisu oduševljeni, a postoje i drugi problemi.

Kako je navedeno u grupi Varaždinsko smeće – Građanska inicijativa, u ponedjeljak 16. studenog gradonačelnik Ivan Čehok održao je sastanak u Graberju s predstavnicima suvlasnika zgrada u Radićevoj i Trakošćanskoj ulici u Varaždinu.

Tema je bila naplata parkiranja u tom kvartu. Predstavnici stanara navode da ih je Čehok informirao da Grad ima namjeru uvesti naplatu parkinga u tom kvartu te da bi po prijedlogu Grada suvlasnici zgrada plaćali mjesečnu parkirnu kartu za prvi auto u iznosu od 50 kuna. Navodi se da bi za drugi i treći auto po stanu plaćali se viši iznosi, koji zasad još nisu poznati.

Prijedlog je stavljen na raspravu i traje do 1. prosinca. Mnogi građani već su iznijeli svoje mišljenje o naplati parkinga na mjestima za stanare u Radićevoj i Trakošćanskoj ulici:

- Osobno, Crtoradu ni lipe. Kupil bum još jednu garažu, ali kartu neću kupiti. Vjerujem i većina iz zgrada, ali to je pomoć koju je ponudio. Na naš vapaj za rampom on nam nudi ovo rješenje i pomoć. Neki su rekli da bi i pristali na 55 kuna, ali da mogu parkirati preko Elektre ili kod Kapucina kad ne bude mjesta, ali to ne ide - jedan je od osvrta na najavljenu naplatu parkiranja. 

- Većina parkirnih mjesta koja su u tom kvartu iscrtali ovo ljeto je većinu vremena prazna. Ako je ovo način da napune kasu, gadno se varaju; ljudi budu uvijek našli rješenje za parking, samo je pitanje kak' će grad onda izgledati

- Nema šanse! Mi smo stanove kupili s parkingom, svaki stan – jedno parkirno mjesto. Zato ako trebaju namaknuti lovu, neka to ne bude na našim parkirnim mjestima – samo su neki od komentara građana na društvenoj mreži. 

Na cijelu situaciju sa širenjem naplate parkinga osvrnuo se i pravnik, bivši saborski zastupnik MOST-a, Robert Podolnjak kojeg smo nazvali za pojašnjenje. Podolnjak se u svibnju ove godine povukao iz politike i vratio na Pravni fakultet.

- Namjera je da se uvede naplata parkiranja u Radićevoj i Trakošćanskoj ulici. To je širenje parkirne zone na čitavu gradsku četvrt. Naravno, ako se tu misli i govori o parkirnim mjestima unutar zgrada u Radićevoj. U tom slučaju ako bi se taj dio naplaćivao, to bi značilo progresivno širenje zona naplata izvan postojećih prometnica koje su bile obuhvaćene od početka. To je uvijek bilo kompenzirano s gubitkom nekih drugih mjesta i taj broj mjesta je varirao – uvodno nam je rekao Podolnjak.

Navodi da Grad nema 'svoju' tvrtku koja obavlja naplatu, kao što je slučaj u ostalim gradovima.

- S time bi se bitno povećao broj parkirnih mjesta pod naplatom. Činjenica je da sam Grad ne vrši naplatu i nema niti tvrtku niti je na bilo koji način ustrojio neku službu koja bi u ime Grada vršila naplatu. To čini isključivo koncesionar. Naša situacija je potpuno drugačija od gradova koji imaju svoje tvrtke. Primjer Zagreba je gdje Gradska skupština donosi odluku o širenju zona parkinga i onda se takva odluka primjenjuje na Holding koji počinje vršiti naplatu u pojedinim dijelovima grada – objasnio je Podolnjak.

Kaže da se po takvome sva parkirališta u gradu mogu staviti pod koncesiju i naplaćivati.

- U Varaždinu imamo izvornu koncesiju gdje koncesionar dobiva pravo na određen broj parkirnih mjesta u određenim ulicama s obavezom da izgradi podzemnu garažu koju smije koristiti određen broj godina. Daljnje širenje zona naplate, u pojedine gradske četvrti, ako se to krene, onda se može opravdati naplata u nekoj drugoj gradskoj četvrti. Tko kaže da to sutra neće biti područje Banfice, Đureka ili nekog drugog dijela grada. To je riječ o stotinama i stotinama mjesta. Ako se uvede ta neka povoljnija naplata za stanare, svejedno je to značajan novi izvor prihoda, a jedino tko bi u tom trenutku mogao obavljati posao je koncesionar – kazao je.

Dao je još jedan primjer parkinga gdje, prema Podolnjaku, postoji sasvim nelogičan potez gradskog Upravnog odjela za komunalne poslove, urbanizam i zaštitu okoliša.

- Imamo javno parkiralište koje napravio u Vrazovoj ulici. Točnije, pri ulasku u Ulicu Vatroslava Lisinskog skrene se na parking iza zgrada koji je napravljen u srpnju ove godine. Smanjena je zelena površina, posječena su stabla i imamo novo parkiralište s više od 30 parkirnih mjesta koja još nisu iscrtana. To je u samoj jezgri grada. Kada sam razgovarao s pročelnikom Krajcerom, rekao sam da ne može biti dobro rješenje napraviti besplatno parkiralište u samoj gradskoj jezgri. To privlači veliki broj automobila jer je to besplatni parking, a to je samo na par minuta od centra grada. Umjesto da taj dio bude pješačka zona, a da parking bude samo za automobile stanare tih zgrada. Međutim, to se ne može ograničiti samo za stanare. Masovno dolaze automobili iz čitavog grada. Doduše, pročelnik mi je rekao da u drugom koraku planiraju parking staviti pod naplatu. Opet, to će trebati napraviti koncesionar jer Grad nema svoju tvrtku – naglasio je Podolnjak i dodao.

- Njihov jedini način rješavanja problema, koji dovodi do velike frekvencije prometa u centru, njih tjera da šire koncesiju, ali kada se na taj način postave stvari, onda se koncesija može postaviti nad čitavim gradom – zaključio je Podolnjak.

Najgledanija galerija

Izdvojeno


Reci što misliš!