Grad Ludbreg

Grad Ludbreg odradio predradnje za prijavu projekta kojim se želi revolucionirati javni prijevoz

Projekt kojim se želi napraviti mali prijevozni sustav na području Ludbrega i susjednih općina.

Bit je integriranog prijevoza, objašnjavaju iz Grada
Ludbrega, da se probaju spojiti vlak i autobus u jednu cjelinu i
da oni građani koji koriste takav oblik prijevoza s jednom
kupljenom kartom riješe plaćanje svog cjelokupnog
putovanja.

U planu je nabavka i novih autobusa, kao i izgradnja novih
željezničkih postaja da se dodatno aktiviraju dvije skupine
stanovnika koji zbog nepostojanja sustava javnog prijevoza pate
od manjka mobilnosti.

– Projekt je to o kojem već dugo pričamo i sad su gotove sve
predradnje za prijavu projekta na neki od natječaja. Kad smo
probali razgovarati sa susjednim općinama koji bi nam bio
najvažniji zajednički projekt došli smo do zaključka da bi to bio
projekt javnog prijevoza. Poklopilo se to taman sa željom Grada
Ludbrega da pokuša napraviti mali prijevozni sustav. Tako smo se
odlučili zajedno sa susjednim općinama baviti ovim problemom,
našli smo projektante, izradili sve one studije koje sustav
zahtjeva od nas, napravili smo istovremeno i plan linija koje bi
mogle povezati cijelu bivšu općinu Ludbreg, izračunali vozne
redove, predvidjeli sve situacije i sve to integrirali sa
željezničkim prijevozom – kaže gradonačelnik Dubravko
Bilić
i dodaje kako su se u međuvremenu promijenile
brojne stvari u pogledu zelene energije pa se umjesto uzimavši u
obzir kalkulaciju klasičnih autobusa krenulo prema električnim
odnosno autobusima na vodik.

– Imali smo završnu prezentaciju onoga kako bismo htjeli da to
izgleda. Predstavljeni su električni autobusi kapaciteta do 50
ljudi koji bi mogli cirkulirati po našem području i negdje u
prosincu, prije Božića ćemo u Ludbregu probno predstaviti autobus
koji će proći svih pet linija koje su predviđene ovim projektom.
Želja nam je da pokažemo našim građanima ideju koju smo razvili i
koju smo spremni implementirati čim se pojavi neki od natječaja.
Ono što je zanimljivo iz te naše studije je da taj naš javni
prijevoz funkcionira od ranoga jutra, dakle od 4:30 ujutro pa do
ponoći, za punu funkcionalnost trebalo bi nam deset autobusa kako
bismo kroz te linije povezali sva naselja bivše općine Ludbreg u
jednu smislenu cjelinu – objašnjava gradonačelnik.

Sve linije prolaze kroz željeznički kolodvor, odnosno centar
grada, pokraj Doma zdravlja i povezuju sva naselja međusobno.

– Kad smo došli do kalkulacije za električne autobuse cijena
cjelokupnog postavljanja sustava je tridesetak milijuna kuna, a
ukoliko bi se išlo na klasične dizelske autobuse cijena bi bila
čak triput manja međutim to je priča koja pripada prošlosti i
koju nitko više ne sufinancira. Naša država ne promišlja na
kvalitetan način javni prijevoz, svjedoci smo da je u posljednjih
dvadesetak godina javni prijevoz potpuno uništen pogotovo na
sjeveru zemlje. Danas nažalost ne možete doći iz Malog Bukovca do
Ludbrega, možda jednom dnevno, a i to zahvaljujući prijevozu
nužnom za školu. Dvije skupine naše populacije potpuno su
zarobljene, odnosno ovisne o djeci, roditeljima, nekome da ih
stalno prevozi. To su učenici koji imaju svoje sadržaje i nakon
nastave, a na koje ne mogu doći jer nemaju prijevoz. Druga
skupina su umirovljenici koji nisu u mogućnosti putovati, družiti
se, obavljati zdravstvene, kulturne, socijalne ili druge potrebe
zato jer stalno moraju čekati nekoga da ih nekamo preveze.
Izračunali smo zapravo da bi taj javni prijevoz koristilo
minimalno 500 ljudi dnevno s tim da računamo da u cijelu tu priču
nismo ubrojili učenike osnovnih škola i nismo mogli računati u
punom obimu na gospodarstvo i industriju jer ne znamo kako će se
stvari odvijati – pojašnjava gradonačelnik i dodaje kako
potencijala ima da bi se oko 2000 ljudi dnevno moglo prevoziti
javnim prijevozom što bi dalo rentabilnost i održivost samoga
sustava.

– Mi smo kao jedan mali grad odlučili uložiti dosta novaca u sve
te projekte međutim država nas ne prepoznaje. Država je
prepoznala 11 gradova u Hrvatskoj koje financira izdašno
obnavljanjem javnog prijevoza, prijevoznog parka, kupovanjem
autobusa u stopostotnim iznosima. Među tim gradovima nije
Ludbreg, kao da se ovdje ili u Prelogu, Đurđevcu, Koprivnici,
Čakovcu ljudi ne voze. Tu ponovo dolazimo do situacije da se nas
na sjeveru potpuno zaobilazi. Istovremeno to je prostor koji
stvara najveće društvene dobiti, a natrag dobiva najmanje jer se
naše potrebe ne prepoznaju. Investira se u krajeve koji puno
manje novca vraćaju u proračun. Pripremamo se sada za jedan
natječaj koji će uskoro biti otvoren. Nadamo se da ćemo biti
prepoznati, da nećemo naići na neke zapreke koje su nerazumljive
današnjem čovjeku i da ćemo uspjeti ovaj projekt progurati jer za
potpuno funkcionalan sustav nam treba deset autobusa kako bi
primjerice iz Malog Bukovca prema Ludbregu imali 17 polazaka
dnevno – kaže gradonačelnik.

U tih 17 polazaka, ističu idejni začetnici projekta, predviđene
su opcije koje zadovoljavaju potrebe radnika koji dolaze na
posao, školske djece, osobe koje posjećuju doktore, ali i sve one
druge aktivnosti izvan radnog vremena.

– Sustav je posve primjeren razvijenim sustavima Danske, Švedske,
Nizozemske, Njemačke i tu nam je najveći problem željeznica koja
ima relativno malo polazaka i prema Varaždinu i prema Koprivnici,
ali smo prihvatili činjenicu kakva je. Ovim bismo zapravo ubrzali
sve ono što se je već trebalo dogoditi. Država je već trebala
izraditi županijske strategije, već su se trebali razviti
županijski sustavi integriranog prijevoza. Ukoliko želimo
sačuvati stanovništvo u susjednim općinama javni prijevoz je
zapravo najvažniji od svih projekata koji možemo ponuditi ovaj
čas našem kraju – kaže gradonačelnik.

Ovim projektom stanovnicima bi se omogućila jedna veća
pokretljivost, puno više susretanja i puno više potrošnje za sve
one uslužne obrte koji rade na našem području jer to je sve jedna
povezana cjelina i povezana priča.

– Nadam se da ćemo valjda uspjeti otvoriti vrata natječaja koji
će se vrlo brzo objaviti. Činjenica je da već danas u Europi u
gradovima živi više od 70 posto stanovništva, da u urbanim
središtima koja imaju dobar promet taj broj je puno manji zato
što ljudi mogu ostati u svojim ruralnim krajevima i bez nekog
velikog problema javnim prijevozom dosegnuti do standarda kojega
imaju i stanovnici koji žive u centru grada. To je ono za što se
mi borimo, da naš ruralni prostor preživi, da nam ljudi iz
Dubovice ne moraju kupovati stan u Ludbregu ili Varaždinu kako bi
imali standard kao ljudi koji u tim gradovima žive već da kroz
javni prijevoz mogu jednako u tome uživati. Ne bih volio da nam
se dogodi priča kao ono s dječjim vrtićima koji su izgrađeni u
ruralnim krajevima puno prekasno i sad u njima nažalost nema tko
boraviti zato jer smo kao država zakasnili i nismo se pobrinuli o
našim ljudima kad je trebalo. Specifičnost ovoga dijela je da je
to ruralni i industrijski kraj i tu činjenicu treba prihvatiti i
podržati ju – zaključuje ludbreški gradonačelnik.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije