javno-linijski prijevoz

KRIZA AUTOBUSNOG PRIJEVOZA ‘Kad se učenici vrate u škole neće ih imati tko voziti’

'Razumijemo razloge zbog kojih su škole prešle na nastavu na daljinu, ali to za nas znači da autobusi voze prazni ili su pak prisiljeni u potpunosti stati', ističu iz HUP-ove Koordinacije javno-linijskih prijevoznika.

Kako sve veći broj škola u Hrvatskoj zbog širenja varijante
omikron prelazi na nastavu na daljinu, u sve većim problemima su
domaći autobusni prijevoznici koji imaju ugovore s državom o
prijevozu učenika, upozorila je Hrvatska udruga poslodavaca.
Velik broj domaćih prijevoznika ugovorio je prijevoz učenika za
180 dana godišnje, no zbog zatvaranja škola ostali su bez
ugovorenog i očekivanog prihoda, kaže Damir Pavlović u ime
HUP-ove Koordinacije javno-linijskih prijevoznika.

– Razumijemo razloge zbog kojih su škole prešle na nastavu na
daljinu, ali to za nas znači da autobusi voze prazni ili su pak
prisiljeni u potpunosti stati. Naravno, fiksni troškovi poput
režija, goriva, leasinga i isplate plaća radnicima ostaju svaki
mjesec, nevezano prema kojem modelu funkcionirala škola za koju
vozimo. Zato je pravedno da se u ugovorima prizna ‘viša sila’ te
da se prijevoznicima isplati barem trošak hladnog pogona u
vrijednosti 50 posto ugovorenog iznosa za vrijeme tijekom kojeg
učenici imaju nastavu na daljinu – rekao je Pavlović i dodao da
tzv. model A neće značiti povratak učenika u škole jer ih neće
imati tko prevoziti kad se epidemiološka situacija primiri.

U HUP-a podsjećaju da se kriteriji te način sufinanciranja
troškova javnog prijevoznika učenika srednjih škola temelji na
odluci Vlade iz 2018. godine, pri čemu je osnova izračuna bila
cijena običnog eurodizela koja je tad iznosila 8,37 kuna, a danas
se kreću oko 11,29 kuna, što je povećanje od 35 posto.

– Autobusni prijevoz je zbog korona krize jedna od najugroženijih
gospodarskih grana jer svako širenje zaraze smanjuje broj
redovnih putnika. Epidemija je očito ušla u svoju kritičnu fazu i
molimo državu da se prilagodi na nove okolnosti. Ako nam se ne
priznaju troškovi hladnog pogona za prijevoz učenika te ne uvedu
mjere za očuvanje radnih mjesta, sve što je dosad dobro
napravljeno past će u vodu, skupa s velikom većinom autobusnih
prijevoznika koji ovaj pritisak neće izdržati – istaknuo je
Pavlović.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije