prijevoz učenika

Školarci otišli na online nastavu, prijevoznici nisu sigurni da će dočekati povratak u klupe

A k tome je još i gorivo poskupjelo.

Pandemija koronavirusa iznjedrila je još jednu nelogičnost
koja je u Hrvatskoj svakodnevica. Naime, Hrvatska udruga
poslodavaca (HUP) upozorava na nefunkcioniranje ugovora o
prijevozu učenika aludirajući na prelazak škola na online
nastavu.

– Zbog širenja zaraze i velikog porasta broja zaraženih
koronavirusom, sve veći broj škola u Hrvatskoj prelazi na nastavu
na daljinu (tzv. model C), što pak u velike probleme stavlja
domaće autobusne prijevoznike koji imaju ugovore s državom o
prijevozu učenika – navode.

Tvrde i kako su brojni domaći prijevoznici ugovorili prijevoz
učenika za 180 dana godišnje, ali zbog zatvaranja škola su u
određenim školama ostali bez ugovorenog i očekivanog prihoda.

Kako upozorava Damir Pavlović u ime HUP – Koordinacije javno
liniijskih prijevoznika, razumiju razloge prelaska škola na
nastavu na daljinu, “ali to za nas znači da autobusi voze prazni
ili su pak prisiljeni u potpunosti stati”.

– Naravno, fiksni troškovi poput režija, goriva, leasinga i
isplate plaća radnicima ostaju svaki mjesec, nevezano prema kojem
modelu funkcionirala škola za koju vozimo. Zato je pravedno da se
u ugovorima prizna ‘viša sila’ te da se prijevoznicima isplati
barem trošak hladnog pogona u vrijednosti 50 posto ugovorenog
iznosa za vrijeme tijekom kojeg učenici imaju nastavu na daljinu
– ističe Pavlović koji dodaje i kako inače tzv. model A neće
značiti povratak učenika u škole jer ih neće imati tko prevoziti
kad se epidemiološka situacija napokon primiri.

Iz HUP-a podsjećaju i na činjenicu kako se kriteriji te način
sufinanciranja troškova javnog prijevoznika učenika srednjih
škola temelji na odluci Vlade RH iz 2018. godine, pri čemu je
osnova izračuna bila cijena običnog eurodiesela koja je tad
iznosila 8,37 kuna. Danas se pak cijene osnovnog eurodiesela
kreću od 11,29 kuna, što je povećanje od 35 posto, a gorivo je
pritom ključni ulazni trošak koji u velikoj mjeri definira
poslovanje autobusnih prijevoznika.

Okolnosti su se, dakle, u potpunosti promijenile zbog čega je i
dosad prijevoz učenika funkcionirao preko leđa autobusnih
prijevoznika, tvrde.

– Autobusni prijevoz je zbog koronakrize jedna od najugroženijih
gospodarskih grana jer svako širenje zaraze smanjuje broj
redovnih putnika. Epidemija je očito ušla u svoju kritičnu fazu i
molimo državu da se prilagodi na nove okolnosti. Ako nam se ne
priznaju troškovi hladnog pogona za prijevoz učenika te ne uvedu
mjere za očuvanje radnih mjesta, sve što je dosad dobro
napravljeno past će u vodu, skupa s velikom većinom autobusnih
prijevoznika koji ovaj pritisak neće izdržati – zaključuje
Pavlović.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije