GOSPODARENJE OTPADOM

S 1. srpnjem nova pravila prikupljanja otpada, ali i veći računi – evo detalja!

Cilj je smanjenje količina prikupljenog miješanog komunalnog otpada za 50 posto do 2023. godine, ističu iz tvrtke Čistoća...

S prvim danom mjeseca srpnja na snagu stupa
Odluka o načinu pružanja javnih usluga sukladno uredbi koju je
propisala Vlada RH, što donosi i neke novitete u
prikupljanju otpada
u kućanstvima grada Varaždina, ali i
jedinica lokalne samouprave.

Prva novina je ta da će građani, ako još nisu, dobiti na kućnu
adresu izjave s prijedlogom davatelja javnih
usluga (tvrtke Čistoća d.o.o.), koje bi morali popuniti prema
uputama i vratiti u roku od 15 dana.

– Ako se izjave ne vrate davatelju javnih usluga smatra se da je
korisnik suglasan s dostavljenim prijedlogom – započeo je uvodno
Davor Skroza, direktor tvrtke Čistoća d.o.o.

Druga novina je te da se od 1. srpnja počinje sakupljati
biorazgradivi otpad
za koji građani imaju dvije opcije.

– Građani mogu otpad prikupljati putem posebnih
kanti
ili se odlučiti za ‘kućno
kompostiranje’.

Ako korisnik nije u mogućnosti obavljati ‘kućno kompostiranje’,
može od davatelja usluge zatražiti kantu za odlaganje biootpada
koju neće morati dodatno platiti. Učestalost prikupljanja je 52
puta godišnje, odnosno jednom tjedno i odvoziti na biplinsko
postrojenje OPG-a Vrček koji je dobio dozvolu za obavljanje te
djelatnosti.

– ‘Kućno kompostiranje’ znači da korisnik na obračunskom mjestu
sam obavlja proces kompostiranja svojeg biootpada putem
kompostera ili kompostišta. U slučaju ‘kućnog kompostiranja’
korisnik potpisuje izjavu da će kompostiranje biootpada obavljati
sukladno zakonskim propisima – pojasnio je Skroza.

Savjesno domaćinstvo bi, u skorijoj budućnosti, istaknuto je na
današnjoj konferenciji za medije, trebalo imati četiri
kante
– s plavim (za papir i karton),
crnim (za miješani komunalni otpad),
žutim (za plastiku) i smeđim
poklopcem (biorazgradivi otpad).

– Napomenimo da žute kante stižu uskoro, a do tad taj otpad
građani mogu stavljati u žutu vreću. Osim kanti, građani će
dobiti i namjenske vreće za odlaganje stakla,
tekstila, ali i za metale. Na
kućnu adresu građanima će stići i napuci za pravilno
razvrstavanje otpada.

Glavni cilj jest smanjenje prikupljenog mješanog komunalnog
otpada za 50 posto do 2023. godine jest.

– Naglašavam prikupljenoga jer ljudi najčešće misle da ne trebaju
razvrstavati, već da je najbolja jedna kanta za sve, no intencija
je da se na kućnom pragu mora odvajati otpad.

U početku će računi biti veći

Što se pak obračuna cijena javne usluge tiče, Robert
Briški
, savjetnik uprave za komunalne javne usluge,
istaknuo je sljedeće:

– Cijena se sastoji od obvezne minimalne javne
usluge
, cijene javne usluge za količinu predanog
miješanog komunalnog otpada
(varijabilni dio) i
eventualne kazne. Dakle, sve kante za miješani
komunalni otpad su čipirane, a Čistoća vodi evidenciju broja
primoredaja otpada, na temelju čega će se izračunavati
varijabilna stavka. Ako budete dobro razvrstavali, crnu kantu
ćete stavljati na javnu površinu kad bude puna, nakon čega
je evidentiramo prilikom pražnjenja. Kažnjavat ćemo
korisnike koji neće selektirati otpad, a iznos kazne određuje se
za pojedinačno postupanje.

Dodatno se se, pojašeno je, naplaćivati
samo zbrinjavanje miješanog komulanog
otpada
, a zbrinjavanje ostalog otpada uključeno je u
cijenu minimalne javne usluge.

– Što će miješanog komunalnog otpada biti manje, varijabilni dio
računa bit će manji. Osim toga, napominjemo da se posude uz javnu
površinu stavljaju kad su pune, čime korisnik iskazuje potrebu za
pražnjenjem. Ako posuda za miješani otpad nije puna, a stavljena
je na javnu površinu, Čistoća će obaviti pražnjenje kante, što će
i obračunati kao da je posuda bila puna.

Građani će u početku, istaknuo je Skroza, plaćati veće
račune
.

– Tako će biti u početku, dok razmotrimo kako će sustav
funkcionirati. Važno je reći da smo cijenu bazirali na temelju
2017. godine, a obračunsko razdoblje je svakih šest mjeseci.
Nakon tog perioda, kad vidimo stvarne troškove, možemo vršiti
korekciju cijena.

Stanari stambenih zgrada u mogućim problemima

Problem bi mogao predstavljati zbrinjavanje otpada u stambenim
zgradama.

– Problematično je to da su kontejneri na javnim površinama, a u
većinu njih može ubacivati otpad tko želi i što god želi, nema
nadzora. Ovim sustavom, kad će se naplaćivati stvarna količina
otpada, postrožit će se kriteriji, a građani u stambenim zgradama
morat će se pobrinuti da onemoguće pristup trećim osobama – kazao
je Skroza.

Zlatan Aavar, zamjenik varaždinskog gradonačelnika, dodao je da
su s upraviteljima zgrada održani sastanci kako bi se
pronašlo najbolje moguće rješenje.

 – Jedna od opcija je da se naprave jednostavne građevine u
kojima bi se smjestili kontejneri. Skuplja opcija, s kojom ćemo
ići, ali ne odmah, su podzemni kontejneri. Stanari, pridržavajte
se kućnog reda! – kazao je Avar, dodavši da Grad ne želi ‘gaziti’
stanovnike.

– Tko prekrši odredbu najprije će biti opomenut, no oni koji će
opetovano kršiti propise, bit će kažnjeni.

– Tvrtka Čistoća nije neprijatelj građana, smatrajte nas vašom
savjesti koja će morati ukazati na nepravilnosti ako nešto
učinite krivo. Svima je cilj zajednički – smanjenje otpada –
zaključio je Skroza.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije