STATISTIKA

USPJEŠNOST ADVENTA ‘Manifestacija se pokazala punim pogotkom, no ima i mjesta za napredak’

- Za vrijeme manifestacije Advent u Varaždinu, od 1. prosinca 2018. do 6. siječnja ove godine, u Varaždinu je boravilo 25 posto više turista te je ostvareno 11 posto više noćenja - kazala je, između ostalog, Jelena Toth.

– Pokazatelji, financijski i gospodarski, više su nego odlični,
premašuju naša očekivanja – tim je riječima varaždinski
gradonačelnik Ivan Čehok ocijenio ovogodišnju
manifestaciju Advent u Varaždinu na konferenciji za medije
održanoj danas, 29. siječnja.

Advent u brojkama

Jelena Toth, direktorica ureda Turističke
zajednice Grada Varaždina, iznijela je statističke podatke koji
govore tome u prilog.

– Za vrijeme manifestacije Advent u Varaždinu, od 1. prosinca
2018. do 6. siječnja ove godine, u Varaždinu je boravilo
25 posto više turista te je ostvareno 11
posto više noćenja
nego za vrijeme Adventa 2017. godine
– istaknula je.

Prema podacima iz eVisitora, dodala je Toth, od ukupnog broja
dolazaka, domaćih je turista bilo 60 posto, a od ukupnog broja
noćenja, domaći su gosti ostvarili 57 posto
noćenja. 

– U adventskom su razdoblju u Varaždinu boravili turisti iz
43 zemalja, a od stranih turista najviše ih je
bilo iz Njemačke, Bosne i Hercegovine, Austrije, Slovenije,
Italije, Srbije, Mađarske i Koreje. Podacima iz sustava
eVisitor treba pridodati i jednodnevne goste. Prema statistici
TZGV-a te podacima Društva turističkih vodiča i pratitelja
Varaždin tijekom prosinca u gradu je bilo 20-ak jednodnevnih
grupa – kazala je.

Za vrijeme manifestacije Advent u Varaždinu 2018. u gradu je
prema podacima Porezne uprave Varaždin, iznijela
je Toth, ostvaren turistički promet u iznosu od 121,3
milijuna kuna.

– To je jedan posto, odnosno 1,7 milijuna kuna više nego u istom
razdoblju Adventa u Varaždinu 2017. 

Uz Turističku zajednicu i Grad Varaždin, u organizaciji Adventa,
istaknuto je na današnjoj konferenciji za medije, sudjelovala su
i tri suorganizatora: Gradska tržnica, koja je
bila zadužena za Ledenu čaroliju, Show Concept
koji je organizirao Igloo bar i PR Lady
zadužena za Advent na Stančiću. Koncertni ured Varaždin
organizirao je program dočeka Nove godine na Korzu. 

– Za vrijeme Adventa održano je preko 100 različitih programa, od
čega 27 glazbenih te je na prostoru održavanja manifestacije bila
postavljena 41 kućica, od čega 16 ugostiteljskih i 25 izlagačkih
– kazala je Toth.

Ledena čarolija pun pogodak

Ledena čarolija koja je ove godine preseljena na
novu lokaciju, Stari grad, i koja je uz klizalište obogaćena
novom atrakcijom, ledenim toboganom, postigla
je, kako je istaknuo Predrag Ciglar, direktor
Gradske tržnice Varaždin, ‘najbolje rezultate u posljednje četiri
godine, koliko se ovaj program održava’.  

– Preseljenje Ledene čarolije s Kapucinskog trga pokazao se kao
odličan pomak. Prava je čarolija vladala kraj Starog grada. U
periodu od 6. prosinca do 20. siječnja svoje je klizačke
sposobnosti isprobalo 26.000 klizača, tisuću
više nego godinu ranije, a na ledenom toboganu zabilježeno je
34.000 spustova. Ledenu je čaroliju posjetilo
oko 70.000 posjetitelja, što je 15.000 više nego godinu ranije –
kazao je Ciglar.

Iako je bilo negativnih komentara vezanih uz moguću ‘devastaciju
prostora gdje se nalazilo klizalište’, Ciglar je rekao da do toga
nije došlo.

– Prostor će se sanirati na način koji je struka rekla. Trava će
se posijati, imat ćemo ravan prostor i ništa se nije devastiralo
niti će se promijeniti – kazao je Ciglar.

Uz klizalište i ledeni tobogan, adventski sadržaj na Starom gradu
obogaćen je i kućicom Djeda Mraza te Igloo barom, kao prvim
takvim u Hrvatskoj, dodala je Jelena Toth.

– Kućicu Djeda Mraza posjetilo je preko 2 tisuće posjetitelja iz
cijele Hrvatske te iz Slovenije, Mađarske, Njemačke, Italije,
Malte, Argentine, SAD-a. Igloo bar na Starom gradu u 40 je dana
posjetilo oko 20.000 posjetitelja – kazala je Toth.

Planovi za iduću manifestaciju

Manifestacija je iza nas, a planovi za narednu već postoje.

– Advent je bio pun pogodak, no naravno da prostora za doradu
turističke ponude ima, a na tome ćemo poraditi ove godine. Budući
da su nama građani u svemu partneri ove ćemo godine, kao što smo
lani za Špancirfest, napraviti javno savjetovanje vezano uz
Advent, u koje će se moći svi uključiti. Ne možemo dostići
Zagreb, no možemo napraviti pravi malo srednjeeuropski advent u
gradu veličine Varaždina – kazao je gradonačelnik
Čehok.

– Loših iskustava nismo imali, teško je svima ugoditi, no kad
podvučemo crtu uistinu možemo biti zadovoljni. Dobili
smo kritiku vezanu uz rad kućica i na tome
ćemo pokušati poraditi –
rekla je Jelena Toth.

Budžet Turističke zajednice, za Advent u Varaždinu, rečeno je,
iznosio je 750 tisuća kuna.

– Od toga je 550 tisuća kuna osigurao Grad Varaždin, a
ostalo su prihodi od sponzorstava te iznajmljivanja kućica i
javnog prostora. Kad govorimo o iznosu dobivenom od grada, treba
spomenuti da je 150 tisuća kuna bilo striktno namijenjeno za novu
rasvjetu, prvenstveno za prostor Starog grada. Za klizalište je
bilo namijeneno 200 tisuća kuna, a isto toliko za ostale troškove
programa. Tome treba pridodati investicije suorganizatora –
tvrtka Show Concept investirala je 200 tisuća kuna, a PR
Lady 40 tisuća kuna – iznijela je Jelena Toth.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije