Tvrtka uskoro otvara novu proizvodnu halu u kojoj će proizvoditi kondenzatorske baterije, uređaje za automatsku naplatu cestarine i pametna brojila.
Ducati komponenti d.o.o. je dio grupacije DucatiEnergia s.p.a. sa sjedištem u Bologni. Tvrtka djeluje u Ludbregu više od 10 godina, a poznata je po proizvodnji generatora, rotora, statora, dijelova vanbrodskih motora i ostalih dijelova svih vrsta dvokotača i trokotača na svijetu.
S generalnim menadžerom tvrtke, Draženom Crnkovićem, pričali smo o njihovim ‘zelenim proizvodima’, uspješnom plasmanu na domaće i inozemno tržište te planu širenja proizvodnje kondezatorskih baterija.
Kada se govori o ‘zelenoj proizvodnji’ Ducati komponenti ima proizvode u četiri grupe – mali elektromoped ‘FreeDuck’, javne i zidne punionice za električna vozila, e-kotač ‘Copenhagen Wheel’ i male vjetrogeneratore. Možete li nam reći kako je došlo do proizvodnje tih proizvoda, tko ih je razvio i koji su najzastupljeniji u proizvodnji?
U sklopu proizvodnih kapaciteta nalazi se i samostalni odjel razvoja i tehnička služba čime Ducati komponenti sudjeluje u razvoju novih projekata iz matičnog razvojnog odjela, ali u vođenju pripadajućih procesa koji se vode u Hrvatskoj. Osim toga, taj je odjel zadužen za vođenje i nadzor nad izradom prototipova, prvih uzoraka te inicijalnih proizvodnih serija, a pruža i tehničku podršku proizvodnji i odjelu održavanja. Najzastupljeniji u prodaji su naše punionice za električna vozila. Novi proizvod iz domene ‘e-mobilnosti’ je solarna punionica za električne bicikle koja raspolaže utičnicama za punjenje bicikala i USB utičnicama za punjenje mobitela, tableta i drugih gadgeta. Ukupno je na drvetu šest utičnica od 220V i 6 USB utičnica. Solarna punionica sastavljena je od metalne konstrukcije, sa 18 listova u koje su integrirane solarne ćelije za prikupljanje energije. Također, solarna punionica ima i noćno LED osvjetljenje gdje LED žaruljice obasjavaju kompletnu krošnju. Od tehničke opreme, u solarnoj punionici nalaze se dvije baterije za pohranu energije od 150 Ah, hibridni inverter i 18 fotonaponskih modula u obliku listova. Oko same solarne punionice je metalna klupa za 12 osoba.
Vaš najpoznatiji proizvod je ‘FreeDuck’ za koji ste razvili elektrokotač koji se može ugraditi na klasični bicikl. Možete li nam reći nešto više o mogućnostima elektrokotača, koja je njegova cijena i kako ide njegova samostalna prodaja?
FreeDuck2 je električni bicikl čije su sve električne i mehaničke komponente integrirane u stražnjem kotaču. Sama činjenica da su baterija, motor i sustav upravljanja ugrađeni u kotač znači da postoji mogućnost postavljanja tog kotača na bilo koji bicikl, čime se on pretvara u električni. Funkcijama kotača upravlja se pomoću ekrana na upravljaču, ali i pomoću aplikacije za pametni telefon s vezom Bluetooth. Domet bicikla s jednim punjenjem baterije je oko 60 kilometara, a maksimalna brzina uz pomoćni rad elektromotora 25 km/h. Cijena samog ekotača je 1000 eura. Moramo se pohvaliti da je zasad njegova prodaja premašila naša očekivanja.
Elektromoped ‘FreeDuck’ prepoznat je u Hrvatskoj i svijetu. Samo prošle godine Hrvatska pošta je temeljem javnog natječaja naručila 180 električnih bicikala, vrijednosti 2,9 milijuna kuna, a interes je pokazala i talijanska pošta. Ima li novih interesenata i kakvi su planovi za budućnost?
Radimo i na projektu s Hrvatskom poštom preko javnog natječaja koji smo dobili, a koji je uključivao nabavu električnih bicikala. Napominjem da smo električne bicikle koje smo im isporučili prilagodili njihovim željama i potrebama. U tomu smo im natječaju isporučili 180 električnih bicikala. Također se možemo pohvaliti suradnjom s turističkim zajednicama i jedinicama lokalne samouprave. U planu imamo nove projekte koje razvijamo prema željama i potrebama naših zainteresiranih budućih kupaca. Radi se o velikom krugu kupaca, od komunalnih tvrtki pa sve do turističkih zajednica diljem Hrvatske.
Za HEP proizvodite punjače za električne automobile. Kako je došlo do te suradnje i koliko ste ih do sada proizveli?
Stanice za punjenje električnih vozila mogu biti za privatnu i za javnu upotrebu. One za privatnu uporabu imaju manje dimenzije i pogodne su za instalaciju na zid, dok se one za javnu upotrebu mogu instalirati na bilo kojoj lokaciji jer imaju stupanj električne zaštite IP44 i mogućnost istovremenog punjenja više vozila (zasebne utičnice sa zasebnim brojilima). Opremljene su čitačem za RFID identifikaciju, ekranom s tekućim kristalima, uređajem za vezu na GPRS i vezom na lokalnu mrežu i prilagođene su za punjenje svih vrsta električnih vozila. S obzirom na snagu, postoje izvedbe s 3,7 kW i 22 kW, ali i kombinacije različitih priključaka i snaga. U projektu smo s HEP-om, radimo na postavljanju punionica za električna vozila na području čitave Hrvatske. Poslovna suradnja s njima započela je prošle godine dobivanjem natječaja za postavljanje punionica za električna vozila. Radi se o stotinjak punionica, a u nekim smo ih gradovima već postavili (Dubrovnik, Zagreb, Vukovar, Osijek, Novi Marof). Zasad smo ih postavili 20-ak po cijeloj Hrvatskoj. Do kraja godine u planu je postavljanje punionica na još 10-ak lokacija.
Najavili ste i novi proizvodni pogon veličine 4000 četvornih metara te otvaranje 30-ak novih radnih mjesta. Što će se proizvoditi u pogonu i kada se mogu očekivati nova zapošljavanja?
U novoj ćemo proizvodnoj hali proizvoditi kondenzatorske baterije, uređaje za automatsku naplatu cestarine te pametna brojila. Ističemo da smo već polako počeli s novim zapošljavanjem, a planiramo zaposliti još 20-ak ljudi.