i pred domaćom publikom

OPERNA DIVA Lana Kos u ansamblu zagrebačkog HNK: ‘Za mene je to posebna čast, zadovoljstvo i prilika’

Operna diva postala je stalna članica i solistica Opere HNK Zagreb...

Za razliku od transfera razvikanih nogometaša koje javnost s
uzbuđenjem prati, u gotovo konspirativnoj tišini intendantica
zagrebačkog HNK Dubravka Vrgoč mjesecima je
pripremala i napokon ostvarila važan transfer: od siječnja 2020.
stalna je članica i solistica Opere HNK Lana
Kos
.

Naravno, u operi se ne okreće velik novac, barem ne u Hrvatskoj,
a Lana Kos niotkuda ne prelazi u Zagreb, već samo ostvaruje želju
da uz brojne nastupe na svjetskim pozornicama bude prisutna i
pred domaćom publikom te da u svojoj blistavoj biografiji
svijetom pronosi i ime grada u kojem živi i u koji se nakon
svakog trijumfa vraća.

– Doma je doma. Za mene je to posebna čast, zadovoljstvo i
prilika, na čemu sam zahvalna gospođi Vrgoč. Većina ljudi ne može
putovati u Veronu ili nekamo drugamo da me čuje i mnogi su me
godinama pitali kada će me moći vidjeti u Zagrebu. Nema većeg
zadovoljstva nego kad čujete da kod kuće publika na blagajni
traži ulaznice upravo za predstave u kojima pjevate. Mene
apsolutno sve tu drži i kada sam dugo odsutna, brojim dane i
križam predstave do povratka u Zagreb. Kada si počnem puštati
Olivera, znam da sam već na rubu, a na kraju si pustim i
Moju zemlju’ Vice Vukova i onako se baš
srcedrapateljno i gastarbajterski rasplačem. Imam dobre
prijatelje i sjajne ljude svuda po svijetu, od Amerike i Brazila
do Kine, ali svi su oni najbliži, kao i moja obitelj, u
Hrvatskoj. Ti su ljudi moj wellness, kao i naša hrana, more,
način života, to je ono što mi puni baterije – rekla je Lana
Kos telefonom iz Berna, gdje je ovih dana debitirala u ulozi Cio
Cio San i glavna je zvijezda tamošnje produkcije
Puccinijeve ‘Madame Butterfly’. Usto je izrazila
zahvalnost i ministrici kulture.

A Lana Kos i ne zna koliko je složena i zahtjevna bila
‘operacija’ njezina zapošljavanja u Operi HNK, oko kojeg se
morala angažirati ne samo ministrica kulture nego i sam premijer
i cijela Vlada koja je na kraju posebnim ukazom preskočila u
umjetnosti besmislenu birokratsku prepreku.

Naime, valjda još samo u Hrvatskoj od vrhunskog se umjetnika
traži ono za što Lanu Kos nitko uopće nije pitao kada je kao vrlo
mlada pjevačica potpisivala ugovor o angažmanu u slavnoj
Bavarskoj državnoj operi u Münchenu, pa ni u susjednom Sloveniji,
gdje je poslije bila članica Opere mariborskog SNG-a.

Lana Kos, naime, nema diplomu. Ali, već sa 17 i pol godina, tada
još kao gimnazijalka i učenica srednje glazbene škole u rodnom
Varaždinu, debitirala je u zagrebačkom HNK kao Kraljica noći u
Mozartovoj ‘Čarobnoj fruli’, nakon čega je
primljena i na zagrebačku Muzičku akademiju kao izvanredan
talent.

Međutim, na preporuku slavnog gruzijskog basa Paate
Burčuladzea
, koji ju je čuo u Zagrebu, ubrzo ju je u
svoju privatnu klasu, nakon audicije u Münchenu, primila
glasovita ruska pedagoginja Ljudmila Ivanova, s
kojom i danas radi.

– Baš sam je sinoć zvala u pauzi između činova i pjevala joj
preko telefona jednu od arija Cio Cio San tražeći savjet. Pjevaču
je važno imati neprestano trenera i kontrolora, baš kao i
boksačima u ringu – rekla je Lana Kos, kojoj je debi u ulozi
japanske gejše, ostavljene i zaboravljene s djetetom, bila
osobito emotivan.

– Iako sam imala pet godina više nego petnaestogodišnja Cio Cio
San, proživjela sam to na svojoj koži i nisam morala ništa
glumiti – kaže Lana Kos, uz operu najviše u životu posvećena svom
sinu Adamu, zbog kojeg joj je također osobito
stalo da žive u Hrvatskoj, uz puno razumijevanje i podršku
njezina životnog partnera, glasovitog opernog redatelja
Giancarla del Monaca.

Formalni studij u Zagrebu Lana Kos prekinula je nakon što je već
s devetnaest godina dobila prvu veliku ulogu na pozornici Boljšoj
teatra. Nakon što ju je tamo na audiciji čuo legendarni
Mstislav Rostropovič, on za ulogu Nataše u
‘Ratu i miru’ Sergeja Prokofjeva više nije želio
nikog drugog nego baš Lanu Kos, koja je već godinu poslije dobila
i spomenuti angažman u Münchenu.

– Naravno, angažman u Zagrebu nipošto ne znači posustajanje moje
međunarodne karijere. Intendantica Vrgoč i ja tu već imamo dobro
iskustvo i povjerenje nakon što me prije godinu dana usred
završnih priprema za zagrebačku premijeru ‘Trubadura’ pustila da
doslovno na dan i pol ‘skoknem’ u Stockholm, kamo su me iznenada
pozvali da spasim njihovu premijeru ‘Traviate’ – kaže
sopranistica, koja se glavnom ulogom u toj operi već proslavila
širom svijeta, uključujući veronsku Arenu, a u srpnju ove godine
kao Verdijeva Violetta Valéry vraća se i na
pozornicu madridskog Teatra Real.

Od budućih nastupa osobito se veseli što će ovog ljeta ponovno
pjevati sa Željkom Lučićem na zatvaranju
Dubrovačkih ljetnih igara, a svom će repertoaru u idućoj sezoni
dodati i ulogu Alice u Verdijevu ‘Falstaffu’ na
pozornici Teatra Petruzzelli u Bariju.

Bern ju je, pak, već rezervirao za još jedan debi i veliki
pjevački izazov, Bellinijevu Normu. Što se tiče
nastupa u zagrebačkom HNK, koji se sada, uz Tomislava
Mužeka
, može pohvaliti s još jednim svjetskim imenom u
svom ansamblu, njih će početi dogovarati s intendanticom čim se
1. veljače vrati iz Berna.

– Stavit ćemo na stol kalendare i dogovoriti se, sve je lakše kad
se stvari znaju unaprijed – rekla je nova zvijezda zagrebačke
Opere.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije