Svi bi u poduzetnike. A kakav ste prodavač?

Prije nekoliko dana jedan je hrvatski portal objavio rezultate istraživanja o tome da sve više Hrvata razmišlja o ulasku u poduzetništvo.

Čak 87 posto ljudi izjasnilo se da bi voljelo imati svoj privatni biznis. Što se opredjeljenosti tiče, nema velike razlike između spolova. Čak 86 posto žena želi vlastiti posao i 88 posto muškaraca želi vlastiti posao. Koliko ih se od toga odlučilo na poduzetništvo? Samo 5 posto.

Dakle, iako ambicija postoji, još uvijek se manji dio populacije zaista i odlučuje za ulazak u poduzetništvo. No, moramo se složiti da ako postoji tako izražena ambicija, bila ona realna ili ne, mnogi će je kroz određeni vremenski period pokušati i pretočiti u stvarni projekt.

Bez prodaje nema poduzetništva

Dakle, otvarate tvrtku, super radite svoj posao, ali ako vi sami nećete raditi prodaju, morate zaposliti prodavača. Treba vam netko tko će pokretati stvari, osmisliti akciju i ponudu pa onda nazvati klijenta, otići na sastanak i dogovoriti posao. Zvuči jednostavno, ali mnogima je ovo prava noćna mora.

Kao prvo, ne znaju ni kako, ni gdje naći kupca, problem im je dignuti slušalicu, ne znaju što kupcu treba te na kraju kako bi mu oni to uopće sad trebali prodati. Ako i nađu kupca, mašu mu iz daljine tako da ih on ne vidi i nadaju se da će on njima prvi pristupiti. Naravno, kupac rijetko nasrće na prodavača nudeći mu svoj novac.

Vrste prodavača

Treba vam lovac. Lovac je prodavač koji traži, njuška, cilja, gađa i pogađa. Taj vam nosi posao i novce u firmu. Takvog jednostavno morate imati. Lovcu je užitak tražiti, loviti i uloviti. On uživa u samom procesu lova, željan je izazova, istraživanja. Njegovom egu godi kad napokon uhvati plijen. To mu je najveća nagrada. Naravno i lovorike koje ga čekaju u firmi. Nakon što ulovi kupca, onaj dio kad mora dnevno udovoljavati kupcu, odrađivati redovne narudžbe, lovcu postaje dosadno.

I zato vam je potreban i farmer. Farmer je prodavač koji je odličan u komunikaciji, održavanju dugoročnih odnosa, servisiranju i brigi za kupce. Nije spretan u lovu, ne može brzo trčati, ne zna puno njuškati niti istraživati, ali kad dobije kupca, zna kako ga zadržati i raditi dobru prodaju s njim. Odlično bi bilo da je prodavač pomalo i lovac i farmer, no to je malo vjerojatno. Zato je dobro imati ove dvije vrste prodavača koji će se odlično nadopunjavati. Jedna osoba teško prelazi iz jedne u drugu kategoriju, a ako i prijeđe postaje nezadovoljna pa to dugoročno gledano nije dobro rješenje.

Neki svrstavaju prodavače u nekoliko kategorija s karakteristikama pasa:

Pitbull prodavač: Agresivan je, uporan, napada, dok god vidi mogućnost da dođe do mesa. Ova vrsta prodavača je izuzetno efektna i učinkovita. Taj prodavač neuspjeh ne shvaća ozbiljno, vrlo je ustrajan, tako da na kraju poluči dobar rezultat.

Retriver prodavač: On se voli družiti. Dakle, on je prijateljski nastrojen, voli biti s ljudima, voli prodavati svojim prijateljima. Ne voli se nikom zamjeriti. Ovaj prodavač je ok, ali ne zna se nositi s teškim kupcima. Previše sve shvaća osobno.

Čivava prodavač: Mala, skockana i malo nervozna. To su prodavači sveznalice. Dakle, jako su dobro potkovani o tome što prodaju, ali malo živčani ili rekli bi ‘nabrijani’. Njima najbolje odgovara kad je kupac isto takav, onda su najučinkovitiji. Ponekad su malo naporni jer misle da sve znaju.

Pudlica prodavač: Otmjena, nedodirljiva, sređena, fensi šmensi. Pogađate, takav prodavač zapravo se voli družiti s osobama koje su u njegovom rangu, njegovog statusa i prodaje samo sebi sličnima. Ovaj prodavač dobro funkcionira ako prodaje neku luksuznu robu.

Basset prodavač: To vam je onaj pas, koji ima pogled Jimmya Stanića. Dakle, tugaljiv pogled koji vas zapravo moli da kupite nešto od njega. Ovaj je najlošiji u prodaji jer jednom kad proda na takav cendrav način, teško da će vam ikad više išta prodati.

Od ovih pet prodavača bilo bi idealno napraviti savršenu kombinaciju pa se ovisno o kupcu svaki puta malo prilagoditi.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije