Vijesti / Kolumne

PIŠE: Gordana Foder

Čari škole na daljinu: Roditelji masovno u Facebook grupi izbacuju svoje frustracije i žale se na nastavnike

Čari škole na daljinu: Roditelji masovno u Facebook grupi izbacuju svoje frustracije i žale se na nastavnike
Varaždinski.hr

'Prema svemu sudeći, teško da će se učenici vratiti u školske klupe prije lipnja, a i to je upitno. Moguće je da i nastavnu godinu završimo viritualno. Kako bilo da bilo, isplivat će neke nove spoznaje i vrijednosti na površinu.'

Prošao je i treći tjedan 'Nastave na daljinu' (Ndn u daljnjem tekstu). Učitelji su polako uhvatili tempo, pohvatali sve viritualne končiće, naučili raditi u brojnim digitalnim alatima i stvorili kakvu takvu dnevnu rutinu. Nastavni dan i dalje im traje 24 sata, jer cijelog dana dolaze učenički radovi na mail ili Viber ili neki drugi dogovoreni oblik dvosmjerne komunikacije. 

Kako to podnose roditelji?

Roditelji pak masovno pristupaju Facebook grupi koja je namijenjena njima, gdje izbacuju svoje frustracije i žale se na nastavnike. U redu, neki roditelji i pohvaljuju nastavnike svoje djece, ali oni su toliko rijetki da se izgube u masi negativnih postova.

Pa pišu tako roditelji pravobraniteljici za djecu, pišu ministrici obrazovanja, bacaju drvlje i kamenje na nastavnike, traže pola njihove plaće, jer, eto, sad oni rade učiteljski posao.

OK, razumljivo je da učeniku prvog, drugog i eventualno trećeg razreda osnovne škole zaista treba pomagati i nadgledati ga, ali cvrkutanje roditelja da moraju raditi s učenicima sedmog, pa čak i osmog razreda zaista ponekad ne stoji. Gdje su bili tolike godine kad dijete do sad nije naučilo biti samostalno? Niti jedan nastavnik ne traži da roditelj sjedi i uči s djetetom. 

Učenici su do četvrtog razreda već trebali svladati čitanje s razumijevanjem i steći radne navike i samostalnost u radu i roditeljska bi uloga trebala biti takva da samo eventualno pregledaju učeničke uratke. Roditelji nisu nastavnici i nisu kompetentni predavati sadržaje.

I to je to. Na učenicima je da malo potegnu i da se snađu. Ionako nisu svi isti i ne mogu svi jednako uspješno ni u školi svladavati sadržaje, a kamoli sada. Zato i postoje ocjene od 1 do 5.

Velik dio roditelja ovu Ndn shvaća kao domaće zadaće. Pa se žale da je 'previše' zadaće. Ne znam koliko još dugo treba ovakav oblik nastave trajati da neki ljudi shvate da ovo što nastavnici zadaju nisu zadaće već škola na daljinu.

Učenici dobivaju za odraditi sadržaje koje bi odradili da su 6 - 7 sati u školi. Čak štoviše, odrađuje se manje sadržaja nego u regularnoj školi. Primjerice, citiram komentar iz te grupe: 'Profesorica biologije umislila da je Bog, pa se iživljava na djeci. Daje zadatke koje nije obradila na nastavi sa učenicima, također i testove.'

Ono, žena, majka, kraljica zaista ne razumije da je ovo Nastava na daljinu. Ne znaš bi li se smijao ili plakao kad vidiš ovakav komentar. Što se tiče razredne nastave i gledanja sadržaja na TV, treba biti jasno da jedan sat TV programa nikako ne može zamijeniti 4 - 5 sati nastave u školi.

I jedna zločesta opaska, znam da izazivam da dobijem cijelu šljunčaru kamenja u glavu, ali gledajući komentare u toj roditeljskoj FB grupi, zaista bi bilo dobro da neki roditelji što manje pomažu svojoj djeci jer će nam se učenici vratiti u škole polupismeni. 

Tjedan ponavljanja i planiranja

Gospođa ministrica je uputila dopis s preporukom da tjedan pred Uskrs bude tjedan ponavljanja i planiranja. Nema veze ako se to kosi s nastavnim planom i programom, nema veze ako su pojedini učitelji već odradili ponavljanje. Sad će ponavljati ponovljeno. 

Učenike razredne nastave ministrica upućuje da cijeli tjedan samo prate Školu na Trećem. Kao da ti učenici ništa sa svojim razrednim učiteljicama već tri tjedna ne rade, kao da su učiteljice razredne nastave zadnja tri tjedna digle sve četiri u zrak i ništa drugo ne rade nego gledaju TV. Žalosno. 

Šteta što ministrica ne zna da se u Webučionici već spominjane alfa učiteljice Sandre Vuk svakodnevno, čak i subotom i nedjeljom, održavaju online edukacije učitelja putem webinara. Na tim webinarima sudjeluje i do 400 ljudi.

Ministrica očito ne zna da su tijekom ova tri tjedna niknule brojne razredne web stranice čak i onih učiteljica koje u životu nisu imale blage veze s digitalnim alatima, ministrica ne zna da su se razredne učiteljice na sve moguće načine povezale sa svojim učenicima i da s njima redovito održavaju komunikaciju. Ne, ona upućuje učenike da samo gledaju TV. 

Možda bi bilo bolje da je prvo snimila situacija na terenu, a onda donijele odluke. Brojni učenici uopće ne prate program Škole na Trećem jer se ne poklapa s nastavnim sadržajima koje rade sa svojim učiteljicama. O kvaliteti Škole na Trećem neću. Cijenim trud kolegica koje su stale pred kamere, ali…

Dobro, razumijem paniku roditelja koji imaju više školaraca u kući. Vjerujem da je u takvim obiteljima kaos na dnevnoj bazi. Pogotovo ako roditelji rade. Zato u jednu ruku i razumijem odluku o tjednu ponavljanja, zaista ima kolega koji su pretjerali u svojim zahtjevima i nisu se prilagodili situaciji. A situacija jest: odraditi samo bitno i nužno! 

Upute o ocjenjivanju

Stigle su i upute o ocjenjivanju. Neću ih prepričavati. Koga zanimaju neka ih sam pročita. Ionako smo u karanteni pa se ima vremena. 

Dobro je da se učenici razredne nastave neće vrednovati i ocjenjivati tijekom Nastave na daljinu. U jednoj od nastavničkih grupa gotovo sve kolegice koje su sudjelovale u raspravi složile su se da bi bilo dobro da se učenici prvog razreda osnovne škole ne ocjenjuju brojčano, već da prijeđu u viši razred s opisnom ocjenom. 

Vrlo je upitna kvaliteta i vjerodostojnost provjeravanja učenika na daljinu. Tko jamči da neće roditelji ili starija braća rješavati ispite učenika? Ni video poziv nije idealno rješenje. Nemaju svi učenici iste uvjete i mogućnosti za rad kod kuće. Osim toga, uči se za znanje, a ne za ocjene. Sad je vrijeme da se to napokon shvati. Isto tako, ovo mučenje maturanata.

Zašto se lijepo ne bi uzimale u obzir za upis na fakultete ocjene svih razreda srednje škole plus prijemni ispit kao što je nekad bio? Samo prenosim razmišljanja ljudi s kojima komuniciram na društvenim mrežama. U vanrednoj smo situaciji i tako se treba ponašati. Treba se sve prilagoditi. 

Prema svemu sudeći, teško da će se učenici vratiti u školske klupe prije lipnja, a i to je upitno. Moguće je da i nastavnu godinu završimo viritualno. Kako bilo da bilo, isplivat će neke nove spoznaje i vrijednosti na površinu.

 

Najgledaniji video

Najgledanija galerija

Izdvojeno


Reci što misliš!