slučaj VTC

Bosilj o ‘slučaju VTC’: ‘Marlex-HDZ akcija se svodi na prostu formulu – trošak Gradu, zarada Marlexu’

'U slučaju da vlasnik pokuša onemogućiti stanarima prilaz i pravo prolaza, stanari bi trebali angažirati pravnu pomoć i na taj način spriječiti pravno nasilje', poruka je gradonačelnika Nevena Bosilja...

Iz Grada Varaždina priopćenjem su se osvrnuli na kritike koje im
je na prošloj sjednici Gradskog vijeća Grada Varaždina uputio HDZ
a vezano za problem parkiranja i prometovanja vezanog za zgradu
VTC-a.

>> Oreški (HDZ) o problemu parkiranja stanara kod VTC-a: “Prepušteni su sami sebi, molimo gradonačelnika da učini prvi korak u rješavanju problema”

HDZ-ova vijećnica Aranka Oreški istaknula je tom prilikom da je
zadatak gradonačelnika Nevena Bosilja da riješi taj problem
stanarima koji žive na tom području.

Odgovor gradonačelnika stigao je danas, a u nastavku ga prenosimo
u potpunosti.

U cilju istinitog i potpunog informiranja javnosti o svim
važnim okolnostima u “slučaju” VTC-a, iznosim nekoliko nepobitnih
i važnih pravnih i političkih činjenica uz kratki prikaz
povijesnih činjenica bitnih za razumijevanje nastanka i geneze
problema prostora i stanara zgrada oko VTC-a.

Građevinska čestica za buduću izgradnju VTC-a formirana je
2001. godine od kada je u vlasništvu Stanoinga, a  2003.
godine  je dobila građevinsku dozvolu. Prema Zakonu o
cestama, ta čestica nije cesta, a ni u GUP-u ( Generalnom
urbanističkom planu Grada Varaždina ) iz 2007. godine na toj
čestici nije ucrtana cesta. Žao mi je što još 2001. kada je mimo
svih zakona i pravila formirana ta nakaradna čestica, ali niti
kasnije, nikad ni jedan stanar iz oštećenih zgrada nije uputio
niti jedan prigovor ni žalbu prema katastru, gruntovnici ili sudu
kojim bi zaustavili, osporili ili usporili ovo svojevrsno
institucionalno nasilje nad interesom građana u zgradama koje su
dodirivale ovu nakaradnu česticu. Na žalost, danas je navedena
čestica pravno i formalno zgrada VTC-a koja je mješovite uporabe
s pripadajućim dvorištem i parkiralištem.

Sadašnji vlasnik zgrade VTC-a nastale na ovoj nakaradnoj
čestici, Marlex Pro d.o.o. je to postao kroz kupnju potraživanja
u ovršnom postupku nad tvrtkom Stanoing. I ono sada najvažnije za
sve stanare: vlasnik VTC-a (ma tko god on bio danas, sutra ili za
5 ili 10 godina) ne može zatvoriti taj prostor oko zgrade VTC-a i
tako onemogućiti pristup okolnim zgradama. On to ne može (i ne
smije) kako iz pravnih tako i iz sigurnosnih razloga (pristup
vozilima žurnih službi, vatrogasaca, hitne pomoći…). U slučaju
da vlasnik pokuša onemogućiti stanarima prilaz i pravo prolaza,
stanari bi trebali angažirati pravnu pomoć i na taj način
spriječiti pravno nasilje. U tom mogućem pravnom sporu, grad će
stanarima pružiti pravnu savjetodavnu podršku. Nepobitna je
činjenica da su stanari stekli pravo služnosti, prolaza i provoza
te uz to mora postojati zemljište nužno za redovitu uporabu
stambene građevine.

Prijedlog koji zagovara vlasnik VTC-a, a kojeg podupiru neki
od stanara uz političku podršku HDZ-a, je protivan interesima
grada i njegovih građana. Prema tom Marlex-HDZovom prijedlogu
Grad Varaždin bi trebao za nemale javne novce kupiti novonastalu
česticu koja bi nastala novom parcelacijom koju predlaže Marlex i
koja bi predstavljala cestu. Ovom predlaganom kupovinom ništa se
ne bi riješilo za stanare susjednih zgrada. Ovakvim bi se
HDZ-ovskim rješenjem Marlex lijepo naplatio za dio parcele koji
im ne treba (prema procjeni druge strane trebao platiti za kupnju
tog zemljišta 1.882.540,96  Eura; znatno više od iznosa koji
je sadašnji vlasnik VTC-a platio za cijelu zgradu i ovu nakaradnu
parcelu).  I ne samo da bi se Marlex lijepo naplatio iz
gradske blagajne, već bi i obveze održavanja i čišćenja te
čestice prebacio na gradska sredstva.

Što bi ovakvo predlagano Marlex-HDZovo rješenje donijelo
stanarima? Ništa, jer bi sva parkirna mjesta ostala u vlasništvu
Marlexa koji ih može prodavati i iznajmljivati  te
ostvarivati prihode. Međutim, Marlex bi to mogao, pravno
gledajući, raditi već sada i bez da mu Grad još povrh toga
pokloni 1.882.540,96 milijuna Eura.

Pojednostavljeno rečeno ova Marlex-HDZ akcija se svodi na
prostu formulu: trošak vama (Gradu), zarada nama ( Marlexu).

Ovakav neodrživ prijedlog rješenja ne mogu i ne želim 
prihvatiti niti kao čovjek niti kao izabrani gradonačelnik
Varaždina, grada kojeg toliko volim i s kojim se ponosim. Ovakav
moj odnos prema nerazumnim zahtjevima Marlexa, čije interese
žestoko brani lokalni HDZ i nekolicina stanara, izraz je
odgovornosti prema javnom novcu i prema općem interesu. Takav
odgovoran i transparentan odnos i politika čistih ruku,
priskrbili su mi i povjerenje sugrađanki i sugrađana, najprije na
redovnim izborima za gradonačelnika prije tri godine, a onda i u
izvanrednim izborima za Gradsko vijeće prije godinu dana. Takvo
povjerenje obvezuje
‘, piše u priopćenju koje potpisuje
gradonačelnik Grada Varaždina Neven Bosilj.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije