'PITANJE SVIH PITANJA'

ČIJI JE PODVOŽNJAK? I Reformisti i HDZ svojataju inicijativu, Čehok odgovara: ‘To nije bitno, sve je to naš novac’

Podvožnjak bi trebao koštati oko 3,5 milijuna kuna. 'Mislim da to nisu preveliki penezi. Planiramo to napraviti iduće godine', najavljuje Čehok.

Glavna politička tema u Varaždinu trenutno je pitanje – tko se
prvi sjetio da bi bilo dobro izgraditi podvožnjak na mjestu
sadašnjeg pothodnika u Ulici Mihovila Pavleka
Miškine
.

Nakon što je gradonačelnik Ivan Čehok sredinom
srpnja najavio taj projekt, a proteklih dana objavio i prve
nacrte rješenja, oglasili su se jučer ujutro
Reformisti, a poslijepodne i
HDZ-ov Damir Habijan.

‘Projekt je već mogao biti realiziran’

>> PODVOŽNJAK U MIŠKININOJ “Izgubljene su dvije godine jer je gradska vlast naš prijedlog tada odbila”

– Na problem pothodnika kao jedan od ključnih problema tog
područja Reformisti 2. mjesnog odbora upozoravaju već posljednjih
pet godina, stoga smo zadovoljni da se odlučilo poduzeti nešto u
vezi rješavanja istog. Nažalost, aktualna gradska vlast izgubila
je dvije godine vremena. Bilo bi drugačije da je gradska vlast
prihvatila amandman Reformista koji je podnesen na sjednici
Gradskog vijeća održanoj u prosincu 2017. godine. Da je taj
amandman prihvaćen, projekt je danas mogao biti realiziran –
osvrnuli su se Reformisti na Čehokov istup.

Priopćenje su potpisali Ivana Golubić Horvat,
predsjednica Vijeća 2. mjesnog odbora i predsjednica 2. mjesnog
ogranka Reformista, Darko Detelj, gradski
vijećnik i potpredsjednik Gradske organizacije Varaždin, i
Robert Vugrin, potpredsjednik Gradske
organizacije Varaždin.

‘Tada su mislima bili negdje drugdje’

U večernjim satima na istu se temu osvrnuo i predsjednik
varaždinskog HDZ-a Damir Habijan. Podsjetio je
da je u svibnju 2017., u vrijeme kampanje za lokalne izbore, HDZ
predlagao da se postojeći pothodnik u Miškininoj ulici
rekonstruira odnosno da se njime omogući promet osobnim vozilima.

– Stranke koje danas predlažu ista rješenja tada su bila mislima
negdje drugdje – dodao je Habijan.

No u nastavku je dodao:

– Nebitno, ajmo napokon zauzeti stav i pokrenuti rješavanje
gorućeg prometnog problema u gradu.

‘Drago mi je da svi imamo slične ideje’

Čini se kako ni njegov ‘nebitno’ ni ‘zadovoljni smo’ reformista
nije bio dovoljan retorički amortizer koji bi spriječio reakciju
Ivana Čehoka. Kad smo ga pitali za komentar te priče ‘čiji je
zapravo podvožnjak’, prvo se samo nasmijao.

– Meni je drago da svi imamo slične ideje. Koliko se ja sjećam,
ta ideja je inače stara 10 do 12 godina, jer još smo tada moj
zamjenik Zlatko Horvat i ja htjeli kupiti dio zemljišta tamo.
Čini mi se da je to bilo 2007. ili 2006. godine. To su, dakle,
stare ideje koje nitko nije dosad ostvario. Zato sam sad i rekao
da ništa nije jače od ideje kojoj je došlo vrijeme da se ostvari
– osvrnuo se Čehok na pitanje ‘tko se prvi sjetio’.

No dodaje da mu nije jasno to ‘licitiranje’ time tko se prvi
sjetio.

– Meni to izgleda kao dječja igra. To nije bitno, jer u konačnici
sve je to naš novac. A same ideje su artikulacija interesa
građana – kaže Čehok.

Prve stručne podloge iz 2017.

Kaže da je gradska vlast već 2017. naručila prve stručne podloge.

– Ali tada smo prvo išli raditi kućansku rampu, dali smo 2018.
zahtjev prema ministarstvu da uđemo u europske projekte – kaže
gradonačelnik.

Međutim, Grad za taj projekt mora čekati 2021. godinu, jer će se
financirati iz tzv. ITU-mehanizma koji će tada biti na snazi.

Cijena 3,5 milijuna kuna, financira Grad

– Do tada, da ne gubimo vrijeme, napravit ćemo podvožnjak. Jer
većina građana je nezadovoljna i smatra da u ovakom obliku on
više nije čak ni pothodnik. Malo se koristi, njime ne mogu ni
mame s djecom, ni biciklisti, teže pokretni, oni u kolicima…

Ideja je, kaže, pothodnik pretvoriti u podvožnjak s dobrom
biciklističkom i pješačkom stazom.

Nagib bi bio 10%, početak nagiba pomaknuo bi se za 20 metara na
obje strane.

Promet će biti jednosmjeran, odnosno naizmjence će se puštati
pomoću semafora. Podvožnjakom će, osim pješaka, biciklista i
automobila, moći proći i gradski ‘busek’.

Gruba procjena cijene radova ja oko 3 do 3,5 milijuna kuna, kaže
gradonačelnik. Sve će financirati Grad iz proračuna.

– Mislim da to nisu preveliki penezi, a taj će dio grada početi
živjeti. Što se tiče rokova, mi planiramo to napraviti iduće
godine – najavljuje Čehok.

‘Nismo Reformistima rekli da nema potrebe za
tim’

Reformisti su u javnoj reakciji iznijeli da im je odbijen
amandman na proračun za 2018. godinu vezan uz podvožnjak, uz
obrazloženje gradske vlasti da nema potrebe za projektom
podvožnjaka u Miškininoj jer će se čitav problem riješiti
projektom kućanske rampe. Čehok to negira.

– Ne, nismo rekli da nema potrebe za tim. Oni su tražili novac za
projektiranje, a mi smo rekli da novac za projektiranje imamo kao
skupnu stavku ‘projekti u cestogradnji’. Pa zato nismo trebali
posebno planirati novac – odgovara.

‘Neka Strahonja lobira kod HŽ-a preko HDZ-a’

Pitali smo ga i za inicijativu vijećnika Vjerana
Strahonje
, koji predlaže da se ‘pritisne’
, odnosno da Grad Varaždin ‘snima promet
kućanskom rampom, dokumentira sve primjere tehnološke
nediscipline, eskalira problem i traži u tome potporu građana’.

>> KUĆANSKA RAMPA “Ne mogu pravila za HŽ biti kao u vrijeme kad su zaprežna kola čekala prolaz vlaka”

– Mi smo radili simulacije prometa, dokumentirali, radili analize
zajedno s Prometnim fakultetom jer nismo mogli ni aplicirati
projekt bez studija. Sve je to rađeno. Nažalost, 10-ak godina
traje ta prepiska s HŽ-om. Međutim, oni tvrde da je to njihov
uobičajeni režim, da je to ranžirni kolodvor, da ima puno
teretnog i putničkog prometa i da oni imaju svoj način na koji to
rade. Ja u to ne mogu ulaziti – kaže gradonačelnik.

No zato je pozvao Strahonju da to riješi ako može.

– Strahonja je vijećnik HDZ-a pa neka kod HŽ-a lobiraju! On je
vijećnik stranke koja vlada u Hrvatskoj, oni drže HŽ. Ja ne mogu
HŽ-u narediti tako nešto.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije