ODLUKA JE PALA

Pataftina tvrtka Winair postaje većinski vlasnik gradske tvrke Varaždin airport

Winairu je priznato ulaganje od još 3,5 milijuna kuna, ali ostalo je nejasno na što se to točno odnosi.

Privatna tvrtka Winair postat će većinski
vlasnik tvrtke Varaždin airport, koja je dosad
bila u 100-postotnom vlasništvu Grada Varaždina.
Odlučilo je tako jučer Gradsko vijeće na svojoj
sjednici, prihvativši stečajni plan kojim se planira da Winair
stekne 60 posto udjela u poduzeću, a Gradu da ostane svega 40
posto.

Kako je došlo do toga, pokušao je objasniti stečajni upravitelj
Goran Jujnović Lučić. Rekao je da postoje dvije
opcije. Na ovaj način bi se namirili svi vjerovnici, dok se
rasprodajom imovine to ne bi moglo provesti, naglasio je.

Tvrtka Varaždin airport zapravo je vlasnik samo poljoprivrednog
zemljišta oko zračne luke (nešto manje od 300.000 četvornih
metara), ne i same piste i objekata. Vlasnik tih nekretnina je
Grad Varaždin.

Presuda i revizija

– Osnovna ideja je da se temeljem revizije postigne dogovor u
kojem bi Grad Varaždin i Winair namirili sve obveze koje tvrtke
ima kao tečajni duznik, a Winairu bi se priznala ulaganja. Za
jedan do tih ulaganja postoji pravomoćna presuda, a jedan dio bi
im se priznao temeljem napravljene revizije – objasnio je
Jujnović.

Iako je Winair prvotno tražio da mu se priznaju ulaganja od čak
35 milijuna kuna, na kraju je sudskim putem priznato tek 4,1
milijuna kuna. Što čini preostalih 3,5 milijuna kuna, koliko je
‘pronađeno’ tijekom revizije, nije poznato.

Vlasništvo 60:40

No ono što je poznato je da će, kad se podvuče crta, Grad imati 5
milijuna kuna temeljnog kapitala, a Winair 7,5 milijuna kuna te
će tako biti većinski vlasnik ove ‘projektne tvrtke’, kako je
više puta nazvana.

Vijećnika Neven Bosilj (SDP) upozorio je da je
2015., kad je pokrenut stečaj, Winair tvrdio da je uložio 35
milijuna kuna, da bi 2016. godine tvrtka Diamond
naručila nekoliko elaborata iz kojih je ispalo da poslovna i
tehničke zgrade vrijede tek 2,4 milijuna kuna.

– Aerodrom je tada bio u očajnom stanju – rekao je Bosilj i dodao
da u ovom slučaju imovinu u tvrtku unosi samo Grad te da omjer
60:40 nije realan.

Za što je 3,5 milijuna kuna

– Mi im priznajemo još 3,5 milijuna kuna, a ne znamo za što –
kaže Bosilj.

Podsjetio je da je Diamond imao ozbiljne investicijske planove.

– Kupljeno je 50.000 kvadrata zemljišta od aerodroma prema gradu.
Ali tvrtka nije mogla dobiti termin da ih se primi u Gradu.
Napravili su kompletan troškovnik i glavni projekt, ali ih je
Grad opstrurirao. Bilo je tu i pismo s Fakulteta
prometnih znanosti,
također su bili zaintereirani za
aerodrom, ali nikad nisu dobili odgovor od Grada. Takvih dopisa
ima nebrojeno. Sad se čeka 1. veljače 2021. da Diamondu istekne
koncesija pa da se odigra ova igra – predviđa Bosilj.

To nije ta imovina

Jujnović je replicirao da Varazdin airport uopće nije
vlasnik imovine o kojoj Bosilj govori. To je i ponovio i
Davor Patafta, vijećnik Lige za Varaždin.
Podsjetimo, Patafta je vlasnik Winaira formalno bio od 2007. do
2014. godine, nakon čega je vlasništvo prebačeno na jednu
austrijsku tvrtku u vlasništvu njegove obitelji.

Jujnović i Patafta inzistirali su na tome da se ne može
raspravljati o cjelini zračne luke kad se govori o stečajnom
planu Varaždin airporta, ali vijećnik Vjeran
Strahonja
(nestranački s liste HDZ-a) rekao je da se to
ne može promatrati odvojeno.

Winair na mala vrata

– Prihvaćanjem stečajnog plana mi se od sada do vječnosti na mala
vrata odlučujemo za Winair. U toj novoj firmi Grad neće imati
nikakva upravljačka prava, tek se o raspodjeli dobiti odlučuje sa
75 posto glasova – iznio je Strahonja.

Predložio je tematsku sjednicu na kojoj bi se raspravljalo o
cijelom tom kompleksu, a ‘ne ovako, na silu, preko koljena, bez
informacija’, rekao je.

Sutkinja inzistira

Jujnović je na to rekao da sutkinja inzistira da se postigne
stečajni plan ili da se ide u prodaju imovine, jer stečaj traje
već punih pet godina:

– Ako se ne postigne dogovor, sutkinja će nalozitii da se to
proda. A ta vrijedost nije značajna, zanemariva je u odnosu na
tražbine vjerovnika. Bojim se da nemamo puno vremena.

Čehok prvi doveo Diamond

Gradonačelnik Ivan Čehok podsjetio je da je
Diamond u Varaždin prvi puta došao za njegova mandata.

– Te 2003. ja sam potpisao predugovor, ja sam vodio delegaciju u
Wiener Neustadt. Tada je bila najavljena izgradnja tvornice
aviodijelova, ali nikada nije do toga došlo. U zgradu može Grad
uložiti preko EU-fondova, nas je zanimalo naći partnera za
ulaganje u razvoj aerdoroma, infrastrukturu i kapacitete. A toga
nije bilo – rekao je Čehok i dodao da već postoje i pisma namjere
raznih gospodarstvenika zainteresiranih za aerodrom. No nije
javno iznio koji su to.

Neozbiljna tvrtka

Zamjernik gradonačelnika Zlatan Avar dodao je da
su predstavnici Diamonda na sastanku u Gradu rekli da se njima ne
isplati ulagati u aerodrom, da se oni bave proizvodnjom
zrakoplava.

– To je neozbilja firma. Vlasnici u Austriji i Kini rekli su da
se ne isplati. Ako će prozvoditi avione, dobit će svu podršku
Grada – kaže Avar.

Relativizacija revizije

Patafta je dodao da ako Winair nekome smeta, neka ga se namiri
prema sudskim presudama i da će se on odmah maknuti.

Mario Lešina (Lista Ivana Čehoka) nadodao se na
upite o tome na što se odnosi 3,5 milijuna kuna ulaganja koja se
sada dodatno priznaju Winairu.

– Ovdje se relativiziraju nalazi revizije. To je vrlo opasno –
rekao je Lešina, braneći tako stanje u kojem Grad tvrtki Winair
mora ustupiti vlasništvo nad svojom tvrtkom. No odgovora na
pitanje na što se točno odnosi tih 3,5 milijuna kuna i dalje nije
bilo.

Glasovanje 10-3-2

Na kraju je stečajni plan ipak izglasan. Za su bili Čehokovi
vijećnici Amadori, Cepanec, Dreven, Kušter, Kuserbanj,
Lešina, Prstec, Puškadija, Soldo
i
Šemiga. Protiv su bili
Strahonja te SDP-ovci Bosilj i
Križan, dok su Habijan (HDZ) i
Ister (SDP) bili suzdržani.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije