Ususret sjednici gradskog vijeća

Hrvoje Petrić o nadolazećoj sjednici Gradskog vijeća: ‘Ruke za donošenje ovakvih sramotnih odluka već su davno skupljene’

Petrić je ovog puta istupio sam, ne ispred političke platforme Budimo grad...

Hrvoje Petrić, gradski vijećnik s liste
političke platforme Budimo grad, priopćenjem se danas osvrnuo na
nadolazeću sjednicu Gradskog vijeća Grada Varaždina koja će se
održati u petak. Valjda istaknuti da je Petrić istupio
samostalno, ne ispred platforme Budimo grad, a njegovo priopćenje
nije ni objavljeno na službenoj Facebook stranici platforme, što
je dosad bila praksa.

>> Najavljena nova sjednica Gradskog vijeća, na Dnevnom redu spajanje Aquacityja, Vartopa i Parkova

Petrić se uvodno osvrnuo na kratak rok unutar kojeg bi gradski
vijećnici trebali proučiti opsežne materijale za sjednicu
Gradskog vijeća.

– Sjednica Gradskog vijeća sazvana je za 8. srpnja. Dokumentacija
je vijećnicima i javnosti, većim dijelom stavljena na
raspolaganje tek tjedan dana prije toga. Ne želim ulaziti u
diskusije s Gradonačelnikom koji danas radi ono što mu je smetalo
prije dvije godine, niti s bivšim gradonačelnikom, kojem danas
smeta ono što je radio prije dvije godine. Ni tada, ni danas, to
nije korektno ni prema vijećnicima niti prema javnosti. Preko
tisuću stranica materijala nije moguće kvalitetno proučiti u
tjedan dana. Predložio sam odgodu sjednice, no izgleda da
Predsjednica GV smatra da je normalno i uobičajeno da se ovakve
odluke s ovakvim materijalima donose uz pripremu od šest dana –
napisao je Petrić.

Osvrnuo se i na točku spajanja Parkova, Vartopa i Aquacityja.

– Na dnevnom redu je ponovo prijedlog da se “Parkovima” pripoje
“Vartop” i “Aquacity” čime ćemo jedno društvo na granici
profitabilnosti opteretiti sa dva nerentabilna. Vizija budućeg
upravljanja i financijskih planova sažeta je u jednu A4 stranicu
općenitih fraza. Nema konkretnih planova organizacije poslovanja
nakon pripajanja, nema plana raspodjele radnika, nema plana
zbrinjavanja viška radnika, nema izračuna financijskih benefita.
Ako ova vlast želi pokazati da odgovorno pristupa donošenju
odluka i upravljanju, ova odluka u najmanju ruku zaslužuje da
bude popraćena poslovnom i financijskom analizom učinaka
pripajanja. Toga jednostavno nema.

Ponovio je pitanje ulaganja Grada Varaždina u Aquacity.

– Ono čega ima jesu 1,4 milijuna kuna koje je Grad u proteklih 18
mjeseci isplatio na račun Aquacity d.o.o. To su poklonjeni novci
da se izbjegne stečaj. Stečaj koji je posljedica lošeg
upravljanja i rasipanja. Zašto je potrebno da Grad financira
tržišno natjecanje jednog javnog subjekta, nije mi jasno. Ako
postoji interes, neka se raspiše bilo koncesija, bilo dugoročni
zakup objekta. Ako interesa nema, onda ga jednostavno nema i to
treba prihvatiti kao činjenicu, a ne uzalud i uludo rasipati
javni novac. Ne postavljaju se ni pitanja oko milijunskih
gubitaka Aquacity d.o.o. u proteklim godinama. Odgovornost ne
stanuje u Vijećnici.

Posebnu pažnju Petrić je posvetio izmjeni Generalnog
urbanističkog plana te je dodao da se tu radi o pogodovanju.

– Od brojnih izmjena i dopuna urbanističkih planova, izdvojio bih
izmjenu GUP-a kojom se najjasnije u privilegiran položaj stavlja
jedan jedini investitor. Tako će se na parceli južno od Hotela
“Turist” umjesto dosadašnjih pet katova, MARLEX-INVESTU omogućiti
da izgradi novo deseterokatno “čudovište”. Takvo pravo ne daje se
nijednom drugom vlasniku nekretnina na tom području, već samo
MARLEX-u. Upravo to, pojedinačno pogodovanje i točkasta izmjena
GUP-a, protivno savjetima stručnjaka zaposlenih u Gradu, ono je
protiv čega se svi građani bune. Ako jednom investitoru dajemo da
gradi kako želi, tada nam ne treba GUP, već ćemo jednostavno
gledati tko ima više novaca i njemu će se popuštati, a u
Varaždinu će nicati nove nakazne građevine, koje će iskakati iz
okolnog gradskog tkiva. Izgleda da ranije katastrofe s VAMA-om,
VTC-om i Grabanicama nisu dovoljna opomena. Prometna studija koja
je napravljena mjeri postojeći promet, bez svih novih stanova i
poslovnih prostora koji će se izgraditi. Ako ste imali problema u
prometu s uključivanjem u Zagrebačku iz Ulice Tina Ujevića, imat
ćete još više. Kao sol na ranu, u tekstu se odustalo i od
uvjetovanja stepenaste izgradnje od 50% i 25% širine donjih
etaža, već se navodi tek “stupnjevani volumen da se očuvaju
vizure”. Prema svemu sudeći, kraj “Turista” nas čeka novi VTC,
Nevenu Bosilju na dušu.

Ukazao je i na postupke skidanja javnog dobra s određenih
parcela.

– Tek kratka opaska da se na dnevnom redu nalazi i skidanje
statusa javnog dobra s nekoliko parcela koje su već prodane. Neke
još 2018. godine Marijanu Raušu, neke “integralnom nagodbom”
T&H Investu. Zemlja koja je javno dobro ne može se ni
prodavati ni mijenjati Ona je van prometa dok je u statusu javnog
dobra. Takvi ugovori su vrlo vjerojatno ništetni, ali to gradsku
upravu očito nije jako brinulo kad je potpisivala ugovore.

Na kraju je istaknuo kako na sjednici neće moći sudjelovati.

– Na žalost, zbog kasnoga sazivanja sjednice i prije dogovorenih
rasporeda odmora, ja joj neću moći prisustvovati. Ali, vjerujem
kako su ruke za donošenje ovakvih sramotnih odluka već davno
skupljene – zaključio je gradski vijećnik Hrvoje Petrić.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije