Dok su gotovo svi lokalni političari, među njima i varaždinski gradonačelnik Goran Habuš, deklarativno podržavali ideju da ‘prljavoj’ industriji nema mjesta u Varaždinu, istovremeno se iza kulisa radilo na preseljenju Piškornice – regionalnog centra za gospodarenje otpadom – u Varaždin!
Ustvrdili su to na današnjoj konferenciji za novinare nezavisni gradski vijećnik Zlatan Avar i HSLS-ov vijećnik Željko Bunić, koji su prije određenog vremena napravili i predstavili deklaraciju o ‘Gradu poželjnom za život’.
> Habuš: ‘Grad ne može utjecati na to kome će C.I.O.S. prodati svoj MBO-pogon’
– Iza toga plana o preseljenju Piškornice u Varaždin stoje direktor te tvrtke Mladen Jozinović, varaždinski župan Predrag Štromar i gradonačelnik Goran Habuš – iznijeli su Avar i Bunić.
Povod gradskih vijećnika za upozorenjem da bi se u Varaždin vrlo skoro mogle slijevati kolone kamiona koje bi dovozile svoje smeće u varaždinski MBO je prijedlog odluke koja će se naći pred vijećnicima na predstojećoj sjednici Gradskog vijećnika 29. prosinca.
U toj odluci predlaže se da Grad Varaždin i tvrtka C.I.O.S. MBO mirnim putem riješe spor oko vlasništva nad zemljištem na kojem se nalazi MBO pogon.
Podsjetimo, iako je kao vlasnik upisana tvrtka C.I.O.S. MBO, Grad Varaždin od studenoga 2012. vodi parnični postupak kojim traži da se ugovor koji je potpisala prijašnja gradska vlast proglasi ništetnim te da se kao vlasnik upiše Grad Varaždin.
Sada dolazi do toga da je C.I.O.S. MBO spreman Gradu platiti naknadu za vrijednost zemljišta te time i brisanje svih tereta iz vlasničkog lista, a razlog je taj što je u pripremi – prodaja tvornice.
Naime, u tijeku je postupak kojim tvrtka Piškornica preuzima MBO pogon u Varaždinu. I to jasno stoji u obrazloženju odluke koju Gradskom vijeću predlaže gradska vlast, a potvrdio ju je i gradonačelnik Goran Habuš u intervjuu za Varaždinski.hr prije nekoliko dana.
> INTERVJU Goran Habuš: ‘Mi Varaždinci postali smo prekritični prema samima sebi’
– Grad Varaždin bi u budućnosti mogao postati nacionalno smetlište! Mi stoga apeliramo i na vijećnike i na građane da se ovo preuzimanje spriječi. Jer efekti za grad su primjerice povećanje otrova u zraku, tlu i vodi, što vodi do više bolesti i kraćeg životnog vijeka – iznio je Avar.
Goran Habuš u svojem je intervjuu za Varaždinski.hr rekao da je riječ o privremenom rješenju. Naime, Piškornica bi, sukladno obvezama prema Europskoj uniji, trebala biti gotova do kraja 2018. godine, što se neće dogoditi pa zato cijelom projektu prijete ‘europski penali’. Kupnjom MBO pogona Piškornica bi amortizirala taj problem. Do svog završetka, tvrdi gradonačelnik.
– Ono što je meni bitno je da će Piškornica biti konačno rješenje, a MBO privremeno. O tome sam razgovarao s direktorom Piškornice i županom i vidim da se po posljednjim planovima ipak nije odustalo od regionalnih centara gospodarenja otpadom. Dakle, dolazit će smeće iz te četiri županije, ali ono što je meni bitno je da smeće tu neće završavati. Zadnja frakcija nakon obrade odlazit će u Piškornicu, tamo postoje odlagališta – rekao je gradonačelnik u intervjuu.
No Zlatana Avara i Željka Bunića u vezi toga projekta ne zanimaju spomenuti detalji.
– Mi ne želimo da Piškornica stupi na tlo ovoga grada, privremeno ili za stalno. Ja ću svojim tijelom to braniti, jer je riječ o bezobrazluku – rezolutan je Bunić.
Pozvao se na riječi gradonačelnika da Piškornica neće biti gotova do 2018. godine.
– A tko nam garantira da će biti gotova do 2050. godine? – upitao je, dodavši i da je svejedno hoće li Varaždin biti samo mjesto MBO-obrade, a ne odlaganja, ili neće.
Kako su iznijeli Bunić i Avar, MBO-pogon dosad je radio kapacitetom s oko 30.000 tona godišnje, a sada mu je povećan na 95.000 tona. To je, kažu, preduvjet za rad Piškornice i obradu smeća iz četiri županije.
– Istovremeno, mi smo primarnom selekcijom smanjili količinu otpada s 12.000 tona, koliko je bilo 2011. godine, na 10.000 tona ove godine, a kada proradi kompostana procjene su da bi se ta količina smanjila na 6.000 tona. Što nam sve to znači kada ćemo biti zatrpani s gotovo 100.000 tona godišnje iz cijele ove regije?! – pita Bunić.
Iznio je odmah i vlastite projekcije i objazni da tu priči nije kraj, već da bi kapacitet u sljedećim fazama mogao biti povećan na 200.000 tona, a Varaždin bi time postao – nacionalno smetište!