Bitka oko Termoplina ne jenjava. Na brojne optužbe gradskog vijećnika Zlatana Avara usmjerene prema gradonačelniku Goranu Habušu u službenom je priopćenju odgovorio sam Grad Varaždin.
> Avar o Termoplinu: ‘Slušati nebulozna Habuševa opravdavanja uvreda je za pamet’
> Grad će ‘poduzeti sve pravne radnje’ protiv Termoplina, ako…
> Gradonačelnik Goran Habuš znao je da Termoplin naplaćuje više od ugovorenog
Priopćenje prenosimo u potpunosti, a na linkovima u priopćenju možete pročitati dokumente na koje se Grad Varaždin u svojoj argumentaciji poziva:
‘S obzirom na teške optužbe koje je gosp. Avar iznio na račun gradonačelnika Habuša, Grad Varaždin je dužan obavijestiti zainteresiranu javnost o stvarnom stanju stvari u pogledu cijene opskrbe plinom te ispraviti netočnosti i neprovjerene informacije koje gosp. Avar olako iznosi.
Prvenstveno, treba istaći kako je gradonačelnik odmah po saznanju za postojanje razlike između fakturirane cijene opskrbe plinom od one koju je TERMOPLIN d.d., kao odabrani ponuditelj, ponudio u postupku javne nabave, od nadležnog Upravnog odjela za financije, proračun i javnu nabavu, koji je predmetni postupak i provodio, zatražio očitovanje. Posebno se od nadležnog Upravnog odjela tražilo da se očituje na navode gosp. Avara kako je sklopljenim Ugovorom o opskrbi prirodnim plinom za 2014./2015. godinu probijena procijenjena vrijednost javne nabave, a što bi bilo protivno mjerodavnom Zakonu o javnoj nabavi i posljedično uvjetovalo prekršajnu odgovornost gradonačelnika kao odgovorne osobe Grada.
U tom se pogledu nadležni Upravni odjel očitovao kako “Ugovor o opskrbi prirodnim plinom za razdoblje 1.11.2014. do 31.10.2015. godine izvršen je 27% više u odnosu na ugovoreni iznos, odnosno iznos koji je ugovoren je 313 tis. kn. dok je izvršeno 399 tis. kn. Između ostalog isto je rezultat povećane potrošnje u odnosu na godinu ranije. Izvršenje u smislu ugovorenih količina plina je 99% što znači da ugovorene količine nisu probijene (…), a ukupna plaćanja odnosno ukupan iznos ispostavljenih računa po Ugovoru ne prelazi procijenjenu vrijednost nabave tako da nema mogućih posljedica u smislu prekršajnih sankcija.”
Što se tiče tvrdnje gosp. Avara kako postoje indicije da je gradonačelnik “intervenirao” u uvjete za raspisivanje natječaja za nabavu prirodnog plina, čime gosp. Avar zapravo optužuje za namještanje provedenog natječaja, Grad može samo oštro demantirati takve izjave i uputiti gosp. Avar, kao i svakog onog koji bi raspolagao sličnim “indicijama”, da se obrati za to nadležnim institucijama koje će sve radnje koje su provedene u postupku javne nabave dodatno ispitati.
Ono što nije sporno te se, suprotno navodima gosp. Avara, može provjeriti kod nadležnog Upravnog odjela s obzirom na to da dokumentacija iz postupka javne nabave nije tajna, jest da se u provedenom postupku radi nabave usluge opskrbe prirodnim plinom za obračunsko razdoblje 1. studenog 2014. do 31. listopada 2015. godine za Grad Varaždin na natječaj prijavilo pet (5) ponuditelja čije su se ponude u jediničnoj cijeni po tarifnom modelu razlikovale u desetinki, a u nekim slučajevima i stotinki lipa.
Tako su ponuditelji u svojim ponudama (za Grad Varaždin) iznijeli sljedeće jedinične cijene:
U postupku javne nabave koji je Grad Varaždin kao središnje tijelo proveo za ustanove kojima je osnivač (I.-VII. Osnovna škola, Centar za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar, Dječji vrtić Varaždin, Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, Gradski muzej Varaždin, Gradska knjižnica i čitaonica “Metel Ožegović” i Pučko otvoreno učilište), dva trgovačka društva u kojima Grad ima poslovne udjele (Razvojna agencija Sjever DAN d.o.o. i Gradska tržnica d.o.o.) i Zajednicu športskih udruga Grada Varaždina, ponude za opskrbu prirodnim plinom u 2015. godini su dostavili Prvo plinarsko društvo d.o.o., Međimurje-plin d.o.o. i Termoplin d.d. Razlika u ponuđenim jediničnim cijena po pojedinom tarifnom modelu prikazana je u tabelarnom prikazu:
Kako je kriterij za odabir ponude prema natječajnoj dokumentaciji i u jednom i u drugom slučaju bio kriterij najniže cijene, ponuda trgovačkog društva TERMOPLIN d.d. odabrana je kao najpovoljnija i za Grad Varaždin i za navedene ustanove i trgovačka društva.
Jednako tako, treba istaknuti kako je i dokumentacijom za nadmetanje, kao i naknadno sklopljenim Ugovorom o opskrbi prirodnim plinom predviđena promjenjiva cijena, a što je uostalom i uobičajeno prilikom nabave takve vrste usluga. Dakle, TERMOPLIN d.d. je temeljem sklopljenog Ugovora imao pravnu mogućnost da promijeni ponuđenu cijenu opskrbe plinom, naravno u skladu s mjerodavnim pravnim propisima.
Da bi se ustanovilo da li je cijena koju je TERMOPLIN d.d. u konačnici fakturirao Gradu Varaždinu, odnosno spomenutim ustanovama, a koja je u prosjeku iznosila cca. 30% više od one ponuđene u postupku javne nabave (primjerice, umjesto 0,28 kuna po kWh 0,34 kuna po kWh), realna i u skladu s pozitivnim pravnim propisima, Grad Varaždin se dopisom obratio HERA-i, kao jedinoj nadležnoj instituciji za nadzor zakonitosti na tržištu plina u Republici Hrvatskoj.
> HERA – zahtjev za očitovanjem na cijenu opskrbe prirodnim plinom
Dopis koji je Grad Varaždin uputio HERA-i te u kojem je razvidno na koja sva pitanja od spomenute institucije traži odgovor, dostavlja se u cijelosti, a kako bi se nedvojbeno stalo na kraj insinuacijama i tvrdnjama gosp. Avara da se Grad Varaždin odlučio oglušiti na njegove navode te da štiti “suspektne” radnje provedene od strane trgovačkog društva u svom većinskom vlasništvu.
Odmah po primitku odgovara HERA-e, gosp. Avar kao i šira javnost bit će obaviješteni o stavu koji je ta institucija zauzela o predmetnoj problematici.
Ujedno, tijekom proteklog tjedna gradonačelnik Habuš je dao nalog unutarnjem revizoru Grada da izvrši nadzor nad ustanovama koje su također prirodni plin, po provedenom postupku javne nabave, pribavljale od strane TERMOPLINA d.d. i ugovorima koje su te ustanove sklopile s navedenim Društvom. Isti nalog unutarnji revizor je dobio i u odnosu na ugovore koje je sklopio sam Grad.
Preslika naloga danog unutarnjem revizoru Grada također se dostavlja u prilogu ovog očitovanja.
> Nalog za pokretanje unutranje revizije
U konačnici, a vezano za navode gosp. Avara kako je isti, kada je predložio odgodu Glavne skupštine TERMOPLINA d.d., od strane gradonačelnika i pojedinih službenika optužen za štetu koju nanosi Gradu, mora se istaći da je gosp. Avar propustio navesti kako je na svoj prijedlog za odgodu primio detaljno očitovanje u kojem je jasno iznijeto i obrazloženo iz kojih razloga njegov prijedlog u tom trenutku nije bio prihvatljiv niti oportun.
> Očitovanje Zlatanu Avaru na prijedlog za odgodu, prekid Glavne skupštine Termoplina
U situaciji kada jedno dioničko društvo nema konstituiran Nadzorni odbor i kada su sastavljena, revidirana i utvrđena godišnja financijska izviješća za proteklu poslovnu godinu, zakon nalaže da se Glavna skupština sazove i održi bez odgode. Što se pak tiče isplate dividende koja je također potencirana od strane gosp. Avara, Grad Varaždin još jednom ponavlja kako je cjelokupna dobit ostvarena u 2015. godini zadržana u Društvu, dok se dioničarima isplatila dividenda (200,00 kuna po dionici) iz zadržane dobiti ostvarene u 2007. i 2008. godini.
Na kraju, u istom se dopisu Grad obvezao da će poduzeti sve radnje ne bi li ispitao točnost navoda gosp. Avara te pokažu li se ti navodi istinitima, a njegove sumnje opravdanima, da će pokrenuti odgovarajuće sudske postupke ne bi li naknadio štetu za koju bi bio oštećen gradski proračun. U suprotnom, pokažu li se navodi gosp. Avara netočnima, da se očekuje njegova isprika, kao i preuzimanje odgovornosti za štetu koju bi takvim neosnovanima tvrdnjama nanio ugledu Grada. Ovakvo postupanje gosp. Avar ne bi trebao doživljavati kao bilo kakvu prijetnju ili atak na njega osobno, već kao oblik jednog civiliziranog ophođenja i postupanja’, stoji u priopćenju iza kojeg stoji Grad Varaždin.