Ni HDZ, ni SDP: Na Facebooku najviše lajkova ima Živi zid

Iako je predizborna kampanja službeno počela tek nedavno, hrvatske stranke i političari već se jako dugo vremena pripremaju za izbore pokušavajući privući što veći broj birača na svoju stranu – političari obilaze sela i gradove pokazujući interes za probleme ‘običnih’ ljudi, padaju brojna obećanja (većina njih trajat će samo do 8. studenog), mobilizira se mladež i članstvo stranke, a uvelike se povećavaju i aktivnosti na društvenim mrežama. Najpopularnija društvena mreža za sve stranke jest, naravno, Facebook kojeg u Hrvatskoj koristi više od 1,7 milijuna ljudi te je odlična platforma putem koje stranke mogu jednostavno širiti svoje ideje i objave velikom broju ljudi, piše Zimo.hr.

Pored Facebooka, većina stranaka koristi i Twitter, no osim nekoliko njih, broj pratitelja većine stranaka na ovoj društvenoj mreži, koja je inače iznimno popularna među političarima u drugim zemljama, manji je od tisuću. Što se ostalih online platformi tiče, među strankama je popularan i YouTube, no većina njih ima manje od sto pretplatnika, dok malo veći broj imaju SDP (oko 620 pretplatnika te 1,9 milijuna pregledanih videozapisa) i HDZ (oko 730 pretplatnika, dok je broj pregledanih videozapisa nešto veći od 800 tisuća), neki se koriste Instagramom (npr. HNS na ovoj mreži za dijeljenje fotografija i videozapisa prati više od tisuću ljudi) i Googleom+, pri čemu je aktivnost onih koji se služe Googleovom društvenom mrežom zanemariva.

Dominacija Živog zida

Na izborima 8. studenog vjerojatno će (osim ako se ne dogodi neko veliko iznenađenje) najveći broj glasova odnijeti jedna od dvije najveće stranke – SDP ili HDZ, odnosno koalicije koje ove stranke predvode, Hrvatska raste ili Domoljubna koalicija. S obzirom kako je riječ o najpopularnijim hrvatskim strankama s najbrojnijim članstvom, za očekivati je kako bi upravo HDZ ili SDP mogli dominirati društvenim mrežama i imati najviše lajkova na Facebooku. Ipak, pogled na Facebook, odnosno na broj lajkova na stranice političkih stranaka u Hrvatskoj pokazuje nam kako se na prvom mjestu s daleko najviše lajkova korisnika Facebooka ne nalaze niti HDZ, niti SDP, već – Živi zid.

Za razliku od političkih stranaka i njihovih članova koje često smatramo borcima za fotelje, veliki broj ljudi na Živi zid ne gleda kao na takvu ‘klasičnu’ stranku, već više kao na aktivistički pokret čije akcije, bez obzira na vlastitu političku opredijeljenost, često podržavaju i ‘lajkaju’. Bilo da je riječ o dugoročnom kritiziranju problema sa švicarcima ili sprječavanjem deložacija, članovi ove stranke, odnosno pokreta dokazali su se akcijama koje su često rezultirale i uhićenjima njihovih članova.

Upravo je ta podrška njihovom aktivizmu i borbi za ‘obične ljude’ jedan od razloga zbog kojih je broj lajkova na njihovoj stranici jedini premašio brojku od sto tisuća i puno je veći u odnosu na ostale političke stranke. Sada se postavlja pitanje može li Sinčić, zajedno s ljudima sa svoje liste, taj broj lajkova, odnosno popularnost koju su stekli aktivizmom i ukazivanjem na brojne druge probleme u Hrvatskoj, kapitalizirati na izborima i dobiti određeni broj mandata s kojima bi mogao biti vrlo važan faktor pri sastavljanju saborske većine.

HDZ predvodi ostale stranke

Nakon Živog zida, stranka s najviše lajkova na Facebooku jest HDZ te je palac gore za ovu stranku na najvećoj društvenoj mreži na svijetu dignulo više od 38 tisuća korisnika. SPD zaostaje za Karamarkovom strankom te imaju oko 27 tisuća lajkova, no zato utjehu mogu pronaći u Twitteru na kojem su stranka s najviše pratitelja (više od 3.500), dok HDZ na ovoj mreži prati nešto više od 1.800 korisnika. Za razliku od Facebooka, Živi zid na Twitteru prati puno manje ljudi – samo njih malo više od 500 te općenito stranke na ovoj mreži prati jako malo ljudi (samo četiri stranke imaju više od tisuću pratitelja).

Četvrta najpopularnija stranka na Facebooku jest HSP dr. Ante Starčević (17.400 fanova na Facebooku i 340 na Twitteru), slijedi Most Bože Petrova s oko 14.600 lajkova na Facebooku, dok je broj pratitelja ove stranke na Twitteru manji od 200 te Orah Mirele Holy koji ima nešto više od 14 tisuća lajkova i više od tisuću pratitelja na Twitteru (još početkom ovog tjedna Orah je imao više lajkova na Fejsu, ali Most ih je prestigao).

Sljedeće stranke po popularnosti na Facebooku su Radnička fronta (više od 9.500 lajkova), HDSSB (9000+ lajkova, 320+ pratitelja) te IDS-DDI koji se približava brojci od 9 tisuća lajkova, uz više od 500 followera na Twitteru. Više od 8.500 fanova na Fejsu imaju i Laburisti (čiji se profil na Twitteru ne koristi godinama), zatim slijedi stranka Pametno (6.800 fanova na Facebooku, manje od sto na Twitteru), Hrvatska konzervativna stranka s više od 6.600 lajkova i 360 pratitelja i HSP s nešto više od pet i pol tisuća fanova na Zuckerbergovoj mreži.

Brojku od pet tisuća lajkova do početka izbora mogao bi dosegnuti HNS koji ima i više od tisuću pratitelja na Twitteru i stranka Milana Bandića. HSLS ima više od 1.600 lajkova i oko 800 pratitelja, dok Naprijed Hrvatska – Progresivni savez ima 1.385 lajkova, a link za Twitter s njihove stranice vodi na osobni profil na Twitteru Ive Josipovića koji ima više od 10 tisuća pratitelja. Nešto više od tisuću lajkova ima i HSS, dok se Narodna stranka – reformisti ne može previše pohvaliti s naročitom popularnosti na društvenim mrežama jer ima oko 850 lajkova i samo 64 pratitelja na Twitteru. Naravno, sve se ove brojke mijenjaju iz dana u dan tako da će broj lajkova i pratitelja rasti sve do izbora.

Koalicije

Osim stranaka, profile na Facebooku imaju i dvije najveće koalicije – Hrvatska raste i Domoljubna koalicija te se koalicija predvođena SDP-om može pohvaliti sa skoro 35 tisuća lajkova, dok je palac gore za HDZ-ovu koaliciju diglo samo nešto više od pet tisuća ljudi. No, pogled na vrijeme osnivanja ovih stranica otkriva kako je stranica SDP-ove koalicije pokrenuta 2011. godine, dakle riječ je o stranici koju je pokrenula Kukuriku koalicija, a sada je samo preimenovana u ime nove koalicije (Hrvatska raste) te se na njoj objavljuju informacije vezane uz ovu koaliciju.

Političari popularniji od stranaka

Broj lajkova na Facebooku pokazuje nam kako su na ovoj društvenoj mreži političari puno popularniji u odnosu na same stranke čiji su članovi. Usporedili smo broj lajkova osobnih stranica nekih od najpopularnijih političara i političarki s brojem lajkova koje imaju njihove stranke te se u većini slučajeva pokazalo kako političari imaju puno više fanova u odnosu na stranke.

Od osam osoba čije smo profile usporedili sa strankama, jedino Ivan Vilibor Sinčić ima manje fanova (nešto manje od 17 tisuća, ali i dalje je aktivna njegova stranica Ivan Vilibor Sinčić za predsjednika RH s više od 30 tisuća lajkova) u odnosu na svoju stranku, dok osobne stranice ostalih navedenih političara imaju više lajkova u odnosu na njihove stranke.

Uvjerljivo najviše lajkova ima stranica Kolinde Grabar Kitarović, skoro 260 tisuća pa je jasno da je na ovoj mreži, osim birača HDZ-a, prate i brojni korisnici koji nisu simpatizeri ove stranke, a veliki broj fanova ima i bivši Predsjednik RH Ivo Josipović – skoro 116 tisuća. Gledajući šefove dvije najveće stranke u Hrvatskoj, Tomislav Karamarko u velikoj je prednosti – njegova stranica ima više od 70 tisuća fanova, dok Zoran Milanović ima 43 tisuće, a zanimljivo je kako je na Facebooku od trenutno najmoćnijeg čovjeka u državi popularnija i Ruža Tomašić koju na ovoj mrežu prati više od 45 tisuća korisnika. Skoro 30 tisuća korisnika na Facebooku prati stranicu Milana Bandića, dok Božo Petrov čiji bi Most također mogao biti jedna od stranaka o kojoj će ovisiti raspodjela vlasti, ima 22.300 lajkova.

Izađite na izbore i odlučite o budućnosti

Prema do sada objavljenim anketama, ovo bi mogli biti prilično neizvjesni izbori u kojima bi mali broj glasova mogao odlučiti pobjednika. Ako još ne znate za koga bi glasovali, budite u petak od 10 ujutro uz Dnevnik.hr i na našim stranicama pratite sučeljavanje stranačkih kandidata koje bi vam moglo pomoći u donošenju odluke za koga glasovati.

Svakako isprobajte i aplikaciju ‘Gdje sam 2015’ koja će vam, na temelju odgovora na postavljena pitanja, pokazati koja vam je politička stranka najbliža – naravno, dobiveni rezultat nije nikakva preporuka za koga glasovati. Još je malo vremena ostalo do izbora i sljedećih dana stranke će dodatno povećati svoje aktivnosti, kako na terenu tako i na internetu i društvenim mrežama, sve do 8. studenog kada je sve na vama – izađite na izbore i odlučite o budućnosti Hrvatske, piše Zimo.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije