Zanimljivo je da se na konferenciji moglo čuti i da, iako se odustalo od toga da se bale obrade u MBO-pogonu, nije odustalo od kupnje tog pogona.
Rješenje za varaždinske bale pomaknulo se još korak dalje. Jučer
je ministar zaštite okoliša Tomislav Čorić dao
suglasnost na Program sanacije lokacije Brezje, a danas je na
konferenciji za novinare u Gradskoj vijećnici rečeno da je Fond
spreman sufinancirati rješavanje ovog problema u iznosu od 40%.
Na presici na kojoj su govorili gradonačelnik Ivan
Čehok, njegov zamjenik Zlatan Avar i
predsjednik Gradskog vijeća Damir Habijan,
rečeno je da je u suglasnosti naveden rok od 36 mjeseci za
rješavanje bala prema programu. No ni Habijan ni Čehok nisu
željeli preciznije govoriti o konkretnim rokovima.
– Nama nije bitno da zadnja bala ode prije izbora. Bitno nam je
da one krenu i da se taj problem riješi – rekao je Čehok.
Po onome što donosi sanacijski program, bale više ne idu u
MBO-pogon, nego idu ili na neko od odlagališta ili u neku od
spalionica.
Posebno je zanimljivu mogućnost iznio gradonačelnik. Rekao je da
stručnjaci još moraju donijeti odluku o tome spada li sada
balirani otpad u istu kategoriju kao i tekući otpad iz crne kante
koji Čistoća odlaže na određena odlagališta s
kojima ima ugovore. Ako se pokaže da je to moguće provesti, ne bi
bilo potrebno raspisivati javnu nabavu. Cijena koju Čistoća sada
plaća za deponiranje nešto je niža od 500 kuna po
toni, rečeno je.
Ne zna se, dakle, još uvijek koji bi mogao biti iznos koji bi bio
potreban za odvoz bala i sanaciju lokacije. No ono što građane
vjerojatno najviše zanima je tko će se sve to platiti. Zamjenik
Zlatan Avar obećao je da građani na svojim računima neće morati
izdvajati ni lipe.
– Proračunska sredstva će morati sudjelovati. Svi građani
uplaćuju u proračun i to je novac građana. Ali nećemo to
prevaljivati izravno na leđa građana putem računa – obećao
je Avar.
Habijan je cijelu ovu sadašnju poziciju opisao kao ‘clean start’,
dakle kreće se od početka. Uskoro će pred Gradsko vijeće
prijedlog odluke o raskidu ugovora iz 2008. godine s T7
VIS-om (na sjednici 19. veljače vijećnici su samo
primili informaciju da je to u planu), a odluka o koncesiji sa
Zajednicom ponuditelja već je raskinuta.
Pravni rizici koji iz toga proizlaze jedino je što ovu situaciju
ne čini baš u potpunosti takvom da je se može nazvati ‘clean
start’.
– Rizici i dalje postoje. Ovo je hrabra odluka, ali odgovorna
vlast mora preuzeti aktivnu ulogu, mora preuzeti rizik. Bez toga,
ne bismo se maknuli s mrtve točke, a u ovih 14 godina vidjeli smo
što znači ne donositi odluke ili donositi odluke za koje znaš da
je rizik preveliki – rekao je Habijan u vezi toga.
Zanimljivo je da se na konferenciji moglo čuti i da, iako se
odustalo od toga da se bale obrade u MBO-pogonu, nije odustalo od
kupnje tog pogona.
– Nikad to ne treba odbaciti. I dalje se radi procjena –
odgovorio je Avar na novinarsko pitanje.
– Nije tajna da je Pripuz tražio 160 milijuna kuna za MBO-pogon.
Treba napraviti due dilligence (dubinska analiza
poslovanja) pa vidjeti – dodao je Čehok.