Vijesti / Scena

festival u p4

KVART 2022 Ljeto tek je počelo i ovaj festival želimo vidjeti ponovo

KVART 2022 Ljeto tek je počelo i ovaj festival želimo vidjeti ponovo
P4/Dino Cafuk/Anea Mamić

U KVART-u se uvijek događalo 'nešto' uz koncerte pa su tako glazbena zbivanja bila 'samo' kruna cjelokupnog festivala.

Prije koji tjedan počelo je razdoblje ljetnih festivala. Iako ljeto još tada kalendarski nije počelo, po mnogim gradovima u Hrvatskoj i regiji krenula su glazbena događanja koja su se pokrenula nakon dvije pandemijske godine mirovanja. 

Svi se sjećamo dosadnih varaždinskih ljeta od prije desetak godina i manjka manifestacija i događanja, izuzev posljednjih deset dana kolovoza. Kako bi se Varaždin upisao na mapu relevantnih i aktualnih glazbenih zbivanja, očito je trebalo doći do povratka nekih ljudi u grad nakon studiranja, ali imati i ideju kako zamišljeno pretvoriti u stvarnost. 

Hrvatska glazbena scena upravo je posljednjih desetak godina intenzivno rasla u nekoliko žanrovskih smjerova. Prvenstveno se tu istaknula hip hop scena predvođena trapom pa zatim indieom, rockom, popom (synth), punkom, metalom... Svaki žanr imao je nekog svog predstavnika kojeg je zagrabila i šira publika, a domaći glazbeni promotori i organizatori shvatili su da mogu napraviti višednevni festival isključivo s hrvatskim (regionalnim) izvođačima te uz to privući veliki broj publike (hint: Ferragosto Jam, Drito iz Tvornice, RockLive, Graffiti na gradele, Indirekt...). 

Začeci prije tri godine

Naravno, radi se i o samom odabiru izvođača jer rijetko se kome više gleda i sluša izraubane i zaslužne te samo po ostavštini iz osamdesetih i devedesetih bitne bendove. Oni će imati svoju publiku na samostalnim koncertima u dvoranama.

Upravo se na Španciru 2019. godine pojavio KVART, tada posve nova zona ispred utvrde na Starom gradu i već je te godine bilo vidljivo da se rodilo nešto novo i svježe što je samo trebalo nadograđivati iz godine u godinu. Ekipa iz P4 dovela je na pozornicu prije tri godine High5, Mayales, Jonathan, ABOP, Kandžiju i domaće snage Jam Ritual, za koje se ispostavilo da im je to posljednji koncert do današnjeg dana. Mnogi od prvonavedenih bendova nisu ili su jako rijetko nastupali u Varaždinu, a itekako su imali svoju publiku. Ako zbrojite dva i dva, shvatite da možete dovesti sjajne bendove koji se rijetko viđaju u gradu te imaju svoju publiku, a da se kasnije ne brinete hoćete li bankrotirati. 

Impuls je bio obostran - bendovi su se pokazali varaždinskoj publici u najboljem svjetlu, a slušatelji su napokon došli u situaciju da u svojem gradu čuju live izvedbe omiljenih izvođača pred zaista krasnom kulisom Starog grada usred najvećeg festivala na sjeveru. 

Korona (ni)je omela planove

Pandemijske godine učinile su svoje i rast nije bio toliko moguć zbog izvjesnih razloga koji se tiču i organizacije i publike pa i posljedično svega što je značilo bilo kakav vid zabave. Ipak, još dva izdanja KVART-a su se održala i to vrlo uspješno - što po broju publike, što po nastupima bendova. U međuvremenu se festival smjestio u dvorište P4, praktički centar grada, gdje se nekoliko puta 'napunilo' do vrha, a ostali sadržaji osim koncerata su postali puno prihvatljiviji te su se otvorile neke nove mogućnosti. 

U KVART-u se uvijek događalo 'nešto' uz koncerte pa su tako glazbena zbivanja bila 'samo' kruna cjelokupnog festivala. 

Baš je ovogodišnje izdanje, koje se moglo izvesti bez raznoraznih ograničenja, pokazalo smjer u kojem će se KVART vjerojatno razvijati. Nulti dan u četvrtak bio je više panelistički nego glazbeni (iako je bilo i toga), ali bitnije od svega je što su u raspravama o glazbi i glazbenoj industriji sudjelovali ljudi koji su sadašnjost i budućnost scene. Ponajprije se tu radi o Franu Vasiliću, Bori Balboi i Sari Renar

Petak je, pak, izazvao puno veću pozornost i brojku, ponajprije, one mlađe publike željne rapa i trapa. Da, upravo je takav bio ovogodišnji KVART, barem u ona dva glavna dana kada su na pozornici izašli redom Mimi Mercedez, Kukus, Muha i Z++

Od Beograda i Zagreba do Osijeka i Sarajeva

I dok bi neki očekivali da tu postoje predgrupe, odnosno headlineri i oni koji sviraju ispred njih, na oba dana kao nije se mogla previše osjetiti ta razlika. Beograđanka Mimi već gotovo desetljeće obavlja vrlo nezahvalan posao na našim prostorima, a uspjela se probiti s nekoliko pjesama koje su postale vrlo brzo prepoznate na sceni, dok brojevi u milijunima pregleda na nekoliko platforma govore same za sebe. Istina, nisu brojke odraz kvalitete, ali u svemu tome da se radi o ženskoj reperici koja je uspjela i otvorila put drugima, govori dovoljno. 

Druga reperica koja je nastupala u KVART-u upravo je stilski dijametralno suprotna od Mimi. Sa zaista začudnom životnom pričom, Varaždin je prvi put posjetila Muha iz Sarajeva, odnosno Dijona, a da previše ne ulazimo u njene biografske podatke, dovoljno je znati da je, između ostalog, repala na tri jezika. Ona je svoju glazbenu priču započela prije dvije godine s nešto drugačijim i manje eksplicitnim stihovima nego što je to slučaj kod Mimi. Upravo se i ona može nazvati otkrićem festivala jer, iako publika nije u tolikoj količini znala pjesme, izazvala je reakcije, redom pozitivne, pa će se broj njenih slušatelja nakon proteklog vikenda u Varaždinu samo povećati. 

I jedna i druga reperica su izvele jednosatne setove, potpalile atmosferu i dodatno pripremile publiku u ono što je načelno bio main act petka i subote. 

Trap vodi scenu

Kukus je napravio rijetko viđen show s nekoliko freestyleova, mosh pitom, singalongom, problemima s laptopom, ali i dvjema uspješnim verzijama 'Medalja'. Hiljson Mandela, Goca R.I.P. i Iso Miki zaista su uigran trio koji zna kako podići publiku, iako im to uz njihove pjesme nije ni nešto previše teško. Na koncertu u KVART-u napravljen je svojevrsni presjek karijere. Našlo se tu pjesama s 'Anđela i bombona', još ranijih radova pa novijih singlova i na kraju Hiljsonovih i Gocinih solo radova. Ukratko, našlo se za njihove slušatelje po svega po malo i rijetko je tko mogao reći da Kukus nije isporučio ono što se očekivalo. Publika se za njih penjala na obližnje krovove, u 90 posto pjesama ih je pratila povicima i riječima, a sve je završilo petnaestak minuta nakon ponoći. Raspored je predvidio da je vrijeme za after u podrumu te karaoke na pozornici pa se tako noćni život u P4 nastavio još neko vrijeme. 

Subotnji headliner Z++ energetski nije bio ništa drugačiji od Kukusa, dok se opet kao i Muha od Mimi, unutar žanra razlikuje od ekipe s Trešnjevke. Zvonimir Husnjak, poznatiji kao Z++, jedno je od onih imena sa scene koje je s prvim albumom '18++' iz 2019. napravio jak proboj, a zatim sa 'Zauvijek' iz 2020. godine samo potvrdio kvalitetu i opravdan hype koji se stvorio oko njega i njegovih pjesama. Ništa drugačije nije bilo ni u KVART-u jer publika je napamet znala od 'Povedi me', 'Kabrioleta', 'Adrenalina' i 'Ljeto već je gotovo', dok sasvim sigurno nije imala problema s najvećim hitom 'Crno i zlatno', moderne (i bolje) verzije pjesme Seke Aleksić. Osječki glazbenik vrlo je minimalistički i precizno baratao samplerom, a s obzirom da tek od prosinca 2021. konstantno nastupa live, prostora za napredak još će se pronaći - što kroz koncertno iskustvo, što kroz rad na novim pjesmama i albumima. 

Ako je i jedan zaključak potreban nakon ovoga, onda on može biti sljedeći: dođite u KVART sljedeće godine. 

Foto: P4/Anea Mamić/Dino Cafuk

Najnovije

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.