festival u p4

KVART 2022 Ljeto tek je počelo i ovaj festival želimo vidjeti ponovo

U KVART-u se uvijek događalo 'nešto' uz koncerte pa su tako glazbena zbivanja bila 'samo' kruna cjelokupnog festivala.

Prije koji tjedan počelo je razdoblje ljetnih festivala. Iako
ljeto još tada kalendarski nije počelo, po mnogim gradovima u
Hrvatskoj i regiji krenula su glazbena događanja koja su se
pokrenula nakon dvije pandemijske godine mirovanja. 

Svi se sjećamo dosadnih varaždinskih ljeta od prije desetak
godina i manjka manifestacija i događanja, izuzev posljednjih
deset dana kolovoza. Kako bi se Varaždin upisao na mapu
relevantnih i aktualnih glazbenih zbivanja, očito je trebalo
doći do povratka nekih ljudi u grad nakon studiranja, ali imati i
ideju kako zamišljeno pretvoriti u stvarnost. 

Hrvatska glazbena scena upravo je posljednjih desetak godina
intenzivno rasla u nekoliko žanrovskih smjerova. Prvenstveno se
tu istaknula hip hop scena predvođena trapom pa zatim indieom,
rockom, popom (synth), punkom, metalom… Svaki žanr imao je
nekog svog predstavnika kojeg je zagrabila i šira publika, a
domaći glazbeni promotori i organizatori shvatili su da mogu
napraviti višednevni festival isključivo s hrvatskim
(regionalnim) izvođačima te uz to privući veliki broj publike
(hint: Ferragosto Jam, Drito iz Tvornice, RockLive, Graffiti na
gradele, Indirekt…). 

Začeci prije tri godine

Naravno, radi se i o samom odabiru izvođača jer rijetko se kome
više gleda i sluša izraubane i zaslužne te samo po ostavštini iz
osamdesetih i devedesetih bitne bendove. Oni će imati svoju
publiku na samostalnim koncertima u dvoranama.

Upravo se na Španciru 2019. godine pojavio KVART, tada posve nova
zona ispred utvrde na Starom gradu i već je te godine bilo
vidljivo da se rodilo nešto novo i svježe što je samo trebalo
nadograđivati iz godine u godinu. Ekipa iz P4 dovela je na
pozornicu prije tri godine High5,
Mayales, Jonathan,
ABOP, Kandžiju i domaće snage
Jam Ritual, za koje se ispostavilo da im je to
posljednji koncert do današnjeg dana. Mnogi od prvonavedenih
bendova nisu ili su jako rijetko nastupali u Varaždinu, a itekako
su imali svoju publiku. Ako zbrojite dva i dva, shvatite da
možete dovesti sjajne bendove koji se rijetko viđaju u gradu te
imaju svoju publiku, a da se kasnije ne brinete hoćete li
bankrotirati. 

Impuls je bio obostran – bendovi su se pokazali varaždinskoj
publici u najboljem svjetlu, a slušatelji su napokon došli u
situaciju da u svojem gradu čuju live izvedbe omiljenih
izvođača pred zaista krasnom kulisom Starog grada usred najvećeg
festivala na sjeveru. 

Korona (ni)je omela planove

Pandemijske godine učinile su svoje i rast nije bio toliko moguć
zbog izvjesnih razloga koji se tiču i organizacije i publike pa i
posljedično svega što je značilo bilo kakav vid zabave. Ipak, još
dva izdanja KVART-a su se održala i to vrlo uspješno – što
po broju publike, što po nastupima bendova. U međuvremenu
se festival smjestio u dvorište P4, praktički centar grada,
gdje se nekoliko puta ‘napunilo’ do vrha, a ostali sadržaji osim
koncerata su postali puno prihvatljiviji te su se otvorile neke
nove mogućnosti. 

U KVART-u se uvijek događalo ‘nešto’ uz koncerte pa su tako
glazbena zbivanja bila ‘samo’ kruna cjelokupnog festivala. 

Baš je ovogodišnje izdanje, koje se moglo izvesti bez raznoraznih
ograničenja, pokazalo smjer u kojem će se KVART vjerojatno
razvijati. Nulti dan u četvrtak bio je više panelistički nego
glazbeni (iako je bilo i toga), ali bitnije od svega je što su u
raspravama o glazbi i glazbenoj industriji sudjelovali ljudi
koji su sadašnjost i budućnost scene. Ponajprije se tu radi o
Franu Vasiliću,
Bori Balboi i Sari
Renar

Petak je, pak, izazvao puno veću pozornost i brojku, ponajprije,
one mlađe publike željne rapa i trapa. Da, upravo je takav bio
ovogodišnji KVART, barem u ona dva glavna dana kada su na
pozornici izašli redom Mimi Mercedez,
Kukus, Muha i
Z++

Od Beograda i Zagreba do Osijeka i Sarajeva

I dok bi neki očekivali da tu postoje predgrupe, odnosno
headlineri i oni koji sviraju ispred njih, na oba dana kao nije
se mogla previše osjetiti ta razlika. Beograđanka Mimi već gotovo
desetljeće obavlja vrlo nezahvalan posao na našim prostorima, a
uspjela se probiti s nekoliko pjesama koje su postale vrlo
brzo prepoznate na sceni, dok brojevi u milijunima pregleda na
nekoliko platforma govore same za sebe. Istina, nisu brojke odraz
kvalitete, ali u svemu tome da se radi o ženskoj reperici koja je
uspjela i otvorila put drugima, govori dovoljno. 

Druga reperica koja je nastupala u KVART-u upravo je
stilski dijametralno suprotna od Mimi. Sa zaista začudnom
životnom pričom, Varaždin je prvi put posjetila Muha iz Sarajeva,
odnosno Dijona, a da previše ne ulazimo u njene biografske
podatke, dovoljno je znati da je, između ostalog, repala na tri
jezika. Ona je svoju glazbenu priču započela prije dvije godine s
nešto drugačijim i manje eksplicitnim stihovima nego što je to
slučaj kod Mimi. Upravo se i ona može nazvati otkrićem festivala
jer, iako publika nije u tolikoj količini znala pjesme, izazvala
je reakcije, redom pozitivne, pa će se broj njenih slušatelja
nakon proteklog vikenda u Varaždinu samo povećati. 

I jedna i druga reperica su izvele jednosatne setove, potpalile
atmosferu i dodatno pripremile publiku u ono što je načelno
bio main act petka i subote. 

Trap vodi scenu

Kukus je napravio rijetko viđen show s nekoliko
freestyleova, mosh pitom, singalongom,
problemima s laptopom, ali i dvjema uspješnim verzijama
‘Medalja’. Hiljson Mandela,
Goca R.I.P. i Iso
Miki
zaista su uigran trio koji zna kako podići
publiku, iako im to uz njihove pjesme nije ni nešto previše
teško. Na koncertu u KVART-u napravljen je svojevrsni presjek
karijere. Našlo se tu pjesama s ‘Anđela i bombona’, još ranijih
radova pa novijih singlova i na kraju Hiljsonovih i Gocinih solo
radova. Ukratko, našlo se za njihove slušatelje po svega po malo
i rijetko je tko mogao reći da Kukus nije isporučio ono što se
očekivalo. Publika se za njih penjala na obližnje krovove, u
90 posto pjesama ih je pratila povicima i riječima, a sve je
završilo petnaestak minuta nakon ponoći. Raspored je predvidio da
je vrijeme za after u podrumu te karaoke na pozornici pa se
tako noćni život u P4 nastavio još neko
vrijeme. 

Subotnji headliner Z++ energetski nije bio ništa drugačiji od
Kukusa, dok se opet kao i Muha od Mimi, unutar žanra razlikuje od
ekipe s Trešnjevke. Zvonimir Husnjak, poznatiji
kao Z++, jedno je od onih imena sa scene koje je s prvim albumom
’18++’ iz 2019. napravio jak proboj, a zatim sa ‘Zauvijek’ iz
2020. godine samo potvrdio kvalitetu i opravdan hype koji se
stvorio oko njega i njegovih pjesama. Ništa drugačije nije bilo
ni u KVART-u jer publika je napamet znala od ‘Povedi me’,
‘Kabrioleta’, ‘Adrenalina’ i ‘Ljeto već je gotovo’, dok sasvim
sigurno nije imala problema s najvećim hitom ‘Crno i zlatno’,
moderne (i bolje) verzije pjesme Seke Aleksić.
Osječki glazbenik vrlo je minimalistički i precizno baratao
samplerom, a s obzirom da tek od prosinca 2021. konstantno
nastupa live, prostora za napredak još će se pronaći – što kroz
koncertno iskustvo, što kroz rad na novim pjesmama i
albumima. 

Ako je i jedan zaključak potreban nakon ovoga, onda on može biti
sljedeći: dođite u KVART sljedeće godine. 

Foto: P4/Anea Mamić/Dino Cafuk

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije