među 510 najuspješnijih

TEA PAVIČIĆ ZAJEC Učiteljica razredne nastave varaždinske Prve osnovne škole dobitnica je nagrade Ministarstva: ‘Lijep je osjećaj kad netko prizna i cijeni tvoj trud i rad’

- Smatram da sam svojim radom i trudom znatno doprinijela školi kao ustanovi, ali i svojim znanstvenim dostignućima unaprijeđenu obrazovanja općenito te je svakako jako lijep osjećaj kada netko to ipak prizna i cijeni.

Na Dan učitelja, 5.
listopada, Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike
Hrvatske nagradilo je 510 najuspješnijih
odgojno-obrazovnih radnika u školskoj godini 2018./2019. temeljem
odluke Povjerenstva za nagrađivanje.

Tea Pavičić
Zajec
 jedna je od nagrađenih učiteljica razredne
nastave varaždinske Prve osnovne škole, a nagrađena je za
‘održana predavanja i radionice, dijeljenje primjera dobre
prakse, rad u strukovnoj udruzi, objavljivanje stručnih članaka,
autorstvo obrazovnih sadržaja, vođenje međunarodnih projekata,
organiziranje javnih događaja, osmišljavanje i provođenje
istraživanja’.

– Na Učiteljskom fakultetu sam 2010. godine
završila integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni
studij, modul informatika te stekla akademski naziv magistre
primarnog obrazovanja. Dvije godine kasnije, upisujem doktorski
studij na Filozofskom fakultetu u Zagrebu te u travnju 2016.
godine dolazim do akademskog naziva doktorice informacijskih i
komunikacijskih znanosti – predstavila se Tea Pavičić Zajec,
dodavši da sudjeluje na brojnim domaćim i međunarodnim
konferencijama.

– Objavljujem stručne i znanstvene radove tematski vezane uz
sustav obrazovanja i implementaciju IKT-a u nastavni proces te
kao školski projektni koordinator pišem, koordiniram i radim na
Erasmus projektima. Obzirom na iskustvo u projektima, 2017.
godine uspješno sam se educirala za Voditelja izrade i provedbe
projekata financiranih iz EU fondova. 

Od 2010. godine zaposlena je na Prvoj osnovnoj
školi Varaždin
 kao učiteljica razredne nastave u
produženom boravku, a od 2018. godine radi kao učiteljica
razredne nastave.

– Nakon položenog stručnog ispita i potrebnih godina staža, s
više od 120 bodova napredovala sam u zvanje učitelja
mentora
.

Koristeći se inovativnim načinima poučavanja među prvima je
počela koristiti tablete kao pomoćno
nastavno sredstvo u svome radu. Osim toga, voditeljica je
školskog Dječjeg foruma, u školi radi kao vanjski suradnik
za izdavačku kuću Profil Klett kao autorica digitalnih obrazovnih
sadržaja ‘Nina i Tino’ te za
visoko učilište Algebra kao predavač i
autor Digitalne akademije za djecu.  

– Stečena znanja i iskustva sudjelovanjem na brojnim edukacijama
i seminarima nastojim primijeniti u svome radu s ciljem
unaprjeđenja odgojno-obrazovnog procesa. Nakon što sam kao jedina
predstavnica iz Hrvatske 2012. godine sudjelovala u
Španjolskoj na edukaciji o korištenja tableta u nastavi, počela
sam koristiti tablete kao pomoćno nastavno sredstvo. Povremeno i
svrsishodno. Tom sam se tematikom nastavila baviti tijekom
doktorskog studija te sam
doktorirala na temi ‘Učinkovitost
korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi
matematike nižih razreda OŠ’ – istaknula je.

512c8b03359c7f7f6edf27cfcf175c7b.jpg?v=2

Kako bi nastavni proces približila europskim standardima, a samu
nastavu učinila dostojnom nastavi 21. stoljeća, počela se,
dodaje, baviti Erasmus projektima te ‘otvorila vrata Europe
učiteljima i učenicima Prve osnovne škole Varaždin’.

– Smatram da su znanja i iskustva koja smo stekli sudjelujući u
EU projektima neprocjenjiva za sve nas, a ponosno mogu reći da je
na mobilnostima imalo prilike sudjelovati velik dio učenika i
učitelja škole. Uvođenjem IKT-a i inovativnih metoda igrifikacije
nastojim nastavu učiniti zanimljivijom i bližom učenicima, no
mišljenja sam da su upornost, disciplina i rad glavni ključ
uspjeha u svladavanju nastavnih sadržaja.

Ponosna na svoj uspjeh 

Kaže da je ponosna što je ove godine odabrana za jednog
od najuspješnijih odgojno-obrazovnih djelatnika te nagrađena od
strane Ministarstva znanosti i obrazovanja.

– Smatram da sam svojim radom i trudom znatno doprinijela školi
kao ustanovi, ali i svojim znanstvenim dostignućima unaprijeđenu
obrazovanja općenito te je svakako jako lijep osjećaj kada netko
to ipak prizna i cijeni. Sigurna sam da takvih učitelja ima puno
više, a ovo je odličan način da dođu do izražaja i da se njihov
rad na neki način nagradi i vrednuje – smatra Pavičić Zajec.

Ova nagrada također je odlična motivacija za dalje i dobar
‘vjetar u leđa’ njoj, ali i drugim kolegicama i kolegama, dodaje.

–  Rad, trud i predanost poslu, te sudjelovanje na
edukacijama i seminarima u svrhu stjecanja novih znanja smatram
hvalevrijednim, a nikako samo hvalisanjem i ‘skupljanjem potvrda
i znački’ te smatram da bi se svi učitelji koji ostvaruju uvjete
trebali kandidirati i biti na to ponosni. 

‘Uspjeh učenika sve je bolji, a realno znanje sve gore’

Današnju situaciju u obrazovnom sustavu Hrvatske komentirala je
ovako:

– Iskreno, smatram da u obrazovnom sustavu Hrvatske ima jako puno
mjesta i prostora za napredak, što se tiče svih stupnjeva
obrazovanja. Često se zaboravlja da je škola prije svega
odgojno-obrazovna ustanova te da učitelji, osim prijenosa znanja
učenicima, nerijetko rade i na usađivanju odgojnih vrijednosti.

Prava učitelja su, smatra, sve manja, pedagoške mjere se gotovo i
ne primjenjuju, a ako se pak primjenjuju to je najčešće u
slučajevima kada je situacija već dosta ozbiljna.

– Uspjeh učenika na kraju školske godine je sve bolji, a njihovi
rezultati i realno znanje sve gore. Spomenuta situacija rezultat
je nerealnih očekivanja roditelja, podilaženja učenicima zbog sve
manjeg broja učenika, nepoštivanja učitelja kao autoriteta u
razredu od strane učenika i roditelja, te naravno načina rada
učitelja. S druge pak strane, smatram da je riječ ‘učitelj’ širok
pojam, i kao u svakoj drugoj struci, tako i u sustavu obrazovanja
postoje učitelji koji su predani svom poslu i odrađuju ga
najbolje što mogu, ali sigurno da postoje i oni koji su, što zbog
odnosa društva, visini prihoda ili pak nekog drugog razloga manje
predani svom poslu.

Nije protiv toga da se uvede osam satno radno vrijeme koje bi
učitelji provodili u školi.

– Nakon nastave bi se mogli pripremati za drugi dan i rješavati
svu potrebnu administraciju. Nažalost, postoji dosta činjenica na
koje mi učitelji ne možemo utjecati, već se moramo prilagoditi
zakonima struke i načinu rada te poštivati propisani Nastavni
plan i program. Također, jednaka prava za sve, točno definirane
nagrade/kazne trebale bi vrijediti za sve učitelje i
odgojno-obrazovne djelatnike.

Osim toga, mišljenja je da bi prije stalnog zaposlenja trebalo
biti obavezno uvesti probni rad od barem 3 mjeseca kako bi
stručna komisija imala prilike procijeniti ispunjava li kandidat
sve potrebne uvjete i očekivanja vezana uz radno mjesto.

– Po mom mišljenju glavni kriteriji trebali bi biti redovito
ispunjavanje radnih obaveza, učinkovit i produktivan način
poučavanja i prijenos znanja učenicima te uspostava radne
atmosfere i discipline u razredu.

Dobro osmišljen koncept ‘Škole za život’

Tea Pavičić Zajec misli da je koncept ‘Škole za
život’
 dobro osmišljen i da bi provedba zasigurno
trebala donijeti barem neke promjene u sustavu obrazovanja.

– Nisam sigurna koliko će sve planirano biti izvedivo i u praksi.
Smanjenje administracije je svakako nešto što je nužno potrebno,
a veća autonomija učitelja zasigurno će omogućiti svakom učitelju
da na najbolji mogući način učenicima prezentira nastavne
sadržaje obzirom na njihove interese i mogućnosti. Tome uvelike
doprinosi i velik broj gotovih digitalnih obrazovnih sadržaja
koji nude priliku svakom učitelju digitalizaciju nastavnog
procesa – ističe, dodavši da je ‘otvorena za promjene i
smatra da su one uvijek dobrodošle’.

– Ipak, način na koji će promjene biti realizirane i u kojoj
mjeri ovisi o samim učiteljima, uvjetima rada i suradnji
roditelja koja je neizostavan faktor u uspješnosti svakog
obrazovnog procesa – zaključno je iznijela.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije