među 510 najuspješnijih

DIJANA GAŠPARAC Učiteljica engleskog jezika varaždinske Četvrte osnovne škole dobitnica je nagrade Ministarstva: ‘Poticaj je to za daljnje usavršavanje’

Učiteljski posao, dodaje, nikad nema kraja jer ga 'nose svojim kućama, u glavi i mislima'.

Na Dan učitelja, 5.
listopada, Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike
Hrvatske nagradilo je 510 najuspješnijih
odgojno-obrazovnih radnika
 u školskoj godini
2018./2019. temeljem odluke Povjerenstva za nagrađivanje.

Dijana Gašparac jedna je od nagrađenih
učiteljica engleskog jezika varaždinske Četvrte osnovne
škole
, a nagrađena je ‘za osmišljavanje novih nastavnih
sadržaja i vođenje online edukacija, sudjelovanje u projektima,
uređivanje školske mrežne stranice te školske stranice na
društvenoj mreži’.

– Na Četvrtoj osnovnoj školi Varaždin zaposlila sam se prije
18 godina te svih tih godina radim kao učiteljica engleskog
jezika. Poučavam učenike razredne i predmetne nastave, dakle od
prvog do osmog razreda – kazala je ova učiteljica koja je prije
deset godina napredovala u zvanje mentora, a
prije pet godina u zvanje savjetnika

– Po karakteru sam pozitivna i entuzijastična osoba koja ne voli
rutinu, monotoniju i mirovanje, a to se preslikava i na moj način
rada u školi. Motivacija i kreativnost u prenošenju znanja
učenicima vrlo su mi važni tako da sam neprestano u ‘potrazi’
metoda, načina i sadržaja koji bi učenicima nastavu učinili
zanimljivijom – istaknula je Gašparac, koja odlazi i
na kratkoročne mobilnosti izvan Hrvatske, čime radi na
stručnom usavršavanju.

– Često sam sudionik online edukacija koje izabirem prema
interesu i potrebi učenika naše škole. Nova znanja i vještine
rado prenosim na kolege putem radionica i edukacija.
Raduje me suradnja, podrška i kolegijalnost učitelja naše
škole te njihov doprinos tijekom nedavne posjete kolegica iz
Portugala koje su odabrale našu školu kao mjesto ‘job shadowing’,
tj. promatranje nastave u sklopu Erasmus plus projekta – rekla
je. 

Način rada s učenicima

Angažman učenika u školi raste ukoliko im je motivacija visoka,
ukoliko se učenje događa u ugodnom ozračju, dodaje.

– Upravo zato nastojim učionicu učiniti mjestom gdje je
dozvoljeno učiti na svojim pogreškama, predlagati svoje ideje,
misliti izvan uobičajenih okvira, kritički razmišljati. Učenike
često uključujem u međunarodne projekte poput eTwinninga kako bi
razvili kompetencije govora i pisanja na engleskom jeziku,
shvatili korist i važnost poznavanja stranog jezika, ali i
razvijali međukulturalnost te toleranciju prema drugome i
drugačijem.

Informacijsko komunikacijske tehnologije olakšale su, dodaje,
ostvarivanje ishoda nastave engleskog jezika, a koristi
ih unatrag nekoliko godina.

– Često izrađujem vlastite digitalne obrazovne sadržaje za
potrebe učenja i ponavljanja nastavnih sadržaja. Skype susreti s
vršnjacima koji žive u drugim zemljama i kontinentima posebno su
oduševljavali moje učenike i mene. Suradnja na 
kratkoročnim, jednogodišnjim projektima i korištenja zajedničkog,
virtualnog mjesta za suradnju omogućuju učenicima razvoj brojnih
vještina koje će im kasnije u životu dobro doći – istaknula je.

Na natječaj za nagrađivanje učitelja javila se samostalno,
ali uz podršku ravnateljice Jasmine Dvorski i
kolega.

– Pročitavši natječaj MZO-a shvatila sam kako imam uvjete i
javila se. Nagrada je potvrda za uloženi trud i rezultate, ali i
poticaj za daljnje kontinuirano usavršavanje i doprinos kvaliteti
rada Četvrte osnovne škole Varaždin – smatra Gašparac.

Posao koji nema kraja

O ‘Školi za život’ rekla je sljedeće:

– Način je to na koji mnogi učitelji već odavno rade u svojim
učionicama, osobito jezičari. Materijalno je poboljšala
uvjete rada u nekim školama (opremljenost kabineta i slično),
omogućila edukacije učitelja za korištenje novih tehnologija,
donijela vrednovanja za učenike koje smo provodili pod
drugačijim nazivljem, osvježila predmetne kurikulume,
potvrdila autonomiju učitelja u nastavnom radu, ali i povećala
odgovornost učitelja te njihove obveze.

Učiteljski posao, dodaje, nikad nema kraja jer ga ‘nose
svojim kućama, u glavi i mislima’.

– To nisu samo bilježnice, zadaće, planiranja, pisane
provjere koliko god to bilo neshvatljivo kritičarima naše
profesije. Naš posao su učenici i njihov napredak, učenici kao
cjelovita bića o kojima promišljamo i kad nismo fizički u školi.

Mišljenja je da su promjene na bolje u obrazovnom sustavu uvijek
su moguće.

– To bih ipak prepustila stručnjacima. Ono što sama mogu
poduzimati po pitanju unapređenja nastave činim u svom
mikrosvijetu, u učionici, sa svojim učenicima za koje sam
odgovorna – kazala je zaključno.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije