'Mali vrt za održivo sutra!'

Učenici varaždinskih osnovnih škola obrađivali vrtove i učili o ekološkom uzgoju hrane

U projektu je sudjelovalo 519 učenika iz 25 razrednih odjeljenja, a edukacije učenika su provodili edukatori iz Udruge Gredica.

Udruga Gredica u partnerstvu s II.,
III., IV. i VI. osnovnom školom Varaždin
je uspješno
privela kraju projekt ‘Mali vrt za održivo
sutra!’
, a rezultati projekta predstavljeni su na
konferenciji za medije održanoj danas, 25. veljače, u Gradskoj
vijećnici gdje su o projektu govorili projektni partneri i
predstavnici Grada Varaždina.

Projekt ‘Mali vrt za održivo sutra!’ provodio se od 1. ožujka
2019. do 29. veljače 2020. na području grada Varaždina, u
partnerstvu s četiri varaždinske osnovne škole.

U provedbu projekta bili su uključeni učenici 1. i 2. odnosno 2.
i 3. razreda škola partnera, njihovi učitelji, nastavnici i
zaposlenici, te zaposlenici Udruge Gredica.

– Cilj ovog projekta bio je kroz edukacije i radionice 
doprinijeti povećanju kompetencija i aktivnog sudjelovanja
učenika nižih razreda osnovne škole, njihovih učitelja i
nastavnika, te zaposlenika prijavitelja, u sadržajima iz područja
održivog razvoja – istaknula je predsjednica Udruge Gredica i
voditeljica projekta Rusalka Majer te istaknula
kako su ekološka proizvodnja i lokalna potrošnja jednostavni su i
učinkoviti načini na koji možemo utjecati i poboljšati održivost
lokalne zajednice, a osvještavanje o tome potrebno od najranije
dobi. 

– Omogućavanje najmlađima da se bave vrtlarskim aktivnostima,
učenjem kroz iskustvo, igru i rad svladavaju se teme kao što su
važnost očuvanja bioraznolikosti, razvija se povjerenje u
prirodu, odbacuju se strahovi od kukaca i malih vrtnih životinja
te se uče praktične stvari o zdravoj prehrani.

U tu su svrhu u školskim dvorištima III., IV. i VI. osnovne škole
Varaždin, te na lokaciji Čudesnih vrtova u Biškupcu, podignuti
školski vrtovi u obliku povišenih vrtnih gredica. Svako razredno
odjeljenje je osnovalo i njegovalo jednu gredicu.

Kroz praktičan rad u vrtu učenici su na primjerima iz stvarnog
života učili o važnosti očuvanja bioraznolikosti, ekološkom
uzgoju hrane, čuvanju sjemenja, te važnosti očuvanja prirodnih
resursa. 

Za sve učenike je u sklopu projekta organizirano i studijsko
putovanje na lokalni OPG, gdje su učenici imali priliku iz prve
ruke dodatno proširiti svoje znanje i obogatiti iskustvo –
izložila je Rusalka Majer.

Zaključila je kako se provedbom projekta svakako doprinijelo
ostvarenju navedenih ciljeva te navela i impresivne brojke
projekta.

– U projektu je sudjelovalo 519 učenika iz 25 razrednih
odjeljenja, a edukacije učenika su provodili edukatori iz Udruge
Gredica. Ukupno je održano 206 edukativnih radionica – 144 u
sklopu redovne nastave Prirode i društva i 62 u sklopu nastave
produženog boravka. Sadržaji iz redovnog plana i programa
nastavnog predmeta Prirode i društva vezali su se uz sadržaje
obrazovanja za održivi razvoj te se provodili  aktivnim i
iskustvenim učenjem u vrtu.

Sami rezultati ovakvog pristupa učenju navedenih tema su trajniji
jer se učenje odvijalo na terenu, a rekreacijom u vrtu i
ravnopravnim sudjelovanjem u radu postavljaju se preduvjeti za
zdrave izbore i ponašanja. Time su se postavili temelji za
dugoročno poboljšanje kvalitete života sudionika, te njihov
održiviji odnos prema prirodi, zajednici i resursima, te
bioraznolikosti  i ravnoteži u ekosustavu – zaključila je
Rusalka Majer te dodala kako su uz učenike kroz
projekt educirani i učitelji i nastavnici u školama u kojima se
projekt provodio, te zaposlenici Udruge Gredica.

Nakon provedbe projekta, izgrađeni vrtovi te sav materijal
(povišene gredice, komposteri, zemlja, gnojivo, biljke, alat i
ostalo) ostaje u vlasništvu škola partnera, čime škole partneri
imaju izgrađen temelj za daljnje aktivno bavljenje održivim
razvojem kroz uzgoj raznog bilja u ekološkom vrtu – završila je
svoje izlaganje Rusalka Majer.

Privremena pročelnica Upravnog odjela za kulturu, obrazovanje i
sport Draženka Dević pohvalila je ideju i
provedbu projekta te izrazila nadu da će se projekt nastaviti
provoditi ove i svih sljedećih školskih godina.

Ravnatelj VI. Osnovne škole Varaždin Mario
Stančić
kazao je kako je bilo zadovoljstvo sudjelovati u
ovom hvalevrijednom projektu te kako je to vjetar u leđa za
daljnje bavljenje temama iz održivog razvoja.

Ravnateljica IV. Osnovne škole Varaždin Jasmina
Dvorski
smatra kako je projektom ostvarena dodatna
vrijednost kroz uključivanje roditelja u obrazovne sadržaje
vezane za održivi razvoj na njihovoj školi, ali kroz obrazovanje
nastavnog osoblja o temama održivog razvoja. Zaključila je kako
je provedbom projekta svakako poboljšana kvaliteta života djece i
nastavnog osoblja IV. Osnovne škole Varaždin.

Na projekt su se osvrnule i razredne učiteljice – koordinatorice
projekta za svaku pojedinu školu.

Razredna učiteljica Antonija Benjak iz IV. OŠ
Varaždin kazala je kako su djeca bila oduševljena projektom te
kako škola svakako planira nastaviti s pokrenutim aktivnostima.

Učiteljica Margareta Živković s VI. Osnovne
škole Varaždin kazala je kako su djeca bila izrazito ponosna na
plodove svoga rada i što mogu kušati plodove koje su sami
uzgojili te zaključila kako je to neprocjenjiva vrijednost
projekta. 

Učiteljica Suzana Kućar s III. Osnovne škole
Varaždin istaknula je kako su djeca bila jako zadovoljna te kako
su shvatila da svojim radom mogu nešto konkretno postići. Posebno
je naglasila kako su djeca bila izuzetno radosna i vesela tijekom
i nakon sudjelovanja na radionicama te je upravo to ono što je
dragocjeno i neprocjenjivo.

Učiteljica Spomenka Žmegač s II. Osnovne škola
Varaždin kazala je kako sudjelovanje u projektu za djecu bilo
izrazito korisno i lijepo izvanučioničko iskustvo.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije