13 načina kako biti produktivniji nadolazeću godinu

Veća produktivnost proizlazi iz pametnijeg načina rada, ne nužno i težeg te dobrog korištenja vremena tijekom dana.

Iako nije uvijek izvedivo, napraviti više u manje vremena dosežnije je ako se riješite loših navika, tvrdi Business Insider.

1. Impulsivno pretraživanje interneta
Pristup internetu moguć je sa svih platformi i lako je “izguglati” odgovor na pitanje koje vam je tek palo na pamet. Zadatak koji trenutno radite bolje ćete obavite ako pitanje negdje zapišete, a odgovor potražite kasnije.

2. Multitasking
Neki su izvrsni radeći više stvari odjednom, ali istraživanje je pokazalo da samo 2% populacije učinkovito multitaska. Za ostale, obavljanje više stvari odjednom samo je loša navika koja umanjuje koncentraciju i u konačnici vas čini manje produktivnima.

3. Provjeravanje maila. Po cijele dane.
Stalan pristup internetu dozvoljava i pretjerano provjeravanje online pošte. Zbog toga svaki dan izgubimo oko 25 minuta radnog vremena, a navodno nas i zaglupljuje. Ron Friedman, savjetnik za strategiju, savjetuje da ugasimo nepotrebne tabove, mail i mobitel te ostale distrakcije. Gašenjem spomenutih aplikacija na barem 30 minuta dok smo zaokupljeni s puno posla, dodatno će pomoći.

4. “Moralno licenciranje” ili “samo-licenciranje”
Radilo se o novoj dijeti, rutini vježbanja ili poslovnom rasporedu, jedna od najteže izvedivih stvari kod formiranja nove navike jest potreba za varanjem kao nagrada što smo se držali određenih zadataka. Ideja da zaslužujemo trošiti na skupo jelo jer smo cijeli tjedan štedjeli zove se “moralno licenciranje”. Ovakvo ponašanje zapravao potkopova planove za vlastitim poboljšanjem.

5. Odgađanje najvažnijeg posla za kasnije
Uobičajeno dan započinjemo jednostavnim zadacima, a teže stavljamo sa strane. Istraživači kažu da imamo ograničenu količinu volje, koja se tijekom dana smanjuje. Iz tog razloga najteže zadatke najbolje je odraditi odmah.

6. Previše sastanaka
Ništa ne ometa tijek produktivnosti kao nepotreban sastanak. Mail, chatovi i drugi načini komunikacije stalno su nadomak ruke. Sastanke koristite za upoznavanja ili ozbiljne rasprave koje se i trebaju održati uživo.

7. Cjelodnevno sjedenje
Poslovna savjetnica, Nilofer Merchant na nedavnom TED nastupu podijelila je ideju “hodajućih sastanaka”. Kaže da umjesto sastanaka uz kavu i pod fluorescentnom rasvjetom radije zajednički prošećete i razgovarate. “Iznenaditi će vas koliko svjež zrak osvježava razmišljanje. Osvježit će i ulazak potpuno novih ideja.” – kaže Nilofer.

8. Odgađanje alarma
Jutarnje odgađanje alarma daje malo vremena za dodatni odmor. Istina je da više šteti nego što pomaže. Kada se probudite, endokrinološki sustav ispušta kortizol kako bi vas pripremio za dan. Kada ponovno legnete usporavate taj proces, a dodatnih 10 minuta sna tijelu neće dati potreban duboki san.

9. Neuspjelo postavljanje prioriteta
Neki smatraju kako puno ciljeva znači i puno uspjeha – ako jedna ideja propadne, ostaju one na koje se možete osloniti. Doduše, ovo ponašanje može biti neproduktivno. Lista od 20 stvari koje trebate obaviti super je ideja, ali pokušajte se koncentrirati na 5 najvažnijih, barem za početak.

10. Previše planiranja
Mnogo ambicioznih i organiziranih ljudi pokušava povećati svoju produktivnost preciznim planiranjem svakog sata u danu. Nažalost, stvari ne idu uvijek po planu, neočekivan zadatak ili bolest bližnjeg stavljaju vas van balansa. Pokušajte isplanirati nekoliko konkretnih sati rada u danu, time ste fleksibilniji kasnije.

11. Premalo planiranja
Strategija je najvažnija faza za postizanja dugotrajnih ciljeva. Odredite što želite kao konačni ishod, a zatim osmislite i prve korake. Na polu puta do cilja moći ćete se osvrnuti i vidjeti idete li u pravom smjeru.

12. Mobitel pored kreveta
LED zasloni mobitela, tableta i laptopa zrače tzv. plavo svijetlo. Takvo zračenje šteti vidu i smanjuje proizvodnju melatonina – hormona koji regulira ciklus spavanja. Niske razine melatonina nađene su i kod osoba sklonijih depresiji. Pametne telefone radije staviti dalje od mjesta gdje spavate.

13. Perfekcionizam
Korijen odugovlačenja često je misao da nećemo obaviti dobar posao. Britanski filozof, Alain de Botton kaže: “Počinjemo raditi tek kada strah od nerada postane veći od straha da ćemo pogriješiti, a za to treba vremena.” Jedini način za pobijediti odugovlačenje jest da smanjimo perfekcionizam. Briga oko detalja na kraju se pokaže nebitnom. Praveći se da vam je zadatak nevažan i da je u redu pogriješiti moglo bi vam pomoći da prije ostvarite vlastiti cilj.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije