TRAJAT ĆE 60 DANA

Počinju zimska sniženja: Cijene će se spuštati u tri kruga, saznajte na što trebate posebno pripaziti

Tijekom zimskoga sniženja najviše se kupuje odjeća i obuća, ali i različiti sezonski proizvodi.

Nakon kupovine božićnih poklona za najmilije, vrijeme je da
počastite i sami sebe. S 27. prosincem počinje zimsko sezonsko
sniženje.

Proizvodi su u prosjeku sniženi između 20 i 70 posto, a taj
popust zna rasti prema kraju isteka roka sniženja.  

– U prvom krugu, do polovice siječnja, popusti će iznositi
između 20 i 30 posto, nakon toga se očekuju popusti i do 50
posto, a pred sam kraj veljače očekujemo da će cijene padati i
prema 70 posto – najavila je direktorica Sektora za trgovinu HGK
Tomislava Ravlić.

U 60 dana propisanog trajanja sniženja redovna cijena i nova
snižena cijena mora se iskazati jasno, vidljivo i čitljivo. Ako
trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom po
sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno
oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka
propisanih 60 dana.

Tijekom zimskoga sniženja najviše se kupuje odjeća i obuća, ali i
različiti sezonski proizvodi, poput zimske opreme i dekoracija.

– Praksa je pokazala da posljednjih godina domaći trgovci prate
trendove europskih trgovaca po pitanju sezonskih rasprodaja pa se
bilježe sve veće stope sniženja. Dakle, tu možemo govoriti o
međunarodnoj konkurentnosti jer zbog usklađenih rokova sniženja
naši kupci više ne idu u tolikoj mjeri kupovati u druge zemlje u
okruženju. Trgovci sve više osluškuju i uvažavaju promjene na
tržištu te nastoje uspješno odgovoriti na želje i potrebe
potrošača – poručuju iz Hrvatske gospodarske komore za RTL.

Cijena i dalje najvažniji faktor

Kad govorimo o digitalizaciji, trgovini sadašnjosti i budućnosti
ne možemo ne spomenuti e-trgovinu. U svjetskim razmjerima
kontinuirano raste, a i u Hrvatskoj je zabilježen isti trend.
Novi potrošač je informiran, sve kritičniji i sve
digitaliziraniji. No, neke stvari se ipak ne mijenjaju. Cijena mu
je i dalje jedan od najvažnijih faktora prilikom donošenja odluke
o kupnji.

‘- Danas valja govoriti o omnichannel pristupu, koji je fokusiran
na kupca i uklanja granice između svih kanala kupnje. Zapravo se
na određeni način online i offline prodaja sinkroniziraju i
povezuju. Kupci danas često koriste sve kanale. Naruče proizvod
online pa ga preuzmu u fizičkoj prodavaonici, ili primjerice
odlaze u fizičku prodavaonicu probati određeni primjerice odjevni
predmet pa ga kupe online kanalom – kazali su iz HGK.

Nemojte nasjesti na zamke trgovaca

Većina kupaca zadovoljna je ‘ulovima’ na sniženjima, ali često
imamo priliku čuti da se osjećaju prevarenima. 

Dijana Kladar iz Saveza udruga za zaštitu potrošača kazala nam je
da se kupci najčešće žale kako trgovci oglašavaju sniženje, a
stave svega par proizvoda na primjerice 70 popusta. Kupci su
uočili još jednu praksu trgovaca.

– Često tvrde da trgovci neposredno prije sniženja dignu cijenu
robe ili napišu visoku cijenu po kojoj se proizvod nikada nije
prodavao – dodaje Kladar. Ističe i kako sniženja u Hrvatskoj još
nisu kao u drugim zemljama EU, idu samo do 50%.

Trgovci, naglašava Kladar, se služe marketingom na način koji
ponekad zavarava potrošače, a pitanje nepoštenog marketinga i
utjecaja na potrošače se kod nas ne sankcionira učinkovito. Kao
primjer ističe sve popularniji ‘Crni petak’ koji se iz Amerike
proširio na ostatak svijeta.

– Black Friday groznica stvara psihološki utjecaj na potrošače da
izađu u shoping centre i kupuju, a zapravo sniženja su većinom
bila 30% – kaže Kladar.

Kako bi izbjegli zamke trgovaca, Kladar građanima savjetuje da
prije kupnje uvijek pitaju ako imaju kakvih neudoumica te da
pažljivo pročitaju sve ugovore koje potpisuju.

– U slučaju sumnje na nepravilnosti možete se besplatno obratiti
Državnom inspektoratu – napiminje.

Online kupnja u Hrvatskoj zaostaje za onom u EU

Podaci Eurostata pokazuju da je tijekom 2017. godine (podaci za
2018. godinu biti će dostupni u veljači 2020.) jedno od pet
poduzeća u EU-28 ostvarilo elektroničku prodaju. Postotak prometa
na e-prodaji iznosio je 17% ukupnog prometa poduzeća s 10 i više
zaposlenih osoba.

U zadnjih deset godina na razini EU postotak poduzeća koja su
ostvarila e-prodaju povećao se za 7 postotnih bodova, a promet
poduzeća od e-prodaje povećao se za 5 postotnih bodova. 35 %
kupaca u Hrvatskoj koji se koristi internetom kupovalo je u 2017.
online putem, na razini EU kupovalo je 60% građana. Na razini EU
najviše su kupovali online Danci, Britanci i Nizozemci.

Online se najviše kupuje odjeća i sportski
proizvodi

Putem e-trgovine na razini Unije su se najviše kupovali odjeća i
sportski proizvodi (64%), usluge vezane za putovanje (prijevozne
karte i smještaj) (53%), proizvodi za kućanstvo (45%), ulaznice
za priredbe (39%) te knjige, časopisi i novine (32%). Manje od
jednog od pet e-kupaca kupilo je telekomunikacijske usluge (20%),
računalni hardver (17%), lijekove (14%) i materijal za e-učenje
(7%).

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije