DNEVNIK JEDNOG PARFUMERA

Male tajne velike parfemske industrije

Na što obratiti pažnju kada kupujete parfem ili neki miris...

Jeste li se ikada zapitali što zapravo stoji iza svih tih
neodoljivih bočica o kojima nerijetko maštamo? Što imaju ti
zamamni mililitri tekućine od kojih nam se katkada zavrti u glavi
od ljepote? Kako uopće može postojati nešto što nas već na prvu
obori s nogu i želimo se okupati u oblaku tog mirisa koji tako
neodoljivo privlači.

Iza svih tih opojnih mirisa koji pobuđuju kod nas divne osjećaje
je zapravo jako dobar plan, stotine analiza, znanje i malo
‘mazanja očiju’. Drukčije rečeno nije baš sve takvim kako nam se
čini ili kako nam se predstavlja. Ono što nam se uglavnom prodaje
je dobra priča umotana u još bolju ambalažu. Kao i svaka, tako i
parfemska industrija ima svoje male
tajne. Neke se lako otkriju no ima i
onih za koje, pogotovo veliki proizvođači ne žele da znate. 

PRAVA VRIJEDNOST

Cijelu sam jednu prijašnju kolumnu posvetio toj temi i izavala je
jako dobre rekacije kod vas. Ne želim se ponavljati, no jedna od
tajni za koju velike parfemske kuće ne bi htjele da znate je
stvarna vrijednost parfema kojeg vi nerijetko skupo plaćate. U
velikoj većini slučajeva, a kada govorimo o mainstream parfemu,
njegova prava vrijednost ili bolje reći trošak proizvodnje je
samo 10% od te cijene. Pa ako se pitate što je onda to što 
plaćate, plaćate ime, brand, razne kampanje, modele, oglašavanje
i sve ostalo što ide uz promociju takvog proizvoda. Ne mislite
valjda da se reklamiranje plaća iz džepa proizvođača. Sve to
plaćate vi.

POSTOJANOST MIRISA 

Da cijena ili razvikano ime ne znači nužno i najbolju kvalitetu
možda se već uvjerili i sami. Sigurno znate što znače kratice EDT
ili EDP. EDT ili  eau de toilette je ustvari toaletna voda i
ona sadrži od 5 do 15% parfemskih esencija. EDP ili eau de parfum
pak sadrži između 15 i 20% parfemskih esencija. Osim postotka
bitna je i kvaliteta esencija. Pa se može desiti da kupite
primjerice EDT, odosno toaletnu vodu koja ima dužu postojanost od
primjerice parfemske vode. Razlog tome može biti kvalitetniji
sastav, odnosno esencije. Naravno da to nije uvijek slučaj i to
vrijedi samo u nekim slučajevima. Prave parfeme rijetko ćete naći
u našim parfumerijama i drogerijama. Oni koji nose oznaku
perfume imaju visoke koncentracije
parfemskih
esencija
od 20 do 30% i već njihov sastav jamči
postojanost mirisa. Mi u Hrvatskoj Parfemskoj
Kući
posvetili smo se upravo proizvodnji parfema i
po tome jesmo i želimo biti drukčiji. Želimo da si svi
zaljubljenici u mirise mogu priuštiti pravi
perfume

PRIRODNI ILI UMJETNI SASTOJCI?

Možda ćete se iznenaditi, no čak i do 99% sastojaka u parfemu je
sintetskog porijekla. To znači da su esencije koje se koriste za
dobivanje finalnog proizvoda dobivene kemijskim putem u
laboratoriju. No, takva praska se ne primjenjuje samo kako bi se
izbjegli preveliki troškovi proizvodnje. Naime, zbog zbog propisa
i pravila koja koje je donijela IFRA, internacionalna agencija
zadužena za parfemsku industriju postoji podugačak popis
sastojaka koji se ne smiju koristiti. Na primjer esencije
životinjskog porijekla. Osim toga, ako se uzme u obzir i
činjenica da se od četiri tone ružinih latica dobije tek litra
parfemskog ulja, onda je jasno zašto se među ostalim pribjegava
sintetskim sastojcima. 

DEKLARACIJA

Obavijest o proizvodu je obavezna i ona mora sadržavati određene
infomacije. No to ne znači da mora sadržavati baš sve što se u
nekom proizvodu nalazi. Osim naziva proizvoda, datuma proizvodnje
i roka upotrebe ako je to propisano, zemlje porijekla treba
navesti i sastav. No kao što sam spomenuo prije, ne sve. Ako
primjerice u parfemu postoji sastojak kojeg ima manje od 1% on se
ne mora navesti u deklaraciji.  Onda su tu i fikastivi i
razni drugi aditivi. Katkada se koristi nekoliko njih i svaki za
sebe u malom postotku. No, zbog njih je miris iznimno dugotrajan,
katkada i trajniji od pravog parfema. No to nipošto ne znači da
je razlog trajnosti kvalitetna esencija, već čista kemija,
odnosno pojačivač mirisa kojim se to svojstvo dobiva umjetnim
putem. 

Naravno da postoje parfumerije koje su krenule u posve drugom
smjeru i koje nisu toliko usmjerene na masovnu proizvodnju i
profit nego na čisto umijeće stvaranja pravih parfema, iskonu
stvaranja mirisa. Među njima su i niche parfemi. Trend
proizvodnje niche parfema postaje sve popularniji, a raste i
potražnja za njima. Karakteristike niche parfema su prilično
kompliciran proces proizvodnje, neobične mirisne kombinacije i
rijetki sastojci. I Hrvatska Parfemska
Kuća
također ima svoje
niche parfeme
koji pronalaze svoje
kupce.  

Uživajte u bogatstvu mirisa!

Vaš parfumer, Tomislav Vrbanec

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije