Vijesti / Životni stil

JESTE LI ZNALI

Možete li piti previše vode? Važno je biti hidriran, ali evo što kažu stručnjaci

Možete li piti previše vode? Važno je biti hidriran, ali evo što kažu stručnjaci
Ilustracija

Idealna količina vode varira za svaku osobu, ovisno o dobi, spolu, količini tjelesne aktivnosti i još mnogo toga, pa nema pravog odgovora na to koliko tekućine treba unijeti u organizam.

Svi već znamo koliko je važno ostati hidratiziran i piti dovoljno vode, posebice ljeti. Osim regulacije tjelesne temperature, pijenje dovoljne količine vode ključno je za detoksikaciju, pa čak i za imunitet. No, postoji li šansa da pijete previše vode? Evo zašto pretjerana hidratacija može biti opasna i kako prepoznati događa li vam se, prema Mind Body Green.

Idealna količina vode varira za svaku osobu, ovisno o dobi, spolu, količini tjelesne aktivnosti i još mnogo toga, pa nema pravog odgovora na to koliko tekućine treba unijeti u organizam. Pijte vodu kad osjetite žeđ, kad gubite previše tekućine znojenjem ili kad ste, primjerice, bolesni, kao i kad vam se čini da je mokraća pretamna.

Dok se pretjerana hidratizacija teško postiže, zapravo je moguće popiti previše vode. Prekomjerna konzumacija vode može imati brojne nuspojave, uključujući grčenje mišića zbog neravnoteže elektrolita i povećanje učestalosti urina. U ekstremnim slučajevima, previše vode može dovesti do kobne intoksikacije vodom, poznate i kao toksemija vodom, trovanje vodom ili hiperhidratacija. Najčešća neravnoteža elektrolita, koja može nastati pijenjem previše vode, naziva se hiponatremija (niska razina natrija u krvi). Karakteriziraju je simptomi poput mučnine, povraćanja, gubitka apetita, kaže jedno istraživanje. Ovo su znakovi da konzumirate previše vode:

Prozirna mokraća

Ako je mokraća bistra, to znači da pijete previše vode i da u tom trenutku vaše tijelo samo baca vodu.

Grčenje mišića

Zbog neravnoteže elektrolita nerijetko se javlja grčenje mišića i slabost. Kada se tijelo znoji, kroz kožu se izlučuju i voda i elektroliti pa je neophodno unositi dovoljno tekućine, ali i namirnica kao što su banane da bi se nadoknadila količina elektrolita. Uz grčenje mišića javljaju se i mučnina, glavobolja i povraćanje.

Mokrite češće

Prosječna zdrava osoba mokrit će svaka tri do četiri sata, kaže Simma-Chiang. Sve više od toga znak je da konzumirate previše vode.

Najnovije

Reci što misliš!