Vijesti / Životni stil

za bolji život

Poboljšajte raspoloženje: 7 iznenađujuće lakih stvari koje će vas učiniti sretnijima

Poboljšajte raspoloženje: 7 iznenađujuće lakih stvari koje će vas učiniti sretnijima
Ilustracija

Ove iznenađujuće lake stvaru mogu učiniti da se osjećate sretnije, počevši od danas

Znanost pokazuje da postoje jednostavni i opipljivi načini za njegovanje sreće i promicanje boljeg emocionalnog blagostanja. Uspostavljanjem određenih navika za poboljšanje raspoloženja u svakodnevnom životu, možda ćete moći postupno povećati osjećaj sreće i prigrliti emocionalno ispunjeniji život. Čitajte dalje kako biste saznali kojih sedam iznenađujuće lakih stvari mogu učiniti da se osjećate sretnije, počevši od danas, piše Best Life.

Razgovor sa strancima: Održavanje društvene povezanosti s prijateljima i članovima obitelji povezano je s boljim mentalnim zdravljem i blagostanjem. Međutim, nedavna istraživanja pokazuju da nije samo vaša ključna grupa kontakata ono što obogaćuje vaš život. Prema studiji iz 2022. koju su proveli studenti iz Harvard Business School, razgovor sa strancima također je važan ako želite poboljšati svoje raspoloženje. Istraživači su skovali izraz "relacijska raznolikost" kako bi opisali dva faktora odnosa koji dovode do sretnijeg raspoloženja: bogatstvo i ujednačenost. "Bogatstvo" nečijih odnosa odnosi se na to komunicira li netko s ljudima različitih razina bliskosti (članovi obitelji, prijatelji, poznanici i stranci). "Ujednačenost" se odnosi na to koliko su ravnomjerno raspoređene njihove interakcije među tim grupama. "Više kategorija odnosa s kojima razgovaraju u danu i ravnomjernost njihovih razgovora,i znači da su sretniji", objasnila je Hanne Collins, doktorandica koja je koautorica studije, dok je razgovarala s NPR-om.

Volontiranje: Činjenje dobrote ili volontiranje može biti još jedan jednostavan način da se osjećate sretnijima u svakodnevnom životu. "Istraživanje je pokazalo da sudjelovanje u volonterskim uslugama značajno predviđa bolje mentalno i tjelesno zdravlje, životno zadovoljstvo, samopoštovanje, sreću, manje simptome depresije, psihološke poteškoće te smrtnost i funkcionalnu nesposobnost", potvrđuje studija iz 2018. objavljena u časopisu BMC javno zdravstvo. Prema Klinici Mayo, postoji nekoliko razloga zbog kojih uzvraćanje može dovesti do povećanja razine sreće. Njihovi stručnjaci kažu da volontiranje pruža priliku za njegovanje odnosa i daje ljudima osjećaj smisla i svrhe - a oboje može pomoći u smanjenju stresa i poboljšati raspoloženje.

Vježbanje zahvalnosti: Zahvalnost, ili praksa izražavanja cijenjenja za stvari koje cijenite u svom životu, također može uvelike povećati vašu razinu sreće, sugerira znanost. "Postojeća istraživanja podupiru povezanost između zahvalnosti i općeg osjećaja dobrobiti", kaže studija iz 2010. objavljena u časopisu Psychiatry. Zapravo, istraživači sa Sveučilišta u Kaliforniji, Davis (putem Harvard Health Publishing) proveli su eksperiment u kojem su ispitanici bili zamoljeni da vode tjedni dnevnik u razdoblju od 10 tjedana. Grupe su bile podijeljene u tri skupine: jedna koja je dobila uputu da piše o stvarima na kojima su zahvalni, druga je dobila uputu da piše o stvarima koje ih muče, a treća je dobila uputu da piše o događajima koji su na njih utjecali na bolje ili gore. Na kraju studije, oni koji su vodili dnevnik zahvalnosti izvijestili su o više optimizma i sreće od ispitanika u druge dvije skupine.

Provođenje vremena u prirodi: Provođenje vremena na otvorenom još je jedan jednostavan način da se osjećate sretnijima, pokazuju istraživanja. U studiji iz 2014. objavljenoj u časopisu Frontiers in Psychology, "Oni koji su više povezani s prirodom iskusili su više pozitivnih učinaka, vitalnosti i zadovoljstva životom u usporedbi s onima koji su manje povezani s prirodom." Zapravo, nekoliko je studija izravno usporedilo iskustvo hodanja u prirodnim okruženjima s hodanjem u urbanim okruženjima. Uglavnom, ove su studije pokazale da je hodanje u prirodi više povezano sa smanjenom tjeskobom, stresom i ruminacijom.

Kupke: Za mnoge od nas ne postoji ništa tako umirujuće kao uvlačenje u toplu kupku na kraju stresnog dana. Istraživanja podupiru ideju da redovito kupanje doista može poboljšati vaše fizičko i mentalno zdravlje. Konkretno, studija iz 2018. objavljena u časopisu Evidence Based Complementary Alternative Medicine pokazala je da su oni koji su se kupali svaki dan tijekom dva tjedna imali manje šanse prijaviti umor, stres, bol i loše raspoloženje nego tijekom kontrolnog razdoblja, tijekom kojega su se tuširali. "Rezultati su bili niži za stres, napetost-tjeskobu, ljutnju-neprijateljstvo i depresiju-utučenost" kada su se ispitanici kupali, napisali su istraživači.

Redovito vježbanje: Fizičke prednosti redovite tjelovježbe teško je precijeniti. Prema Centru za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), najmanje 150 minuta tjelesne vježbe umjerenog intenziteta može vam pomoći u održavanju zdrave tjelesne težine, smanjiti rizik od kroničnih bolesti, ojačati vaše kosti i mišiće i produžiti životni vijek. No dobrobiti tu ne staju: tjelovježba vas također može učiniti puno sretnijima, prema studiji iz 2020. objavljenoj u International Journal of Environmental Research and Public Health. Istraživači koji stoje iza te studije proučavali su kako tjelovježba utječe na mentalnu dobrobit mladih, sredovječnih i starijih osoba. "Nakon kontrole demografskih karakteristika, sudionici s visokom i umjerenom razinom aktivnosti imali su značajno veće zadovoljstvo životom i sreću od onih s niskom razinom aktivnosti u ukupnoj populaciji i tri dobne skupine", napisali su.

Dobro se naspavati: Konačno, odmor je ključan ako se želite osjećati sretnije. Zapravo, mnoge su studije otkrile dvosmjernu vezu između lošeg sna i depresije – što znači da svaki od njih pridonosi pokretanju nezdravog ciklusa nemira i lošeg raspoloženja. Iako CDC preporučuje da odrasli spavaju između sedam i devet sati po noći, barem 35 posto Amerikanaca u prosjeku spava manje od sedam sati. Da biste se noću bolje odmorili, svakako slijedite dosljednu rutinu odlaska na spavanje koja potiče dobru higijenu spavanja. Ako i dalje ne možete spavati, svakako razgovarajte sa svojim liječnikom o svojoj nesanici kako biste utvrdili postoji li možda temeljni medicinski uzrok.

Najnovije

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.