PRIPAZITE

Izbjegavajte ih raditi: Ovih pet navika živciraju vašeg liječnika!

To vam vjerojatno neće reći, ali neće biti sretni...

Liječnici su priznali ono što vama možda ne govore: vaše
ponašanje moglo bi smetati na putu da dobijete najviši mogući
standard zdravstvene skrbi. Kako se možete naći s liječnikom na
pola puta? Pomozite im da vam pomognu, piše The
Healthy

Ne dolazite pripremljenii: “Preporučam pacijentima da ponesu
detaljan popis svojih briga i simptoma, kao i vremenski okvir
početka i koliko često se javljaju simptomi”, kaže Aline C.
Zeringue,  voditeljica medicinskih sestara iz Teksasa. 
Osim toga, trebali biste doći spremni s bočicama ili
fotografijama naljepnica svih lijekova koje uzimate. Prema
dr. Robertu J. Usaitisu, specijalistu obiteljske medicine iz
Pensilvanije, ovo može pomoći osigurati da vaš liječnik bude u
toku sa svim trenutnim točnim dozama koje su vam propisane,
osobito ako prvi put vidite liječnika. Ako ste doživjeli bilo
kakve promjene od vašeg zadnjeg posjeta, bili ste na hitnoj
pomoći ili ste bili kod specijalista, također biste trebali
obavijestiti svog liječnika.

Laganje o lijekovima ili navikama: Istina je da vaš liječnik
ne čita misli. Kako bi mogli učinkovito pružiti skrb, trebaju
imati iskrene i detaljne informacije o vašoj povijesti bolesti,
seksualnoj aktivnosti i navikama, a sve to može doći samo od vas.
“Mislim da pacijenti ponekad zaborave da liječnik nije tu da vas
kazni ili učini da se osjećate loše zbog svojih navika ili
izbora”, kaže Payton Reiter, liječnik obiteljske
medicine u Austinu. “Cilj liječnika je poboljšati vaš život i
pomoći vam da donesete informirane odluke o svojoj skrbi, stoga
pacijenti moraju dopustiti davateljima usluga da ih usmjeravaju
informacijama”.

Izbjegavanje redovitih pregleda: Kako biste dobili najbolje
moguće iskustvo na svom terminu za zdravstvenu njegu, redovito
praćenje i pregledi su obavezni. Zeringue kaže da to ne samo da
uspostavlja kontinuitet skrbi, već može pomoći pacijentima da
steknu veće povjerenje u praćenju svojih simptoma i povijesti
zdravlja.

Čavrljanje na telefonu: Ova sljedeća napomena vjerojatno se
podrazumijeva, ali razgovor na telefon – bilo da ste u čekaonici
ili sobi za pregled – treba izbjegavati koliko god je to moguće.
Strancima je već dovoljno toga na umu u liječničkoj ordinaciji, i
bez da vas slušaju. Ako je neophodno odgovoriti na poziv,
obavijestite šalter za registraciju i otiđite negdje drugdje radi
privatnosti.

Samodijagnosticiranje iz internetske pretrage: Većina ljudi
misli da će im guglanje simptoma pomoći da se osjećaju opušteno,
ali kada tražite najgori mogući scenarij, ta pristranost često
može utjecati na rezultate pretraživanja. Iako može biti korisno
za pacijenta napraviti istraživanje kako bi suzio simptome, dr.
Usaitis kaže da samodijagnoza često može dovesti do više
nepotrebne tjeskobe.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije