Čačić je rekao da kamioni imaju povlaštenu tarifu za promet autocestama, Dragutin Kranjčec odgovara da to nije točno.
Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika
reagirala je na izjave Radimira Čačića o
povlaštenim tarifama za promet kamiona hrvatskim autocestama.
Bivši župan i nekadašnji ministar gospodarstva
u razgovoru za Varaždinski.hr ustvrdio je da bi cijene za
građane odnosno za automobilski prijevoz mogle biti dvostruko
niže kad bi se tarife za kamionski promet izjednačile s onima na
europskoj razini. Čačić je rekao da su europske tarife za kamione
do dva i pol puta veće nego u Hrvatskoj. Rekao je da problem leži
u kamionskom lobiju, s kojim nijedan ministar prometa dosad nije
imao snage ući u subob. Više o Čačićevim izjavama pročitajte
ovdje.
Danas je pristiglo priopćenje Udruge hrvatskih cestovnih
prijevoznika, koje potpisuju Dragutin
Kranjčec i Branko Trstenjački,
predsjednik i dopredsjednik te udruge. Priopćenje prenosimo u
cijelosti.
– Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika oštro osuđuje
populističke izjave nekadašnjeg ministra gospodarstva Radimira
Čačića, koji je hrvatske cestovne prijevoznike prozvao kamionskim
lobijem i optužio za premali udio u prihodima s osnova plaćenih
cestarina. Iznimno je znakovito da ovakve optužbe uoči očiglednog
početka predizbornih kampanja daje upravo bivši ministar
gospodarstva, koji je još uvijek aktivan u političkim krugovima,
pa je stoga zasigurno upoznat s nekonkurentskim položajem
hrvatskih cestovnih prijevoznika.
Spomenuti je zasigurno upoznat i s naknadom za ceste koju plaćaju
cestovni prijevoznici prilikom registracije i tehničkog pregleda
vozila, i to za vučno vozilo ali i poluprikolicu (što je poseban
apsurd, jer poluprikolica bez vučnog vozila nema nikakvu
funkciju, a što je sasvim jasno primjerice našim susjedima
Slovencima). Osim toga, zahvaljujući modelu upravo g. Čačića i mi
prijevoznici plaćamo cestarinu i kroz cijenu goriva.
Dakle, cestovni prijevoznici sasvim solidno plate svoju vožnju po
hrvatskim autocestama s tri osnove – kroz naknadu prilikom
registracije, kroz gorivo i kroz samu cestarinu. Za problem
stranih kamiona koji izbjegavaju autoceste zbog nedovoljne
kontrole tranzitnih pravaca nismo mi odgovorni.
Dok druge europske države sufinanciraju troškove svojih
prijevoznika i pomažu im prebroditi ekonomsku krizu, naš
nekadašnji ministar pokušava svaliti teret svojih krivih
političkih poteza na leđa nas prijevoznika.
Upravo su naši prijevoznici opterećeni nerazmjernim troškovima u
odnosu na zemlje okruženja, ali se unatoč tome pošteno bore za
opstanak na tržištu i doprinose bruto društvenom proizvodu ove
zemlje. Na žalost isto se ne može reći za propale poduzetničke
pokušaje bivšeg ministra – stoji u priopćenju Udruge hrvatskih
cestovnih prijevoznika.