Samo dan nakon što je Grad Varaždin potpisao koncesiju za obavljanje javnog gradskog prijevoza s Trgovačkim društvom Vincek d.o.o., trgovačko društvo Autobusni prijevoz d.o.o. sazvalo je konferenciju za medije u kojoj su iznijeti problemi s kojima se ta tvrtka suočava na tržištu.
> Od 1. listopada Varaždin dobiva ‘najjeftiniji gradski prijevoz u Hrvatskoj’!
Podsjetimo kako su se na natječaj za obavljanje javnog gradskog prijevoza, koji je raspisao Grad Varaždin, javila dva ponuditelja – tvrtke Vincek i Autobusni promet. Autobusni promet ponudio je maksimalnu cijenu iz natječaja, 7 kuna, dok je Vincek nudio 2.99 kuna, pa je odluka Grada bila jednostavna.
Na odluku je Autobusni kolodvor uložio žalbu, koju je početkom mjeseca Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbacila kao neosnovanu.
> Gradski prijevoz: Donosimo detaljan popis svih postaja na svih pet linija!
– Nismo ravnopravan subjekt na tržištu s nelojalnom i evidentno suportiranom dampinškom konkurencijom. Naime, nakon što je Presečki grupa d.o.o. iz Krapine na javnoj dražbi kupila Autobusni promet d.d. u stečaju i registrirala trgovačko društvo Autobusni prijevoz d.o.o. te preuzela sve radnike i gospodarsku djelatnost te tako spriječila odlazak svih radnika na Zavod za zapošljavanje, kontinuirano nailazi na opstrukciju u radu od strane institucija vlasti – započeo je Antun Presečki, vlasnik Presečki grupe iz Krapine i nastavio.
– Prosječna plaća u našem trgovačkom društvu za srpanj je iznosila iznad 5 tisuća kuna, a svjesni smo kako iznosom od niti tri kune kao cijeni karte, uz gradsku subvenciju, nije moguće platiti radnika vozača niti u minimalnom iznosu na koji se obračunavaju davanja, dakle radnik ne može zaraditi ni ‘minimalac’, a o ostalim troškovima da se i ne govori – osvrnuo se Presečki na cijenu koju je ponudio koncesionar Vincek.
Kaže kako je svjestan da građani Varaždina niskom cijenom karte mogu biti zadovoljni, ali smatra kako bi svima bilo lakše kad bi privredni subjekti slijedili njihov prosjek plaće.
– Jasno je vidljivo koji će iznos na ime PDV-a dobiti Republika Hrvatska kod tri ili sedam kuna, a iz toga se financira i besplatni prijevoz učenika u našoj županiji. Radili smo analizu ponuda te došli do zaključka da će Vincek d.o.o. ostvarivati godišnji manjak od 168.662 kuna. Gradski prijevoz je neprofitabilan na način koji smo mi ranije vozili, a ovo sad je još gora situacija, ali očito ovdje postoje neki interesi – smatra Presečki.
Osim toga, naveli su ‘vrhunac neobičnog ponašanja Grada’.
– Presečki grupa d.o.o. želi na mjestu postojećeg autobusnog kolodvora izgraditi jedan moderan, plan je podzemni, autobusni kolodvor te već godinu dana vodi pregovore s Gradom koji je vlasnik dijela zemljišta koji želimo kupiti. Sad taj isti Grad za potrebe koncesijskog gradskog prijevoza ide nakon završenog natječaja i odabranog koncesionara graditi na ulazu u autobusni kolodvor autobusno stajalište čime se sigurnost putnika, pješaka te autobusnog i prometa u cjelini značajno narušava. Od nas nisu tražili nikakvu suglasnost – rekao je Presečki i dodao kako su time spriječili njihovu investiciju.
– Nije bilo potrebe za izgradnjom stajališta, mogli smo im ustupiti peron, samo da su bili spremni za dogovor. Razgovarao sam s gradonačelnikom danas, ali nisam dobio objašnjenje. Navedeno smo prijavili građevinskoj inspekciji i čekamo njihov izlazak na teren – zaključio je Presečki.
Poslali smo upit u Grad o cijeloj situaciji, a odgovor ćemo objaviti po primitku.