Davor Bobić podučava najmlađu hrvatsku skladateljicu desetogodišnju Enu Jurišić!

Ena Jurišić jednostavno začuje, kaže, melodiju u glavi pa trči do pianina u svojoj sobi, ‘da ju ne izgubi’, i prebire po tipkama.

Glazbu koju odsvira zadrži u pamćenju jer još ni ne zna sama zapisati sve note.

I tako je od osme godine njezina života, otkako je počela svirati klavir.

Melodija iz glave

Ena je 10-godišnja djevojčica iz Osijeka i jedna je od najmlađih skladateljica u Slavoniji, a vjerojatno i u Hrvatskoj.

Učenica je četvrtog razreda osnovne škole i drugog razreda Glazbene škole Franje Kuhača u Osijeku.

Usto, pohađa i program kompozicije, za djecu, na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, pod mentorstvom uglednog skladatelja i profesora Davora Bobića iz Varaždina.

– Učili smo svirati neku pjesmu u Glazbenoj školi, a ja sam imala svoju melodiju u glavi, zamolila sam profesoricu Anu da ju posluša, odsvirala joj i tako je počelo – priča nam simpatična Ena.

Proljeće na selu

Profesorica je na prvu prepoznala njezin talent i odmah ju uputila kolegi Bobiću.

– Kako je Ena polako svirala, tako je on zapisivao note. Kada je završila, predao joj je papir s njezinom skladbom. Ena ga je pogledala i kasnije mi je rekla ‘Mama, pa ja ni ne znam te note!’ – smješka se njezina majka Josipa.

Svoj skladateljski prvijenac Ena je nazvala ‘Proljeće na selu’.

Stvorila je potom i ‘Klaune’ te ‘Detektive’, a ta tri naslova priskrbila su joj i nagradu na natjecanju ‘Europa u školi’, u glazbenom izričaju dobne skupine od 1. do 8. razreda, lani u svibnju.

Roditelji potpora

Imala je tada, podsjetimo, tek devet godina. Svirala je već vlastite kompozicije i na koncertima, u Osijeku i Požegi.

– Ako imam inspiraciju, dosta brzo smislim novu skladbu, za par minuta – priča nam Ena dok prebire prstima po pianinu i svira nam najnovije autorsko djelo ‘Pahuljicu’.

Mama i tata su joj, inače, prva publika.

– Tata pomalo svira gitaru pa ju zna i pratiti u sviranju – nadovezuje se mama Josipa.

Odlična učenica

Žive trenutno u manjem stančiću, Ena ima i mlađu seku, no mjesto za električni pianino moralo se pronaći.

– Vježbam svaki dan po pola sata doma, a u Glazbenu školu odlazim u jednom tjednu dva dana, a u drugome četiri, ovisno o smjenama – pojašnjava djevojčica.

Odlična je učenica četvrog razreda OŠ Jagode Truhelke, a niti jednom se riječju ne žali na tolike obveze.

– Stignem ja to sve! – smješka se ona pa prepričava anegdotu:

– Prijatelji u razredu su jednom propustili tjelesni kako bi me gledali dok sam gostovala u jednoj emisiji, okupili su se svi pred velikim televizorom – govori nam.

Izabrala klavir

Trud i rad su joj se isplatili pa je uz niz priznanja, Ena zaradila i stipendiju u Glazbenoj školi.

Klavir je za svoj instrument odabrala jer, dodaje, voli i pjevati pa uz njega i to može.

– Teško bih uz violinu na ramenu mogla pjevati – uspoređuje Ena.

A i prije nego se upisala u Glazbenu školu, sama bi, po sluhu, uspjela odsvirati omiljene joj pjesme, pa tako i jedan hit popularne ‘Adele’.

Rad s osnovnoškolcima

Da je Ena izuzetno talentirana, potvrđuje i profesor Davor Bobić.

Ona je, pak, jedna od 15-ak osnovnoškolaca s kojima on radi u Osijeku i Vinkovcima.

– Toliko je djece u Slavoniji koja skladaju da je to zaista impresivno! – započinje red. prof. art. Bobić, inače prodekan za umjetnost i znanost na Umjetničkoj akademiji u Osijeku.

Njegov je program, dodaje, jedini takav u Hrvatskoj za rad s talentiranim malim skladateljima.

U Varaždinu projekt ukinut

Poučavao je, prije toga, djecu u Varaždinu, no taj je projekt ukinut pa se usmjerio na Slavoniju.

– Kompozicija se ne uči niti u osnovnim, niti u srednjim školama. Kada dijete počne skladati, alarmiraju me njegovi profesori, a ja, opet, imam dar prepoznati talentirano dijete. Radim s njima pomoću crteža, jer tada još ne poznaju note pa ne mogu ni zapisati svoje skladbe – opisuje on princip rada.

Njegovi su bivši učenici, dodaje, danas profesori i poznati skladatelji, kako u Hrvatskoj, tako i izvan njezinih granica.

Sam profesor Bobić, inače, Kompoziciju, glazbenu teoriju i harmoniku diplomirao je u Kijevu, na Državnom Konzervatoriju P.I. Čajkovski.

– Kompozicija je sepcifičan predmet, iziskuje dodatni angažman nastavnika, a važno je prepoznati taj dar kod djeteta još u najranijoj dobi i uputiti ga na pravi put – ističe naš sugovornik.

Korak naprijed vidi u otvaranju studija kompozicije na Umjetničkoj akademiji u Osijeku od jeseni.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije