PIŠE: Gordana Foder
NASTAVA POD MASKAMA Ako dijete ne nosi masku, roditelj bi za to trebao snositi odgovornost
'Ako ne smiješ u trgovinu bez maske, zašto bi smio u učionicu bez nje. Ima učitelja, nastavnika, profesora, učenika koji su rizična skupina i treba ih zaštititi. Prenemaganje s 'Moje dijete neće nositi masku' zaista nije empatično. A ni pametno.'
Još su četiri tjedna do početka nove nastavne godine, dva tjedna do obećanog obraćanja ministra Fuchsa o načinu kako će se organizirati rad u školama, a na društvenim mrežama sve kipi od predviđanja i prosvjetara i roditelja kako će izgledati nastava.
Maske(nbal)
Od svih mogućih scenarija (ostala nam ta riječ, 'scenario', od ex ministrice) koji se predviđaju za organizaciju nastave, najveća dreka se digla oko moguće obveze nošenja maski u učionicama. Nositi masku je užasno nama koji nismo na nju navikli. Shopping je od početka obveze nošenja maski izgubio svaku draž. Teško mi je, kao učiteljici zamisliti nastavu pod maskama.
Osim što ni učitelji nisu oduševljeni maskama u učionicama, ima majki, ali i očeva, koji kategorički kao komentar na moguće obavezno nošenje maski učenika u školama napišu: 'Moj sigurno neće!', 'Nema šanse da moji nose maske!', 'Moje dijete neće nosit nikakvu masketinu'. Na upit onih drugih, fleksibilnijih roditelja zašto neće, odgovori su: 'jer ne štite i jer je štetno za zdravlje! Jer je to sve samo farsa i treniranje poslušnosti i pokornosti. Ne dam!', 'zato što neće, nije ju nikad nosio ni neće, ako treba nek se zarazi, budemo prebolili ko i sve drugo i idemo dalje, korona postoji, a sve drugo je politika i ubijanje u mozak, trebamo normalno živjet i disat' (namjerno je ostavljen originalni copy / paste komentara bez lektorskih intervencija - op. a.). Uglavnom su takvi komentari popraćeni hrpetinama uskličnika.
Pojedini ljudi postaju čak i agresivni na spomen maske i viču - neće mene ubrnjičiti!
Određeni broj ljudi iracionalno i neargumentirano odbija mogućnost nošenja maski, smatraju da je stožer političko, a ne stručno tijelo, a odluke stožera isključivo političke. Ide se tako daleko da se priča o teorijama zavjere, a i ima izjava da je žica u maskama zapravo 5G antena i da služi za špijunažu (nda, velike svjetske sile špijuniraju nebitnu Katu iz nebitnog sela u Dalmatinskoj zagori).
To što cijeli svijet nosi maske, to što brojni svjetski stručnjaci kažu da maska koliko - toliko štiti od širenja ovog zlog virusa, te antimaskere uopće ne dotiče. I svoje će dijete žrtvovati i slati okolo bez maske jer su vidjeli tamo neku nebitnu zastupnicu koja iz čistog hira i želje za pozornošću ne želi u Saboru nositi masku. Zbog takve bahatosti moguće je da im dijete, ali i oni sami budu prenosioci virusa i zaraze te ubiju nekoga.
Činjenica jest da u kolektivima, poglavito u razrednim zajednicama, uvijek postoji nekakva viroza. Svaki razredni odjel ima svoje 'kućne' viruse. U mojih devet generacija prvašića, uvijek su mi klinci bili najbolesniji u prvom razredu. Kasnije bi stekli imunitet na 'domaće, razredne' viruse i do petog razreda nisu toliko pobolijevali.
Štite li maske ili ne, prepuštam onima koji su za to stručni. Kao što ne volim da se svi i svakakvi miješaju u moj posao, ne želim se niti ja miješati u posao epidemiologa i liječnika. U teorije zavjere ne vjerujem. Ako bude odluka da maske budu obvezne u učionicama i za nastavnike i za djecu, očekujem da se svi toga pridržavaju. Ukoliko maska bude obvezna, dijete bez maske ne bi trebalo pustiti u razred, a roditelj bi trebao snositi odgovornost za nenošenje iste.
Ako ne smiješ u trgovinu bez maske, zašto bi smio u učionicu bez nje. Ima učitelja, nastavnika, profesora, učenika koji su rizična skupina i treba ih zaštititi. Prenemaganje s 'Moje dijete neće nositi masku' zaista nije empatično. A ni pametno.
Ostala predviđanja
Nagađa se i da će se organizacija nastave prepustiti školama. To bi zapravo bilo i najbolje. Dati nekakve temeljne upute, a zatim neka se svaka škola, prema svojim mogućnostima prilagodi.
Priča se o nastavi u dvije smjene. OK, to je moguće i izvedivo u onom malom broju škola koje sada rade u jednoj smjeni. Ali što ćemo s onim školama koje već rade u dvije smjene, ili čak tri, koje su krcate učenicima?
Priča se o smanjenju broja učenika u razredima kako bi se osigurala distanca od metra i pol. A što ćemo s onim 'viškom' učenika iznad određenog broja? Hoće li biti novog zapošljavanja učitelja za njih? Osigurati distancu u učionici je gotovo nemoguća misija osim u malim područnim školama, a tamo ionako i ne hara ovaj virus.
Kad se je razredna nastava u svibnju vratila u učionice, bilo je potrebno održavati distancu među djecom i redovno ih dezinficirati. Ruke su se prale u hladnoj vodi (jer rijetko koja škola ima toplu vodu), ulazilo se jedan po jedan po razredima uz obaveznu dezinfekciju cipela, roditelji su bili dužni djeci svako jutro mjeriti temperaturu.
Bilo je slučajeva da su se djeca zarazila. I nastavnici. To se nije glasno govorilo. Trebalo je 'spašavati ekonomiju' tako što se je učiteljice razredne nastave 'prekvalificiralo' u dadilje, a škole u čuvališta djece.
Nastava na daljinu
Pojedini roditelji (i nastavnici) zagovaraju nastavak nastave na daljinu i u jesen. Naravno, ne onako zbrda - zdola kao što je to bilo od ožujka, ali smatraju da bi u trenutnoj epidemiološkoj situaciji bilo pametnije izbjegavati velike kolektive kao što su škole.
Zagovaratelji nastave na daljinu spominju kao razloge za takvu nastavu (prenosim iz jedne grupe):
- stres među djecom zbog nastave pod epidemiološkim mjerama (maske, distanca, strah)
- uopće nemogućnost mnogih naših škola da se pridržavaju svih higijenskih uvjeta i sigurnosnih mjera
- stres i rizik među djelatnicima / osobljem škole, osobito rizičnim skupinama
- stres i rizik među članovima obitelji / ukućanima osobito rizičnim skupinama
Ali, o mogućoj nastavi na daljinu neki drugi put.
Što zaključiti?
Bit će onako kako to odluče epidemiolozi i ministar znanosti i obrazovanja. Roditelje, učenike i prosvjetare neće nitko ništa pitati. Svi ćemo biti dužni poštivati mjere i uvjete koji se donesu. Neka disciplina mora postojati, a ne se praviti pametan i pljuvati po svakoj mjeri koja se odredi.
Činjenica jest da vlada novi, nepoznati, smrtonosan virus. Činjenica jest da nema cjepiva protiv njega. Činjenica jest da se proširio cijelim svijetom. Činjenica jest da se brzo širi i da je vrlo otporan (ni ljetne ga vrućine nisu ubile).
Činjenica jest da postoje ljudi koji misle da su najpametniji na svijetu.
Najnovije
-
U početku je radilo šest postolara, a sedamdesetih godina čak 500 radnika...
-
U svakoj prilici kad trebate stati s automobilom, izbacite mjenjač iz brzine i stisnite kočnicu
-
Dijeljenje kreveta je sjajno jer vas maženje može opustiti i opustiti, no uzrok broj jedan za poremećen san je uznemiravanje partnera pa vodite računa o pravim razgovorima i dajte prioritet spavanju...
-
Isplata potpora kreće od početka idućeg tjedna...
-
Promocija je, osim koautora i recenzenata, okupila predstavnike iz akademskog i gospodarskog sektora.
Reci što misliš!