među 510 najuspješnijih
DIJANA GAŠPARAC Učiteljica engleskog jezika varaždinske Četvrte osnovne škole dobitnica je nagrade Ministarstva: 'Poticaj je to za daljnje usavršavanje'
Učiteljski posao, dodaje, nikad nema kraja jer ga 'nose svojim kućama, u glavi i mislima'.
Na Dan učitelja, 5. listopada, Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske nagradilo je 510 najuspješnijih odgojno-obrazovnih radnika u školskoj godini 2018./2019. temeljem odluke Povjerenstva za nagrađivanje.
Dijana Gašparac jedna je od nagrađenih učiteljica engleskog jezika varaždinske Četvrte osnovne škole, a nagrađena je 'za osmišljavanje novih nastavnih sadržaja i vođenje online edukacija, sudjelovanje u projektima, uređivanje školske mrežne stranice te školske stranice na društvenoj mreži'.
- Na Četvrtoj osnovnoj školi Varaždin zaposlila sam se prije 18 godina te svih tih godina radim kao učiteljica engleskog jezika. Poučavam učenike razredne i predmetne nastave, dakle od prvog do osmog razreda - kazala je ova učiteljica koja je prije deset godina napredovala u zvanje mentora, a prije pet godina u zvanje savjetnika.
- Po karakteru sam pozitivna i entuzijastična osoba koja ne voli rutinu, monotoniju i mirovanje, a to se preslikava i na moj način rada u školi. Motivacija i kreativnost u prenošenju znanja učenicima vrlo su mi važni tako da sam neprestano u 'potrazi' metoda, načina i sadržaja koji bi učenicima nastavu učinili zanimljivijom - istaknula je Gašparac, koja odlazi i na kratkoročne mobilnosti izvan Hrvatske, čime radi na stručnom usavršavanju.
- Često sam sudionik online edukacija koje izabirem prema interesu i potrebi učenika naše škole. Nova znanja i vještine rado prenosim na kolege putem radionica i edukacija. Raduje me suradnja, podrška i kolegijalnost učitelja naše škole te njihov doprinos tijekom nedavne posjete kolegica iz Portugala koje su odabrale našu školu kao mjesto 'job shadowing', tj. promatranje nastave u sklopu Erasmus plus projekta - rekla je.
Način rada s učenicima
Angažman učenika u školi raste ukoliko im je motivacija visoka, ukoliko se učenje događa u ugodnom ozračju, dodaje.
- Upravo zato nastojim učionicu učiniti mjestom gdje je dozvoljeno učiti na svojim pogreškama, predlagati svoje ideje, misliti izvan uobičajenih okvira, kritički razmišljati. Učenike često uključujem u međunarodne projekte poput eTwinninga kako bi razvili kompetencije govora i pisanja na engleskom jeziku, shvatili korist i važnost poznavanja stranog jezika, ali i razvijali međukulturalnost te toleranciju prema drugome i drugačijem.
Informacijsko komunikacijske tehnologije olakšale su, dodaje, ostvarivanje ishoda nastave engleskog jezika, a koristi ih unatrag nekoliko godina.
- Često izrađujem vlastite digitalne obrazovne sadržaje za potrebe učenja i ponavljanja nastavnih sadržaja. Skype susreti s vršnjacima koji žive u drugim zemljama i kontinentima posebno su oduševljavali moje učenike i mene. Suradnja na kratkoročnim, jednogodišnjim projektima i korištenja zajedničkog, virtualnog mjesta za suradnju omogućuju učenicima razvoj brojnih vještina koje će im kasnije u životu dobro doći - istaknula je.
Na natječaj za nagrađivanje učitelja javila se samostalno, ali uz podršku ravnateljice Jasmine Dvorski i kolega.
- Pročitavši natječaj MZO-a shvatila sam kako imam uvjete i javila se. Nagrada je potvrda za uloženi trud i rezultate, ali i poticaj za daljnje kontinuirano usavršavanje i doprinos kvaliteti rada Četvrte osnovne škole Varaždin - smatra Gašparac.
Posao koji nema kraja
O 'Školi za život' rekla je sljedeće:
- Način je to na koji mnogi učitelji već odavno rade u svojim učionicama, osobito jezičari. Materijalno je poboljšala uvjete rada u nekim školama (opremljenost kabineta i slično), omogućila edukacije učitelja za korištenje novih tehnologija, donijela vrednovanja za učenike koje smo provodili pod drugačijim nazivljem, osvježila predmetne kurikulume, potvrdila autonomiju učitelja u nastavnom radu, ali i povećala odgovornost učitelja te njihove obveze.
Učiteljski posao, dodaje, nikad nema kraja jer ga 'nose svojim kućama, u glavi i mislima'.
- To nisu samo bilježnice, zadaće, planiranja, pisane provjere koliko god to bilo neshvatljivo kritičarima naše profesije. Naš posao su učenici i njihov napredak, učenici kao cjelovita bića o kojima promišljamo i kad nismo fizički u školi.
Mišljenja je da su promjene na bolje u obrazovnom sustavu uvijek su moguće.
- To bih ipak prepustila stručnjacima. Ono što sama mogu poduzimati po pitanju unapređenja nastave činim u svom mikrosvijetu, u učionici, sa svojim učenicima za koje sam odgovorna - kazala je zaključno.
-
U derbiju NK Mladost Komet i NK Mladost Sveta Marija po gol na svakoj strani
-
Smiljana Srnec čeka da joj dostave odluku u procesu za ubojstvo sestre Jasmine Dominić.
Najgledanija galerija
Izdvojeno
-
U toj je ulici od 1821. do 1826. godine stanovao Ljudevit Gaj kada je pohađao varaždinsku gimnaziju.
-
Ni danas nije manjkalo šetača...
-
U subotu je i službeno otvoren park Velika graba, projekt vrijedan 8 milijuna kuna, čime Sračinec dobiva značajan prostor u svojoj općini.
Reci što misliš!