Najbolja profesorica

Ana Marketin Sedlar (Strojarska i prometna škola): ‘Učenici brzo shvaćaju važnost cjeloživotnog učenja’

Nastavnica Marketin Sedlar spada u skupinu 'najboljih profesora' koji su početkom listopada dobili priznanje Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Počekom listopada dodijeljene su
nagrade Ministarstva znanosti i obrazovanja za najbolje
odgojno-obrazovne djelatnike
u prošloj nastavnoj
godini. Među brojnim dobitnicima iz Varaždinske županije našla se
i profesorica Ana Marketin Sedlar.

Ona na Strojarskoj i prometnoj školi Varaždin
radi kao nastavnik strojarske skupine predmeta. Radi se o
područjima strojarstva, brodogradnje i metalurgije.

Ona kroz različita zanimanja i razrede predaje ukupno sedam
različitih godišnjih izvedbenih kurikuluma, a najviše trećim i
četvrtim razredima srednje škole i zanimanjima strojarskog
računalnog tehničara. 

Dobitnica ste nagrade Ministarstva znanosti i
obrazovanja. Možete li točno reći za što ste sve osvojili nagradu
te na kojim ste projektima radili?

Nagrada Ministarstva znanosti i obrazovanja dodijeljena mi je za
izniman doprinos struci u nekoliko kategorija. Kao jedina
eTwinning ambasadorica Agencije za mobilnost i programe EU koja
dolazi iz svijeta struke, tijekom prošle školske godine održala
sam niz predavanja, radionica i edukacija vezanih za provedbu
projekata kroz nastavu strukovnih predmeta i to od regionalne do
međunarodne razine.

Osim vezanih za eTwinning, održala sam predavanja i na
Međužupanijskom stručnom skupu nastavnika strojarstva,
brodogradnje i metalurgije Varaždinske, Koprivničko-križevačke i
Međimurske županije. Uz to, bila sam uključena kao suradnica u
izvođenju predmeta Metodičke postavke nastave i Školske prakse u
okviru Programa pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičkog
obrazovanja Fakulteta organizacije i informatike u Varaždinu.

Također sam, kao predstavnik Hrvatske gospodarske komore
Varaždinske županije, bila član komisije ispita kojim se dokazuje
osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju koji se
održavaju u Obrtničkoj komori Varaždinske županije. U Strojarskoj
i prometnoj školi radila sam i radim na Erasmus+ projektima
mobilnosti te na eTwinning projektima. Kao voditelj eTwinningova
tima Strojarske i prometne škole prošle školske godine pokrenula
sam i vodila dva eTwinningova projekta te sam školi osigurala
dobivanje oznake eTwinningove škole.

U projektu mobilnosti SIPS mobility 4 bila sam voditelj praktične
nastave tehničkih zanimanja u području strojarstva. Kao dio
Erasmus+ tima škole, doprinijela sam dobivanju Erasmus
akreditacije u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju
2021.-2027. Također sam od prošle školske godine voditelj
područja strojarstva Strojarske i prometne škole u projektu
Uspostava RCK u strojarstvu SJEVER-TŠČ. Uz navedeno, dijelila sam
i objavljivala svoje nastavne materijale.

Što smatrate najbitnijim osobinama dobrog
učitelja/profesora?

Teško je reći tko je dobar nastavnik struke, a tko ne jer svaki
učenik nastavnika struke doživljava na svoj način. Ipak, da bi se
bio što bolji i uspješniji nastavnik struke, neprestano treba
raditi na sebi te pratiti tehnološki razvoj kao i sam razvoj
struke. To je iznimno važno jer mi nastavnici struke naše učenike
pripremamo za budući rad u strukovnim zanimanjima, ali i za
nastavak obrazovanja koje je najčešće na tehničkim fakultetima.

Osim toga, nastavnik struke treba biti komunikativan, vedra duha
i otvorena uma te u teorijsku nastavu struke treba unositi što
više konkretnih problemskih primjera iz prakse.

Iza uspješnih učenika stoje uspješni učitelji/profesori.
Kako učenicima prenijeti znanje i svijest kako je bitno razvijati
sebe kako bi se i sama zajednica u kojoj žive razvijala u pravom
smjeru?

Nama u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju nameću se mnogi
izazovi. Koliko god izazovno bilo poučavati, ipak, zahvaljujući
brzom razvoju tehnologija i digitalizaciji, učenici već tijekom
srednjoškolskoga školovanja uviđaju kako je cjeloživotno učenje
od primarne važnosti za razvoj pojedinca i zajednice.

Zbog toga učenici kroz strukovne predmete vrlo brzo osvijeste
kako, ukoliko želimo postati moderno i tehnološki osviješteno
društvo, trebamo prigrliti ciljeve održivog razvoja i
međukulturalne osviještenosti. Upravo provedba projektne nastave
kroz eTwinning projekte s partnerskim školama drugih zemalja
najintenzivnije pridonosi prenošenju znanja i svijesti koliko je
bitno razvijati sebe kako bi se i sama zajednica u kojoj živimo
razvijala u pravom smjeru.

Protekle dvije nastavne godine zbog koronavirusa bile su
izuzetno teške za sve prosvjetne djelatnike – koliko je bilo
teško raditi u uvjetima kada se kombinirala nastava uživo i
online? Kakva je bila suradnja s učenicima?

Svi smo se zbog pandemije koronavirusa našli u nezahvalnoj
situaciji te smo radili kako smo najbolje znali, ali smo i dalje
dobro surađivali s učenicima. U odgojno-obrazovnom sustavu vrlo
brzo smo se prilagodili novonastaloj situaciji. Sloga, nesebična
dijeljenja znanja, savjeta, iskustva rada dovela su nas do
sustava koji se pokazao kao jedan od uspješnijih u EU. Nacionalna
služba za potporu eTwinningu u suradnji s mrežom od 11
eTwinningovih ambasadora u ožujku 2020. godine otvorila je
eTwinningovu grupu pod nazivom eTwinning HR_ambasadori. Cilj
grupe bio je svim odgojno-obrazovnim djelatnicima olakšati
prelazak na nastavu na daljinu s materijalima koji se mogu
koristiti prilikom izvođenja nastave.

Zbog toga smo počeli održavati webinare, radionice, dijeliti
materijale, projektne komplete, dijeliti savjete. Danas nam je
eTwinningova grupa glavno mjesto u kojem pohranjujemo i dijelimo
sve prikupljene i kreirane digitalne materijale, dijelimo
informacije vezane za edukacije, provedbu projekata te najvažnije
događaje, publikacije i primjere dobre prakse. Trenutno je u
grupi otvoren poziv za sudjelovanje na eTwinningovoj godišnjoj
konferenciji koja će se održati od 4. do 5. studenoga 2021.
godine.

Osim za eTwinning, kreirala sam i digitalne materijale za
Agenciju za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih koji su
objavljeni na njihovim stranicama. Kroz pandemiju koronavirusa,
posebno se istaknula razlika između općeobrazovnih i strukovnih
predmeta jer se shvatilo kako za općeobrazovne predmete postoji
određena arhiva digitalne građe koja se može koristiti u nastavi
na daljinu, dok smo za strukovne predmete, mi nastavnici struke,
arhivu digitalne građe gradili iz temelja. Uvidjelo se kako se
strukovno obrazovanje i osposobljavanje napokon treba
modernizirati. Provedbom projekata te sudjelovanjem u svim
navedenim aktivnostima, i sama nastojim doprinijeti razvoju i
napretku strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, što me raduje
i ispunjava.

Pročitajte iz serijala ‘Najbolji profesori’: 

>>> Dijana Gašparac (IV. osnovna
škola): ‘Uspjeh nije definiran samo ocjenom ili 5,00
prosjekom’

>>> Šesta osnovna škola: ‘Dobar
učitelj brzo se prilagođava novonastaloj situaciji’

>>> Ivana Meštrić (Gospodarska
škola): ‘Rad dobrog nastavnika nikad neće postati rutina’

>>> Profesori Rukelj i Banić iz
Prve gimnazije dobitnici su priznanja Ministarstva. Rekli su nam
što ih pokreće u radu s učenicima

>>> Ljiljana Inkret-Martinčević
(II. osnovna škola): ‘Učenicima koji traže više nije teško dati
maksimum sebe’

>>> Zoran Hercigonja (V. osnovna
škola): ‘Učitelji su preko noći postali TV voditelji, moderatori,
kreatori video lekcija…’

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije